guttorm Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Statoil er en mer naturlig sponsor for motorsport enn sykkel. Why? For at de produserer olje? Hvem skulle da passe til sykkel? Det handler om penger dette....100 mill årlig. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Gass har jo ingen direkte "connection" med motorsport enda, om man ser bort fra ett par VW-team med biogass Kjenner flere profilerte utøvere, som får stor dekning som ikke får spons fra statoil, men mener det er mer passende for motorsport Statoil er en mer naturlig sponsor for motorsport enn sykkel. Why? For at de produserer olje? Hvem skulle da passe til sykkel? Det handler om penger dette....100 mill årlig. Faktisk, derfor, ja! Men en ting. Jeg sier ikke at Statoil ikke kan sponse sykling, eller at man må drive med sykkel for å sponse det. Men jeg mener det finnes mange andre selskaper i Norge som kan passe bedre til sykkel, eller ha større interesse enn Statoil. Endret 19. juli 2011 av Stoddart Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 TTT er i mine øyne også en etappe. Ja, for GC. Ikke for Thor. Du, Garmin hadde aldri vunnet den om det ikke hadde vært for oksen vår. 1 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Hushovd syklet store deler av karrieren i det laget med kanskje best rykte i hele feltet med tanke på doping (Credit Agricole). Samtidig er det nok en bedring når det gjelder kampen mot doping i sykkelsporten. Vet ikke om innføringen av blodpassene har gjort doping mindre utbredt, men den har utvilsomt begrenset effektiviteten av dopingen. Men blir litt skeptisk når Hushovd går ut og sier han støtter Armstrong. Men det er mulig det bare betyr at tiden hans i CA har gjort han veldig naiv. Jeg tror i alle fall på at Hushovd er ren. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Gass har jo ingen direkte "connection" med motorsport enda, om man ser bort fra ett par VW-team med biogass Men det har altså laminerte gulv og forhøstere? Solid argument. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg kan ikke se DNB Nor er mer relatert til sykling enn Statoil. (med litt milde øyne ser jeg jo at Statoil passer veldig bra til motorsport, men jeg ser ikke at de ikke passer til sykkel) vell, det er vell egentlig serdeles få selskap i Norge som passer til denne type sponsing. Vi snakker internationale aktører med mye penger. Sponingen skal jo ha et formål, altså for selve sponsoren. 100 mill er mye penger. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) Haha, Dag Otto hadde åpnet og spist av sjokoladen som var til Thor fra fansen Endret 19. juli 2011 av bruno99 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Haha, Dag Otto hadde åpnet og spist av sjokoladen som var til Thor fra fansen Dag O2 er spesiell. Heldigvis så det ut som at champagnen var uåpnet. 1 Lenke til kommentar
Daxen Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Haha, Dag Otto hadde åpnet og spist av sjokoladen som var til Thor fra fansen Paasche spiste en Japp før i dag, tenker nok han tok seg en bit av melkesjokoladen også Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Men det har altså laminerte gulv og forhøstere? Solid argument. Jeg kan ikke se DNB Nor er mer relatert til sykling enn Statoil. (med litt milde øyne ser jeg jo at Statoil passer veldig bra til motorsport, men jeg ser ikke at de ikke passer til sykkel) vell, det er vell egentlig serdeles få selskap i Norge som passer til denne type sponsing. Vi snakker internationale aktører med mye penger. Sponingen skal jo ha et formål, altså for selve sponsoren. 100 mill er mye penger. Jeg siterer meg selv. Men en ting. Jeg sier ikke at Statoil ikke kan sponse sykling, eller at man må drive med sykkel for å sponse det. Men jeg mener det finnes mange andre selskaper i Norge som kan passe bedre til sykkel, eller ha større interesse enn Statoil. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Det har ikke noe å gjøre med å "passe til sykkel", men synlighet og profilering. H&M reklamerer ikke på busskur fordi klær og buss går hånd i hånd. 2 Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Alt som går oppi hode til statoil er jo HMS og dette med forurensing (kom ikke helt på det riktige ordet). Så i grunn tror jeg det er mer realistisk at de sponser sykkling enn motorsport pdd. Jeg jobber som underleverandør for statoil og vi har alt for mange møter om akuratt dette her Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Som hvem da stoddart? Synser du bare eller? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2011 Med Dag O2 som sportssjef. Herregud, det hadde tatt seg ut. 1 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Skulle noen være villige til å bruke såpass mange millioner på å sponse et sykkellag, så måtte det være et selskap som har mye å tjene på å markedsføre seg ovenfor forbrukere i utlandet. Det har i så måte ikke Statoil, og i hvert fall ikke TV2. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Statoil opererer da vitterlig i hele verden, og har mange flere stasjoner i utlandet enn i Norge. Lenke til kommentar
bas Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Diskusjonen om hvilken sponsor som er relevant for sykling eller ikke blir bare spekulasjoner. Man sponser da ikke nødvendigvis fordi produkt og idrett er relatert. Det finnes flere norske bedrifter med nok penger til å bli sponsorer, og man må ikke nødvendigvis belage seg på 1 sponsor som spytter inn alt, her kan flere slå seg sammen. Veit ikke om det med internasjonale interesser er så viktig heller, man får jo saftig profilering hjemme i Norge slik dekningen av bl.a TdF er i dag (noe som selvfølgelig henger sammen med gode resultater sett med norske øyne). Jeg ønsker å tro (kanskje er jeg naiv) at det er resultater fra dopingarbeidet vi nå ser, at "vanlige" folk også kan hevde seg. Det hadde vært grisekult med et norsk basert lag (merk jeg sier basert, vi må ikke bli høye på pæra og tro at vi er verdens beste enda). Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Statoil opererer da vitterlig i hele verden, og har mange flere stasjoner i utlandet enn i Norge. Men likevel langt fra nok til at det lønner seg. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 OK. Jeg antar du har gjort alle nødvendige kostnadskalkulasjoner og beregnet verdien av reklameeksponeringen? Synes du gjorde det veldig fort. Du burde jobbe for Statoil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå