Uncle Scrooge Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Ang. den diskusjonen er det jo ingen tvil om at Magnus Carlsen, som verdensener i den største idretten i verden, er den største norske prestasjonen gjennom tidene. Vel og merke hvis man definerer sjakk som idrett, og det gjør man jo. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) http://www.vgtv.no/#!id=42351 Hvorfor blir denne mannen kritisert egentlig? Det han sier er jo helt rett. Dessuten kritiserer han jo hverken Thor, Edvald eller sykkelsporten. Sånn jeg føler det så blir han kritisert fordi folk tror at han ikke synes det Thor & co gjør er bra. Det Thor har gjort i årets Tour de France er ikke i nærheten av det som skal til for å bli tidenes beste norske idrettsutøver. Men man skal jo ikke glemme at han har prestert mye mer i løpet av karrieren, og ikke bare i TDF. Fyren har vunner klassikere og for å ikke snakke om VM. Dette er noe det jeg føler Shanke glemmer også. Synes det blir litt dumt å mene at Andreas Torkildsen er i en verdensidrett også. Fridrett er stort ja, men spydkast? Var vel ikke lenge siden den øvelsen holdte på å bli kastet ut av Golden League. Endret 20. juli 2011 av Teipball Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Disse sykkelkommentatorene våre er jo ikke akkurat kjent for å snakke ned idretten sykkel heller da..... Helt enig med Schanke eg. Han svarte helt objektivt på spm om hvor stor denne prestasjonen faktisk var, og svaret synest eg var veldig godt og reflektert. Fyren angriper jo ingen. Det kan man ikke akkurat si om gutta i boksen. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Men støtet var allerede i gang før Andy mistet kjedet, derfor måtte han bare fortsette. Det hadde vært idiotisk om Contador og Sanchez hadde stopet og ventet på Voeckler i dag. Nei, Contador støtet etter Andy mistet kjedet. Andy rykket selv med Vino på hjul, han mister kjedet og Contador kjører i fra gruppen bak Andy og Vino. http://www.procycling.no/article2947458.ece Man ser tydelig på bildet i linken din at Vinokourov blokkerer sikten for Contador idet Andy mister kjedet. Contador har veldig kort tid på å oppfatte hva som skjer, idet han passerer Andy sitter han fremdeles på sykkelen og spinner på pedalene. Det er fullt mulig at Contador, i kampens hete, oppfatter det som at Andy bare roer ned (som han vanligvis gjør etter rykkene sine). Ett eller annet sted oppi lia der skjønte han sikkert at noe var galt, men da hadde allerede kjøret startet og mange andre var med. Endret 20. juli 2011 av FraXinuS Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Hvordan man kan sammenligne små idretter som Langrenn, Spyd etc med Sykkel, Sjakk og Fotball er jo helt utrolig. Er det en større prestasjon å vinne OL-gull i en idrett med max 30 deltagere enn å vinne VM-gull i en konkurranse med 170-180 ryttere i en av verdens største idretter? Jeg skjønner ikke hvordan det kan være tilfelle. Og, amn skal også huske på at i VM i sykkel så stiller Norge med ufattelige dårligere lag enn de store landene innenfor sykkel, og likevel tok Thor innersvingen på den alle. Thors VMtittet er den største enkeltstående idrettsprestasjonen i norsk Idretthistorie. Om Hushovd selv er den største er vel kanskje ikke tilfelle. Mye leif, orker ikke rette. Endret 20. juli 2011 av Hansoen 2 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Bullshit å sammenlikne noe sånt. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hvordan man kan sammenligne små idretter som Langrenn, Spyd etc med Sykkel, Sjakk og Fotball er jo helt utrolig. Er det en større prestasjon å vinne OL-gull i en idrett med max 30 deltagere enn å vinne VM-gull i en konkurranse med 170-180 ryttere i en av verdens største idretter? Haha, hva faen er det der for en logikk? Max. 30 deltagere? De 30 utøverne er der fordi de er de 30 beste og det er det antallet som passer til den idretten de bedriver. De 170-180 rytterne i TDF er der fordi de er de 170-180 beste, igjen fordi det er et antall som passer godt i denne konkurransen. Hadde langrenn eller spyd tillatt 170-180 deltagere kunne de fint gjort det. 1 Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hvordan man kan sammenligne små idretter som Langrenn, Spyd etc med Sykkel, Sjakk og Fotball er jo helt utrolig. Er det en større prestasjon å vinne OL-gull i en idrett med max 30 deltagere enn å vinne VM-gull i en konkurranse med 170-180 ryttere i en av verdens største idretter? Haha, hva faen er det der for en logikk? Max. 30 deltagere? De 30 utøverne er der fordi de er de 30 beste og det er det antallet som passer til den idretten de bedriver. De 170-180 rytterne i TDF er der fordi de er de 170-180 beste, igjen fordi det er et antall som passer godt i denne konkurransen. Hadde langrenn eller spyd tillatt 170-180 deltagere kunne de fint gjort det. Finner du 180 gode nok spydkastere så skal du få en medalje. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Hvordan man kan sammenligne små idretter som Langrenn, Spyd etc med Sykkel, Sjakk og Fotball er jo helt utrolig. Er det en større prestasjon å vinne OL-gull i en idrett med max 30 deltagere enn å vinne VM-gull i en konkurranse med 170-180 ryttere i en av verdens største idretter? Haha, hva faen er det der for en logikk? Max. 30 deltagere? De 30 utøverne er der fordi de er de 30 beste og det er det antallet som passer til den idretten de bedriver. De 170-180 rytterne i TDF er der fordi de er de 170-180 beste, igjen fordi det er et antall som passer godt i denne konkurransen. Hadde langrenn eller spyd tillatt 170-180 deltagere kunne de fint gjort det. Finner du 180 gode nok spydkastere så skal du få en medalje. Ja nå føler jeg meg dum. Selvfølgelig finnes det bare 30 gode spydkastere i verden. EDIT: For å utdype litt. Du sier "gode nok". Nei selvfølgelig finner jeg ikke 150 spydkastere som er "gode nok", og da antar jeg "gode nok" til å utfordre de 30 beste. Men du finner ikke 150 syklister som er gode nok til utfordre topp 30 heller. Alt er relativt. Drukket litt mye i kveld? Mye rar logikk. Endret 20. juli 2011 av banansplitt™ Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hvordan man kan sammenligne små idretter som Langrenn, Spyd etc med Sykkel, Sjakk og Fotball er jo helt utrolig. Er det en større prestasjon å vinne OL-gull i en idrett med max 30 deltagere enn å vinne VM-gull i en konkurranse med 170-180 ryttere i en av verdens største idretter? Haha, hva faen er det der for en logikk? Max. 30 deltagere? De 30 utøverne er der fordi de er de 30 beste og det er det antallet som passer til den idretten de bedriver. De 170-180 rytterne i TDF er der fordi de er de 170-180 beste, igjen fordi det er et antall som passer godt i denne konkurransen. Hadde langrenn eller spyd tillatt 170-180 deltagere kunne de fint gjort det. Finner du 180 gode nok spydkastere så skal du få en medalje. Ja nå føler jeg meg dum. Selvfølgelig finnes det bare 30 gode spydkastere i verden. Forskjell på gode og gode nok. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Kommer inn her og leser om TdF, så kommer det en drøss av innlegg om spydkastere og shitt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Ang. den diskusjonen er det jo ingen tvil om at Magnus Carlsen, som verdensener i den største idretten i verden, er den største norske prestasjonen gjennom tidene. Vel og merke hvis man definerer sjakk som idrett, og det gjør man jo. Han her skjønner det. Hushovd aint shit mot Carlsen. +1 Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Nåløyet for å vinne VM i sykkel er garantert trangere enn det er å vinne Ol eller VM i Spyd. Det er flere som kan hevde seg. I OL i Bejing var det en 9-10 kastere totalt som var over 80 meter. 12 stykk deltok i finalen. Og bare så det er sagt: Jeg er fra Kristiansand og digger Andreas Thorkildsen. Bare så ingen tror det er noen agenda mot noen idrettsutøvere. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Dette er en TdF tråd. Det er andre tråder her for sykkelsporten generellt. Der dette hører hjemme. Takk? (a) Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2011 Flere som har tenkt over at Edvald bare så vidt ble klar for årets TdF? Det var jo like før han måtte kaste inn håndkleet noen dager før touren pga. en sykdom. Er han egentlig kvitt dette problemet han hadde? 1 Lenke til kommentar
Daxen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) [spoiler=Vås] Men støtet var allerede i gang før Andy mistet kjedet, derfor måtte han bare fortsette. Det hadde vært idiotisk om Contador og Sanchez hadde stopet og ventet på Voeckler i dag. Nei, Contador støtet etter Andy mistet kjedet. Andy rykket selv med Vino på hjul, han mister kjedet og Contador kjører i fra gruppen bak Andy og Vino. http://www.procycling.no/article2947458.ece Man ser tydelig på bildet i linken din at Vinokourov blokkerer sikten for Contador idet Andy mister kjedet. Contador har veldig kort tid på å oppfatte hva som skjer, idet han passerer Andy sitter han fremdeles på sykkelen og spinner på pedalene. Det er fullt mulig at Contador, i kampens hete, oppfatter det som at Andy bare roer ned (som han vanligvis gjør etter rykkene sine). Ett eller annet sted oppi lia der skjønte han sikkert at noe var galt, men da hadde allerede kjøret startet og mange andre var med. Er usikker på om jeg gidder å starte en diskusjon med deg (avataren din sier vel det meste), men du er åpenbart bitt av contadorsyken og kan på død og liv ikke legge et eneste negativt ord i din munn om din helt/se når et rykk starter. www.brilleland.no Endret 20. juli 2011 av Daxen Lenke til kommentar
Sink Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Flere som har tenkt over at Edvald bare så vidt ble klar for årets TdF? Det var jo like før han måtte kaste inn håndkleet noen dager før touren pga. en sykdom. Er han egentlig kvitt dette problemet han hadde? Det kan ironisk nok være det som han har fått han i den formen han er i nå. Mye hard trening har vært unnagjort de siste månedene, og de siste par ukene før TDF skal være relativt rolig treningsmessig. Litt ekstra hvile han fikk ved og ikke kjøre fellestarten i NM og et par dager ekstra uten mye trening kan ha vært formutløsende. Jeg hadde regnet med at Edvald var i kjempeform den første uka, for så og dale litt de 2 neste ukene, der tok jeg tydligvis feil. Det kan hende de ser tilbake på dette og endrer oppkjøringen til neste år når de ser tilbake på hvilken oppkjøring han hadde de siste par ukene til årets ritt. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hushovd og Boasson Hagen i brudd fra start og helt inn i morgen? Fra nå av er det ingenting som overrasker meg. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Nei, i morgen vil jeg se kamp om den gule! Schleck(s) vs. Contador vs. Evans også blir artig å se hvor langt opp Voeckler kan henge på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå