supermannen87 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Jeg holder på å sette opp en SCO 5.0 server på en VMware workstation. Kjørte først Bootdisken før rootdisken og etter de var kjørt har jeg satt inn "custom disk". mkdir /fdd -----gikk kjempe bra. mount /dev/fd0135ds18 /fdd -----funket også bra. mount /dev/hd0root /mnt Mount: cannot stat `/dev/hd0root\`:No such device or address. Jaha tenker jeg, og prøver deretter: mknod /dev/hd0root b 1 42 mknod: File exist. Hvorfor klarer jeg ikke å mounte en fil som eksisterer? Endret 4. august 2010 av supermannen87 Lenke til kommentar
pitrh Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg holder på å sette opp en SCO 5.0 server på en VMware workstation. Kjørte først Bootdisken før rootdisken og etter de var kjørt har jeg satt inn "custom disk". mkdir /fdd -----gikk kjempe bra. mount /dev/fd0135ds18 /fdd -----funket også bra. mount /dev/hd0root /mnt Mount: cannot stat `/dev/hd0root\`:No such device or address. Jaha tenker jeg, og prøver deretter: mknod /dev/hd0root b 1 42 mknod: File exist. Hvorfor klarer jeg ikke å mounte en fil som eksisterer? Jeg tror det som biter deg her, er det enkle faktum at vmware ikke er fysisk maskinvare, og spesifikt at vmware emulerer noen som er nyere enn det SCO-mumble er skrevet for. Beste tips (dersom det faktisk er essensielt å få SCO-operativsystemet opp å kjøre) er å skaffe en fysisk rigg av ca samme årgang som programvaren. Da vil forvirringen avta noe, men du må fortsatt ha hardt blikk på kompatibilitetslisten for den releasen du prøver å få opp å kjøre. Et mulig alternativ er å grabbe de datafilene som applikasjonen tygger på og se om de kan behandles ved hjelp av noe mer moderne og mer utbredt. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Med ESX(i) kan du prøve forskjellige kontrollere, inkludert en IDE, da har du bedre sjanse til å lykkes. Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Jeg får prøve med ESX(i) da eller bare skrinlegge hele greia... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå