Gå til innhold

Tour de France 2011

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gass har jo ingen direkte "connection" med motorsport enda, om man ser bort fra ett par VW-team med biogass :)

Kjenner flere profilerte utøvere, som får stor dekning som ikke får spons fra statoil, men mener det er mer passende for motorsport :)

Statoil er en mer naturlig sponsor for motorsport enn sykkel.

Why? For at de produserer olje? Hvem skulle da passe til sykkel?

Det handler om penger dette....100 mill årlig.

Faktisk, derfor, ja!

Men en ting. Jeg sier ikke at Statoil ikke kan sponse sykling, eller at man må drive med sykkel for å sponse det. Men jeg mener det finnes mange andre selskaper i Norge som kan passe bedre til sykkel, eller ha større interesse enn Statoil.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Hushovd syklet store deler av karrieren i det laget med kanskje best rykte i hele feltet med tanke på doping (Credit Agricole). Samtidig er det nok en bedring når det gjelder kampen mot doping i sykkelsporten. Vet ikke om innføringen av blodpassene har gjort doping mindre utbredt, men den har utvilsomt begrenset effektiviteten av dopingen.

Men blir litt skeptisk når Hushovd går ut og sier han støtter Armstrong. Men det er mulig det bare betyr at tiden hans i CA har gjort han veldig naiv.

Jeg tror i alle fall på at Hushovd er ren.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se DNB Nor er mer relatert til sykling enn Statoil. (med litt milde øyne ser jeg jo at Statoil passer veldig bra til motorsport, men jeg ser ikke at de ikke passer til sykkel)

vell, det er vell egentlig serdeles få selskap i Norge som passer til denne type sponsing. Vi snakker internationale aktører med mye penger. Sponingen skal jo ha et formål, altså for selve sponsoren. 100 mill er mye penger.

Lenke til kommentar

Men det har altså laminerte gulv og forhøstere? Solid argument.

Jeg kan ikke se DNB Nor er mer relatert til sykling enn Statoil. (med litt milde øyne ser jeg jo at Statoil passer veldig bra til motorsport, men jeg ser ikke at de ikke passer til sykkel)

vell, det er vell egentlig serdeles få selskap i Norge som passer til denne type sponsing. Vi snakker internationale aktører med mye penger. Sponingen skal jo ha et formål, altså for selve sponsoren. 100 mill er mye penger.

Jeg siterer meg selv.

Men en ting. Jeg sier ikke at Statoil ikke kan sponse sykling, eller at man må drive med sykkel for å sponse det. Men jeg mener det finnes mange andre selskaper i Norge som kan passe bedre til sykkel, eller ha større interesse enn Statoil.

Lenke til kommentar

Alt som går oppi hode til statoil er jo HMS og dette med forurensing (kom ikke helt på det riktige ordet). Så i grunn tror jeg det er mer realistisk at de sponser sykkling enn motorsport pdd. Jeg jobber som underleverandør for statoil og vi har alt for mange møter om akuratt dette her :p

Lenke til kommentar

Diskusjonen om hvilken sponsor som er relevant for sykling eller ikke blir bare spekulasjoner. Man sponser da ikke nødvendigvis fordi produkt og idrett er relatert. Det finnes flere norske bedrifter med nok penger til å bli sponsorer, og man må ikke nødvendigvis belage seg på 1 sponsor som spytter inn alt, her kan flere slå seg sammen. Veit ikke om det med internasjonale interesser er så viktig heller, man får jo saftig profilering hjemme i Norge slik dekningen av bl.a TdF er i dag (noe som selvfølgelig henger sammen med gode resultater sett med norske øyne).

Jeg ønsker å tro (kanskje er jeg naiv) at det er resultater fra dopingarbeidet vi nå ser, at "vanlige" folk også kan hevde seg.

Det hadde vært grisekult med et norsk basert lag (merk jeg sier basert, vi må ikke bli høye på pæra og tro at vi er verdens beste enda).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...