Gå til innhold

det står at jeg har brukt 300 på internett mobil, men jeg har bare koblet meg til på trådløs hjemmefra


Anbefalte innlegg

Skjønner ingen ting:S

Jeg har kjøpt meg en samsung galaxy s, og hat hatt den nå i litt over en måned. Jeg bruker å koble meg til trådløsen hjemme og bruke internettet på mobilen, men dette gjør jeg ikke hver dag. Nå fikk jeg telefon regningen min og der står det at jeg har brukt 300 kr på mobil data. Det står også på fakturaen at jeg har brukt internett hver dag. Det har jeg ikke gjort. Er det noe instillinger på mobilen som jeg kanskje må skru av eller noe ? Koster det penger å bruke internett på mobilen selv om man kobler seg til wi-fi??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke nøyaktig hvordan du gjør det på din telefon, men på min Spica med Android 2.1 gjør du som følger:

 

Innstillinger > Trådløse kontroller > Mobilnettverk > Tilgangspunktnavn

 

Her finner du oversikt over internettprofiler. Grønn dott til høyre betyr at profilen er aktiv. Jeg finner ingen måte å deaktivere denne på dersom du kun har én, men du kan gjøre en av to:

 

- Trykk menytasten, velg "Ny APN". Her skriver du inn noe random i "Navn" og "APN-navn". Trykk lagre, og aktiver denne profilen ved å trykke på dotten til høyre for den nye profilen. Da skal denne være aktiv (men den fungerer ikke ettersom du ikke har spesifisert gyldig tilkoblingsinfo) såvidt jeg kan skjønne.

- Trykk på den eksisterende profilen, trykk menyknappen og velg "slett APN". Du kan få tilbake denne profilen senere ved å besøke operatøren sine nettsider og følge veiledning der.

Lenke til kommentar

Det er nok en kombinasjon av spill med reklame, værmelding, kanskje automatisk mail, og dårlig wlan-dekning som har gjort dette. APNdroid hjelper deg. Med neste programvareoppdatering (2.2, kommer i september) vil du kunne skru av mobildata ved å trykke på power-knappen. Det kommer som et eget valg i menyen, der du i dag bare kan skru av telefonen, sette den i flymodus osv.

Lenke til kommentar

WiFi blir også automatisk skrudd av når mobilen ikke er aktiv som standard (er helt latterlig, right?), kan ha så WiFi er på hele tiden (så får man heller skru av når man er borte fra wifi og vil spare batteri) med å gå på wifi settings -> menyknapp -> wifi sleep policy =)

Lenke til kommentar

tusen takk for svar folkens:)

Nå har den faktisk slukt 5 kr mens jeg sov i natt( er ikke sikker hva som skjedde, kanskje noen vet det så jeg lærer litt?:) ). ville bare sjekke en siste gang uten å bruke spill eller noe men faktisk har den tatt penger. Jeg har lastet ned APNDroid nå da, og nå virker ikke internett så dette ser bra ut:) Håper den ikke tar penger nå da:P heheh. Siden den allerede har brukt 300 kr orker jeg ikke å kjøpe tileggspakken denne måneden, men neste måned skal jeg kjøpe 100 mb for 50 kr som netcom har :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Dersom du ikke har bruk for internett/mms når du ikke er i wlan-sone, kan du fjerne internettprofilen. Da er det ikke mulig å koble seg på internett via mobilnettet.

 

Hvis man fjerner denne internettprofilen, blir det da gratis å bruke de appsene som vanligvis ville inneholdt reklame fra nettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...