bruno99 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Contador må jo også ha hatt en slags formtopp, kan han få den igjen? Andy føler seg også i veldig god rute, men allikevel er jeg blitt veldig negativ og ganske skremt av contador. Skuffa. Tradisjonelt sett sliter de som vinner Giroen i touren samme året. Contador deltok nok først og fremst i årets giro fordi han ikke var sikker på om han fikk delta i touren. At scarponi ble nummer to i sammendraget viser vel at han ikke fikk all verdens av motstand, så jeg kan ikke si at jeg ble så veldig skremt med tanke på styrkeforholdet til Andy. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Haha Step, jeg hadde jo til og med bildebevis at du driter deg hardt ut der. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Oj, har ikke sett at denne tråden har kommet opp. Satser på et par etappeseriere til Thor, grønn trøye, rykk i fjellene, temposeier og spurtseier til Edvald. Da er jeg fornøyd 1 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hehe. Er det virkelig noen grunn til å bringe opp denne diskusjonen igjen? Contador gikk fortjent seirende ut av duellen med Andy. Men jeg tror ikke Contador burde forvente at han blir ventet på hvis det skjer noe med sykkelen hans. Contador ligger nok et godt hakk over Andy, og det skal nok noe speislt til for at Andy vinner over Contador. Men det har vi forsåvidt nå. Ikke bare har vi kun én tempoetappe, men nå har også Contador vært gjennom en hard giro bare en måned før. Å være i god form i giroen og touren det samme året så vi til og med sjeldent i de verste doping-årene. Skal bli interessant å se hvordan Contador takler det. ^^ Ellers gleder jeg meg virkelig nå. Enig i at løypa virker fin. Får bare håpe syklistene er med og gjør dette spennende også. Håper virkelig vi får se flere oppe i toppen enn Andy og Contador. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Contador er en rass som i tillegg til å bli tatt for doping med positiv A- og B-prøve også oppførte seg utrolig usportslig mot A. Schleck i fjor, og med denne erkespanske "gesten" tjente han inn akkurat de sekundene han ledet med etter den avgjørende tempoetappen. Jeg ønsker han alt vondt og håper noen klarer å fremskynde saken hans når de ser hvor svekket tv-interesse det kommer til å være for et løp der en usportslig doper dominerer. Det er ufattelig for meg at denne saken skal trenere i over et år, når f.eks. Rassmussen ble kastet ut før touren var over (riktignok av et lag som i motsetning til Rabobank ikke er ledet av en dopet TDF-vinner). ASO burde vise baller og ta et standpunkt, men de vil vel heller melke tv-inntektene fra Spania så lenge de kan. Money talks, slutt å se på TDF til denne fyren er fjernet fra gamet. 1 Lenke til kommentar
Oreokjeks Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Money talks, slutt å se på TDF til denne fyren er fjernet fra gamet. Slutte å se på TDF?! Galskap. Jeg fulgte med på Giro'n med stor interesse i år, til tross for Contadors deltakelse, og slikt blir det med TDF også. Legg alt av doping-prat til sides, og nyt rittet. Så kan de som får betalt for å tenke på doping, tenke på det. Endret 4. juni 2011 av Oreokjeks 1 Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Med mindre man er en av få husstander som kanalene baserer seertallene sine på er det uansett helt bortkastet å boikotte TDF. Endret 4. juni 2011 av bruno99 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Det var kjedet som hoppet av. Om han visste det eller ikke er ikke viktig, mitt poeng er at han slo Andy med 41 sekunder på etappen, hvor de med 99% sikkerhet ville kommet likt inn, og dermed endt helt likt sammenlagt. Derfor lurte jeg litt på NorskBettings kommentar om at han kommer til å vinne det "alt for lett". Jepp, det var kjedet. Rotet litt der. Det er ikke 99% sikkert nei. Og han kunne vunnet enda mer på tempoen. Biff, to dager på rad? Huff, går det an å synke så langt ned. Den saken er diskutert opp og ned i mente, jeg håper for din del at du har forstått mer enn å drive på på denne måten... Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Det var kjedet som hoppet av. Om han visste det eller ikke er ikke viktig, mitt poeng er at han slo Andy med 41 sekunder på etappen, hvor de med 99% sikkerhet ville kommet likt inn, og dermed endt helt likt sammenlagt. Derfor lurte jeg litt på NorskBettings kommentar om at han kommer til å vinne det "alt for lett". Jepp, det var kjedet. Rotet litt der. Det er ikke 99% sikkert nei. Og han kunne vunnet enda mer på tempoen. Det er rimelig sikkert jo, eller hva tror du hadde skjedd? Det var Andy som støtet på Contador. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Forstått å snakke fakta? Det er ikke akkurat fakta å være usaklig. Den saken tror jeg begge to har lagt bak seg. Jeg tviler på at Andy tenker på det under oppkjøringen. Selv syns jeg det er helt bak mål at Contador får lov til å stille i TDF. Det er jo ett år siden han ble tatt for doping under samme ritt. UCI jobber liksom for en renere sport de har ikke gjort noe siden han anket. Å ha saken i August ETTER TDF er også helt bak mål. Som sagt så har jeg allerede forklart hvorfor han stiller. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Enig i at dette burde vært avgjort for lenge siden. Er rimelig latterlig hvis han blir dømt, og vi må omrokkere plasseringene han har tatt i etterkant. Blir også interessant å se Contador i Touren. Hvis han kommer og dominerer der også, tror jeg vi kan konkludere med at mannen ikke eier skam. Løypeprofiler: 1. etappe: 2. etappe: 3. etappe: 4. etappe: 5. etappe: 6. etappe: 7. etappe: 8. etappe: 9. etappe: 10. etappe: 11. etappe: 12. etappe: 13. etappe: 14. etappe: 15. etappe: 16. etappe: 17. etappe: 18. etappe: 19. etappe: 20. etappe: 21. etappe: Han blir ikke dømt, så det kan du ta helt med ro. Selvfølgelig er det ikke noen skam at en uskyldig mann domineren touren... Haha Step, jeg hadde jo til og med bildebevis at du driter deg hardt ut der. Hva er det nå ? er totalt unødvendig å bruke slike harde ordelag. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Contador er en rass som i tillegg til å bli tatt for doping med positiv A- og B-prøve også oppførte seg utrolig usportslig mot A. Schleck i fjor, og med denne erkespanske "gesten" tjente han inn akkurat de sekundene han ledet med etter den avgjørende tempoetappen. Han er ingen rass. Jeg kjenner ikke deg(på samme måte som at du ikke kjenner Contador), så jeg vil ikke si noe om du er en rass eller ikke. Den saken der er som sagt diskutert opp og ned og i mente, så det må da være totalt unødvendig å dra den opp igjen. Jeg har til og med forklart her i tråden både dopingen(selv om det bør taes i doptråden), og det med Andy/Alberto. Vil ikke akkurat si at det er en erkespansk gest å ikke vite hva som har skjedd...men det er slikt som skjer. Jeg ønsker han alt vondt og håper noen klarer å fremskynde saken hans når de ser hvor svekket tv-interesse det kommer til å være for et løp der en usportslig doper dominerer. først av alt så er han ingen doper, så er han frikjent av det spanske forbundet(dette har vi diskutert opp og ned i mente her inne), og han blir ganske sikkert dobbelt frikjent i CAS... Det er ufattelig for meg at denne saken skal trenere i over et år, når f.eks. Rassmussen ble kastet ut før touren var over (riktignok av et lag som i motsetning til Rabobank ikke er ledet av en dopet TDF-vinner). ASO burde vise baller og ta et standpunkt, men de vil vel heller melke tv-inntektene fra Spania så lenge de kan. At Rassmussen ble kastet ut før touren var over har da overhodet ikngenting med denne saken å gjøre. ASO har ingenting de skulle ha sagt. Alberto er uskyldig til det motsatte er bevist...Og liker du ikke at saken ikke kommer opp før etter TdF, så får du klage til UCI som ventet til ankefristens utløp med å anke... Money talks, slutt å se på TDF til denne fyren er fjernet fra gamet. Først av alt så blir han nok ikke fjernet fra gamet, og jeg skjønner ikke hvorfor man skulle stå over å se på TdF bare for vente på at han blir frikjent i CAS... Det var kjedet som hoppet av. Om han visste det eller ikke er ikke viktig, mitt poeng er at han slo Andy med 41 sekunder på etappen, hvor de med 99% sikkerhet ville kommet likt inn, og dermed endt helt likt sammenlagt. Derfor lurte jeg litt på NorskBettings kommentar om at han kommer til å vinne det "alt for lett". Jepp, det var kjedet. Rotet litt der. Det er ikke 99% sikkert nei. Og han kunne vunnet enda mer på tempoen. Det er rimelig sikkert jo, eller hva tror du hadde skjedd? Det var Andy som støtet på Contador. Du tenker på at Andy støtet før han fikk problemer med kjedet? Hva med det? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hva vet vel du om at han blir frikjent? Fakta er at han har positiv A- og B-prøve, og det trenerer fordi han fant på en usannsynlig bortforklaring med dopet biff. Spansk sykkelsport generelt er vel ikke akkurat kjent for å være preget av moralske holdninger og lite doping, så jeg har ingen problemer med å tro at det spanske forbundet hjelper til med å trenere en sak mot deres stjernerytter. Det spanske forbundet har i hvert fall ca. 0 anseelse i mine øyne, i disse landene er det "synd at du ble tatt" heller enn "en skam at du ble tatt". Er du virkelig så naiv at du ikke tror rytterne får beskjed på intercom om hendelser i løpet? Han så det jo til og med med egne øyne da han så seg tilbake, men han "ville" jo ikke se det. Hvis du ikke skjønte hvorfor man skal boikotte TDF, er det for å gi et signal til sykkelsporten om at det ikke er greit å trenere dopingsaker mot stjernene for å melke reklameinntekter et ekstra år/forsøke å la de svinne hen. Det er jo også kommet indiser i lignende retning ift. sykkelforbundene når det gjelder Lance. 3 Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Du tenker på at Andy støtet før han fikk problemer med kjedet? Hva med det? Virket bare som du tror Contador ville tatt tid på Andy på den etappen, selv uten kjedetrøbbelet. Og nei, Contador er ikke uskyldig til det motsatte er bevist. Tvert i mot, han har testet positivt på doping, og saken er ikke over. Endret 5. juni 2011 av bruno99 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Han er uskyldig til det motsatte er bevist, så enkelt er det. De prøvene der er jo forklart opp og ned i mente... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Mens Lance er skylding uten at det er bevist? Lenke til kommentar
Oreokjeks Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Diskusjonen rundt Contador og Lance som dere har ført i denne tråden og i Giro tråden har for lengst kjørt seg helt fast. Kommer ikke frem noe nytt i diskusjonen, og jeg kan ikke skjønne annet enn at det hele er en diskusjon som bare fortsetter fordi ingen vil være den første til å gi seg. Spar oss. 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Hva vet vel du om at han blir frikjent? Fakta er at han har positiv A- og B-prøve, og det trenerer fordi han fant på en usannsynlig bortforklaring med dopet biff. Spansk sykkelsport generelt er vel ikke akkurat kjent for å være preget av moralske holdninger og lite doping, så jeg har ingen problemer med å tro at det spanske forbundet hjelper til med å trenere en sak mot deres stjernerytter. Det spanske forbundet har i hvert fall ca. 0 anseelse i mine øyne, i disse landene er det "synd at du ble tatt" heller enn "en skam at du ble tatt". Er du virkelig så naiv at du ikke tror rytterne får beskjed på intercom om hendelser i løpet? Han så det jo til og med med egne øyne da han så seg tilbake, men han "ville" jo ikke se det. Hvis du ikke skjønte hvorfor man skal boikotte TDF, er det for å gi et signal til sykkelsporten om at det ikke er greit å trenere dopingsaker mot stjernene for å melke reklameinntekter et ekstra år/forsøke å la de svinne hen. Det er jo også kommet indiser i lignende retning ift. sykkelforbundene når det gjelder Lance. Du vet ingenting om den er usannsynlig. Faktisk har eksperter fastslått at det er den sannsynlige forklaringen... Uansett hva du synes om det spanske forbundet, så synes UCI at forbundet hadde gjort en bra jobb med sin forklaring. Det man snakker om at han så det så var det ganske langt unna, så tror nok ikke at han så det. Kanskje sportsdirektøren rotet med dette her...Men dette er oppgjort mellom Andy og Alberto og begge to anser saken som avsluttet. Og det er det viktigste. Det siste punktet forklarte jeg jo i innlegget du svarte på. Diskusjonen rundt Contador og Lance som dere har ført i denne tråden og i Giro tråden har for lengst kjørt seg helt fast. Kommer ikke frem noe nytt i diskusjonen, og jeg kan ikke skjønne annet enn at det hele er en diskusjon som bare fortsetter fordi ingen vil være den første til å gi seg. Spar oss. helt enig. Spar oss! Endret 7. juni 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå