Gå til innhold

Tour de France 2011

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer du til Paris og leder i flere kategorier så får du alle trøyene du leder i. Leder du underveis i flere kategorier så tror jeg det er slik at nr. 2 i den ene kategorien kjører i den ene trøya.

Premiepenger er vel bare for vinner av etappe og mellomspurt. Samt totalt for alle trøyene.

Så hvorfor gidder Hushovd å prøve å holde den gule trøya, når han har større sjanse for å klare spurttrøya, og dermed tjene mer penger?

Lenke til kommentar

Pengene betyr fint lite, det er eksponeringen som er viktig, for det er reklamen som betaler for kalaset.

Og den grønne trøyen er uansett bare verdt i underkant av 200 000, noe som er fint lite for et lag med ni ryttere og sikkert flere dusin mekanikere, kokker, leger, massører og teknikere. Til sammenligning vinner den gule 3,5 millioner.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Contador ser ut som et sint troll på bildet til mr. Watson :D

Tror dere tour de Thor fortsetter i morgen? Nytt brudd som går inn, og Hushovd inn med Evans & co. Eller blir alle fjellene for mye for Thor?

Ville vært morsomt å sett Edvald i et brudd i morgen, hvis han har dagen.

Lenke til kommentar

Han (Thor) var selv mer optimistisk med tanke på morgendagens etappe enn hva han var for etappen i dag. Spill for galleriet, eller har han bare fått en vanvittig selvtillit de siste dagene?

Hvis det rette bruddet etablerer seg tror jeg Thor kan sitte med favorittene. Mange fjell betyr mange nedoverbakker, og der briljerer som kjent Thor. Men noen lett jobb blir det selvfølgelig ikke. En annen ting er hvor mye det er verdt, i forhold til å spare krefter for å prøve å vinne en etappe senere (som jo er et av hovedmålene hans i år).

Lenke til kommentar

Selv ville jeg ikke trodd mine egne øyne om Thor satt i gult etter morgendagen (det gjør jeg egentlig ikke nå heller..), men Kaggestad var i alle fall positiv til etappen i morgen, så lenge det blir kjørt kontrollert. Hvordan sjansene for det er, vet jeg ikke; det er vel flere enn én som vil ha trøyer og etappeseirer and whatnot.

edit: skrivefeiler...

Endret av janovi
Lenke til kommentar

Tror det er større sjanse for han holder den gule trøyen i morgen enn i dag, og vi så jo hvordan det gikk i dag. Stor forskjell med fjell midt på etappen og fjell på slutten.

Går det en utbrytergruppe i morgen(som det garantert gjør) så blir farten i feltet kontrolert, og feltet sykler ganske sikkert samla. Rytterne er sliten etter mange konkurransedager og sammenlagt kanonene kommer ikke til å angripe hverandre. Det som er kanskje den største trusselsen i morgen er om utbryterne får et såpass stort forsprang at de kommer i mål mange minutter foran Thor, og evt en av de tar over ledelsen.

Men vi får satse på at Lotto laget kontrolerer farten for det er en typisk Gilbert etappen, og nye poeng for han å hente på den grønne trøyen.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...