kloffsk Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Hmm - har danskene noen rene tidligere syklister? Riis, Andersen og Holm er jo dopeheads. Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Norge har 12 etappe seiere i TDF, mens Danskene har 13, men 7 av disse etappe vinnerene har seinere blit tatt for doping eller inrømmet det. Om det var nøyaktig 7 er jeg litt usikker på, men M. Kaggestad nevnte det for noen dager siden. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Vil tro at Thor har vært og er rein. Men det er jo ett reelt tvilstilfelle med Dag Otto. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2011 Danskene var vel 17 eller noe? Morsomt at Cav nesten har dobbelt så mange som Norge, selv om han bare har vært med i noen få år. 1 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Danskene har noen flere enn oss ja. Rundt 5 tror jeg. Ok, jeg så ikke hele løpet, så var ikke klar over det har gått så fort! Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Hmm - har danskene noen rene tidligere syklister? Riis, Andersen og Holm er jo dopeheads. Michael Rasmussen står også med 3 etappeseire i TDF i følge wikipedia, uten at han er direkte tatt for doping ble han jo frosset ut av gamet pga. brudd på meldeplikten. Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Husker ikke alle tallene, men vi ledet i alle fall, i følge M. Kaggestad, når du tok med doping. Tror ikke Dag Otto har brukt doping før, men kan fort virke som han går på noe nå Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Dag Otto syklet jo i en periode hvor det var forholdsvis fritt frem. Jeg har vondt for å tro at han alltid har vært ren. 1 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Hmm - har danskene noen rene tidligere syklister? Riis, Andersen og Holm er jo dopeheads. Tja. Problemet er at Danmarks "storhetstid" på sykkelsetet var på 90-tallet, altså det store EPO-tiåret, og da er det vanskelig å unngå at heltene ikke er helt rene. Bjarne Riis er selvsagt den mest profilerte med flere gode plasseringer helt i toppen i TdF og som senere innrømmet EPO-bruk. Men vi har også Rolf Sørensen (vant blant annet 2 etapper i TdF, samarbeidet med store dopleger), Bo Hamburger (vant 1 etappe i TdF, tatt for og innrømmet dopingbruk), Jesper Skibby (Vunnet etapper i alle grand tours, innrømmet dopingbruk), og (som du nevnte) Brian Holm (innrømmet doping). 5/10 danske etappevinnere i TdF (13/18 vunnede etapper) er svertet av doping. I tillegg blir jeg ikke det minste overrasket om Jakob Piil og Nicki Sørensen har brukt doping i løpet av karrieren sin (begge vunnet hver sin etappe i TdF). Etappevinnerne før 90-tallet vet ikke noe om (bortsett fra Kim Andersen som ble tatt for doping). Men det var utvilsomt en annen æra i syklingen før 90-tallet, så det er godt mulig de var rene. Når det gjelder store norske syklister, stiller jeg meg mer tvilende til Steffen Kjærgaard (som syklet for US Postal flere år) enn Dag Otto. Kurt Asle Arvesen også for den del. Når vi snakker om Lookalikes og dansker: Jeg tenker alltid på Frank fra Klovn når jeg ser Bjarne Riis. Endret 17. juli 2011 av Juℓenissen 2 Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 +1! Flott svar og et bilde av Frank er alltid positivt! Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Hvem da? Hun fra landsbyen? Jepp. Hun er ikke så aller verst, nei. Er ikke du en jente, Latias? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 18. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2011 Hun er ikke så aller verst, nei. Er ikke du en jente, Latias? I dagens moderne samfunn kan man vel like jenter selv om man er jente selv. Eller? 1 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Huff, for en kjedelig ettermiddag det skal bli. Savner TdF Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Helt greit at det er hviledag siden jeg skal bruke mesteparten av dagen på reising. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) I dagens moderne samfunn kan man vel like jenter selv om man er jente selv. Eller? Ikke alle har fått med seg at vi lever i et modernesamfunn, på tross av at det burde vært helt åpenlyst for de fleste Ellers blir det bra med en hviledag, kan jeg faktisk få gjort noe i stedet fir å bare sitte klisteret til den firkanta skjermen min, som henger på veggen og roper når TDF er på.. Endret 18. juli 2011 av Aalton Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Da var jeg på plass i Veynes, ca. der den innlagte spurten i morgen skal være. Har sykla litt i området mot gap, og kan trygt si det går jevnt oppover hele veien. Ganske kraftig medvind heldigvis, så merka det ikke før på hjemveien når det gikk nedover. Skal prøve å stille meg ved toppen på 2. kategorien i morgen. Blir spennende! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Det meldes opp mot 15-20cm snø på Galibier i dag. Feltet skal over der to ganger på torsdag. Likevel regner de med at snøen smelter før torsdag. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Er ikke du en jente, Latias? Noe som har dukket opp nylig eller? Andre oss andre altså.... Gav posten i skravletråden en helt ny mening Hva feiler Hesjedal i år egentlig? Jeg føler han var veldig i søkelyset i fjor, eller var det bare pga de norske anene? Han hadde da bra resultater? Noen som vil gi et superkort sammendrag av gårsdagen? Jeg fikk med meg at Frankrike sykler i gult. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 I går var det hviledag, så skjedde ikke så mye da.. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 (endret) I går var det hviledag, så skjedde ikke så mye da.. Heh, tuller du? Det stod da vitterlig Frankrike forsatt i gult et sted. Jeg drev å flytta hele dagen ser du, meget opptatt og fikk dermed ikke med meg noe. Det jeg leste refererte nok til dagen før. Det var forresten en topp notch oppsumering Alton Endret 19. juli 2011 av guttorm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå