Oppoverbakke Skrevet 19. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2010 Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg stort! Som flere sier virker ruten skreddersydd til Andy Schleck. Både pluss og minus med færre tempokilometere. For tiden er det jo slik at det er de som herjer oppover som er topp 5 i touren. De trenger på ingen måte være helt komplette lenger. Desto mer spennende er lagtempoen. Alltid gøy å se hvilke lag som er mest sammensatte, dette kan gi frampek for hvilke lag som igjen hevder seg best i fjellene og/eller opptrekk. Gleder meg! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Bad-ass rute. Gleder meg. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) lagtempoen trenger nødvendigvis ikke å si hvordan noen av de lagene kommer til å gjøre de i fjeller eller opptrekk. Dean er vel ikke blant de beste temporytterne, men er jo en god opptrekker... Ellers tror jeg Garmin-Cervelo kan glemme alle håp om grønn trøye i 2011, selv om de kan vinne mange etappeseire. Endret 20. oktober 2010 av Step_up Lenke til kommentar
Elastico Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Ellers tror jeg Garmin-Cervelo kan glemme alle håp om grønn trøye i 2011, selv om de kan vinne mange etappeseire. Hvorfor? Hushovd mye større muligheter enn før mener nå jeg. Det nye poengsystemet er helt klart en fordel for Hushovd, kontra Cavendish, Petacchi osv. som i alle år har slitt i fjellene. Etappeseire er jeg enig med deg i forøvrig, Hushovd er vel i bedre form enn noen gang, og om han klarer å bevare formen til neste års sykkelsirkus må vi holde øye med han. Lenke til kommentar
svante Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Nå forutsetter du vel strengt tatt både at disse mellomspurtene kommer sent på etappene og at Hushovd får muligheten til å spurte om poeng ved mål på alle etappene. Jeg ser på begge de to som lite sansynlig og har mer tro på at om vi skulle se en Garmin rytter i grønt neste år så blir det Farrar. Lenke til kommentar
Oppoverbakke Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 lagtempoen trenger nødvendigvis ikke å si hvordan noen av de lagene kommer til å gjøre de i fjeller eller opptrekk. Dean er vel ikke blant de beste temporytterne, men er jo en god opptrekker... Sier ikke at f.eks. resultatene på lagtempoen har å si for hvordan lagene arbeider sammen i fjellene, men de kan gi en indikasjon på samarbeidet innad i laget, som er vel så viktig i en lagtempo, som i et spurtopptrekk eller hardkjør opp fjell. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Ellers tror jeg Garmin-Cervelo kan glemme alle håp om grønn trøye i 2011, selv om de kan vinne mange etappeseire. Hvorfor? Hushovd mye større muligheter enn før mener nå jeg. Det nye poengsystemet er helt klart en fordel for Hushovd, kontra Cavendish, Petacchi osv. som i alle år har slitt i fjellene. Etappeseire er jeg enig med deg i forøvrig, Hushovd er vel i bedre form enn noen gang, og om han klarer å bevare formen til neste års sykkelsirkus må vi holde øye med han. tenkte mer på at hvis jeg tror noen i G-C skal ta den grønne trøyen så blir det Hushovd. det kan jo hende at han satser på sin første poengtrøye i giroen, men nå som Hushovd er i spurtform igjen så hadde det nok ikke vært noe særlig forskjell på de i spurt. si at kanskje Farrar tar en etappeseier i spurt, Thor tar på en mellomhard etappe. hadde de spurtet mot hverandre i forskjellige lag kunne begge potensiellt fått topp 3 plasseringer på hver etappe. I tillegg anser jeg Thor som den som kan plukke poeng i fjellene. fasiten jeg kommer opp med er uansett at hvis noen Garmin-Cervelo ryttere vinner den grønne trøyen i touren, så blir det Hushovd. hva mener du forresten med større muligheter enn før? Thor vant den senest i 2009 og da var i grei spurtform. hadde vel 3 andreplasser, en 3 og en 5.plass(tror jeg, er ikke sikker på om det var rett gjengitt) i tillegg til etappeseieren til Barcelona. du får det nesten til å høres ut som om han ikke har vunnet den før slik du ordlegger deg . Men du har jo ett poeng i at det kan bli enda lettere. er det virkelig 3 harde etapper den første uken? eller var det bare en hard og to harde avslutninger? virker rart hvis Thor etter å ha vunnet en etappe plutselig skal slappe av i spurtene fordi Farrar skal være kaptein. da kan han jo riktignok som kaptein nr.2 sette rekord i antall etappeseire i touren. men ville vært merkelig hvis Thor med forsprang på konkurrentene etter første etappen skal gi oppgaven videre til Farrar . de spesiellt etter alle punktene jeg har listet opp. Lenke til kommentar
Elastico Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Selvfølgelig har ikke Hushovd større sjanser enn før, og det vil helt klart bli vanskelig når det nå er to spurtere på laget. Med større muligheter ordla jeg meg kanskje litt feil, men selv om Hushovd blir eldre og eldre, har jeg på følelsen av at han blir enda bedre. Kan huske for 6-7, kanskje 8 år siden da Thor vant en og annen etappe, noe han også har gjort de siste 2-3 åra. Nå ble han verdensmester, har mer selvtillit og er i bedre form enn aldri før, sier han selv. I tillegg når poengsystemet er nytt, så mener jeg det enkelt og greit favoriserer Hushovd. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Tviler på at Thor tar så mange etapper (maks en), men han er absolutt den klareste kandidaten til spurttrøya. Færre spurtetapper, nye regler for mellomspurtene, og generelt sett et hardere ritt vil føre til at ryttere som Cavendish vil få problemer. 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) hvorfor tror du det er maks Latias? selv om han som regel bare har tatt en, så kan det jo endre seg...(og ja, det er ganske vanskelig å ta mer enn det snittet i løpet av en karriere, hvilket McEwen er ett bra eksempel på. noen år tok han tre og senere ingen eller en.dog, etter 2007 kollapset han som spurter). Og han var veldig nære to seire i år. han kunne nok vært kaptein i en GT uansett hvis han vil det, men like greit at det da blir touren... Endret 20. oktober 2010 av Step_up Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvorfor jeg tror det? Vel, tror Garmin i hovedsak vil satse på Farrar, noe som vil redusere Thors sjanser. http://www.nettavisen.no/procycling/article3009194.ece 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 jeg har ikke sett profilene så jeg bare støtter meg til at du i forrige innlegg tippet Thor som den klareste kandidaten. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Man kan da vinne spurttrøya uten å vinne mange etapper, i hvert fall nå som man får masse poeng på de innlagte spurtene. 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 ja hva med det? Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 voldsomt hvor avisen skal slå opp det han sa i intervjuet. for kort tid siden trodde han at han kan ta han i en spurt... Lenke til kommentar
andybb Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Vel, han sier jo svart på hvitt at han ikke ønsker å bli med i alle de flate massespurtene, men heller vil hjelpe Farrar til å vinne den grønne trøya. Og da er det jo åpenbart at det blir slått opp? Jeg synes Thor velger helt riktig her, og det er helt naturlig. Han kan velge ut 3-4 etapper som han satser maks på, og får hele laget til å jobbe for seg - hovedsaklig litt mellomharde etapper der ryttere som Cavendish faller av. Vinner han alle disse etappene han satser på er jo det en større prestasjon enn grønn trøye til slutt i Paris. Tror Thor heller vil ha to-tre etapper enn grønt og ingen etapper. Ellers i rittet kan han representere regnbuetrøya ved å være offensiv og i spiss for begivenhetenes gang på etappene, og hjelpe Farrar så godt som han kan/har lyst. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg tror ikke det vil være noen konkurranse mellom Farrar og Hushovd, sånn stå'a er i dag så er Farrar en mer rendyrket spurter og Hushovd er mer som en joker og regne. Lenke til kommentar
Elastico Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Enig med deg på det punktet oldboy, men satser på at Thor får sine etapper. TDF 2010 pekte han seg ut den ene etappen hvor han vant, så jeg tviler ikke på at Thor får seg en etappeseier. Men vil Thor fungere som sisteopptrekkeren til Farrar isåfall, eller vil han ha en annen jobb på laget, evt. en fri rolle, og delta i spurten om han har gode bein, på hver enkelt etappe. Lenke til kommentar
svante Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 tenkte mer på at hvis jeg tror noen i G-C skal ta den grønne trøyen så blir det Hushovd. det kan jo hende at han satser på sin første poengtrøye i giroen, men nå som Hushovd er i spurtform igjen så hadde det nok ikke vært noe særlig forskjell på de i spurt. si at kanskje Farrar tar en etappeseier i spurt, Thor tar på en mellomhard etappe. hadde de spurtet mot hverandre i forskjellige lag kunne begge potensiellt fått topp 3 plasseringer på hver etappe. ... virker rart hvis Thor etter å ha vunnet en etappe plutselig skal slappe av i spurtene fordi Farrar skal være kaptein. da kan han jo riktignok som kaptein nr.2 sette rekord i antall etappeseire i touren. men ville vært merkelig hvis Thor med forsprang på konkurrentene etter første etappen skal gi oppgaven videre til Farrar . de spesiellt etter alle punktene jeg har listet opp. Hva er det som får deg til å mene at Hushovd er i spurtform igjen. Han har fortsatt til gode å vinne en spurt med alle de beste tilstede i år. Det å slå Breschel og Davis i en VM spurt forteller mye mer om hvor hard løypa var enn hvordan spurtformen til Hushovd er. Hvis Hushovd fokuserer like mye på spurting som han har gjort tidligere år så vil han ha gode muligheter for å komme opp på det nivået han har vist tidligere, men hvorfor skal han det? Farrar har jo vist i år at han er kjappere enn hva Hushov noen gang har vært. Når i tillegg Hushovd sier at han vil legge enda større fokus på klassikerene så betyr jo det mindre fokusering på spurt. Det vil deles ut store mengder poeng på mellomspurter som ikke ligger på andre siden av noen fjell den første uka, det betyr at selv om Hushovd skulle vinne den første etappen så er det ingen automatikk i at han vil ha flere poeng enn Farrar. Jeg tror vi må innse at Hushovds tid som spesialspurter er forbi og heller glede oss over at han fort kan få større muligheter til å ta etappeseire når Farrar blir mannen i Team G-C som går for grønt. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Elastico:det blir nok en fri rolle som kaptein nr.2 i så fall ja. skjønner ikke hva all bablingen om Thor som opptrekker eller hjelperytter kommer av...er noe helt annet å ha en mentorrolle enn å være hjelperytter. det er jo ikke hjelp som i hjelperytter det er snakk om. skal Farrar være kaptein så kommer nok Thor til å sitte og slappe helt av i hf under spurtene... svante:???I vueltaen blant annet. en 5.plass hvor han startet litt langt bak og ble stengt og en 2.plass bak Cav. Har aldri snakket om VM i innlegget. Det hadde jo ikke nødvendigvis blitt mindre fokusering på spurter ettersom det går to gt's i tillegg til touren hvert år. alt er opp til hva han vil selv. raskere enn hva Thor noen gang har vært? deg om det...Tiden er over hvis han vil det selv. vil han fortsette å spurte, så fortsetter han å spurte. ganske sannsynlig ville Thor tatt en del flere enn Farrar hvis han hadde vært kaptein. det er som jeg har sagt, er målet til Garmin å vinne den grønne bør Thor være kaptein nr.1. Du skal få lov til å tro hva du vil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå