Duckhunter Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Har endelig bestemt meg for bærbar PC, og vurderer Dell Studio XPS16. Designet er nok noe som trekker opp, samt at spesifikasjonene er bra nok for mitt bruk. Specs er... Core i5 520M 4GB RAM DDR3 1066Mhz ATI HD4670 Fulle spesifikasjoner finner du her. Har oppgradert den fra 320GB HDD til 500GB HDD DVD-Leser/brenner til Blu-Ray leser/DVD-Brenner/Leser Prisen inkludert frakt kommer på 11500kr. Burde jeg bestille denne, eller finnes det bedre alternativer i samme prisklasse? Design er viktig Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 ville heller gått for e ASUS... den har et sinsykt mye bedre skjermkort en det utdaterte skjermkortet de bruker der:P kanskje denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602030 bedre ram, skjermkort, større skjerm, tøffere utsende resten er så og si det samme:) Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Takk for tilbakemelding. Spesifikasjonsmessig ser den grei ut der det er lagt hovedvekt på skjermkort, en spill-PC med andre ord. Men designmessig fallt den ikke i smak, samt at den i beste fall er slepbar, og ikke bærbar Punkter som er viktig for meg er: -Stilrent design (ikke masse blinkende lys og gamingrettet design) -Ikke større enn 15,6" skjerm. -Ikke mye tyngre enn 3kg. -Blu-Ray spiller -Trenger ikke være den ultimate spillmaskin, da jeg ikke vil spille mye på den. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Takk for tilbakemelding. Spesifikasjonsmessig ser den grei ut der det er lagt hovedvekt på skjermkort, en spill-PC med andre ord. Men designmessig fallt den ikke i smak, samt at den i beste fall er slepbar, og ikke bærbar Punkter som er viktig for meg er: -Stilrent design (ikke masse blinkende lys og gamingrettet design) -Ikke større enn 15,6" skjerm. -Ikke mye tyngre enn 3kg. -Blu-Ray spiller -Trenger ikke være den ultimate spillmaskin, da jeg ikke vil spille mye på den. da skal du lete lenge.. men dell xps er helt OK.. men til den prisen du har valgt i mitt øyet er det idioti:) men det er jo ditt valg:P men skal du har blue-ray så må du høyt opp.. så er vell *OK* det og da.. men hadde jeg vært deg ville jeg sett litt på Acer TimelineX:) veldig gode bærbare.. god baterilevetid og tynne og ine god innmat også men har desverre ikke blue-ray:) men hva skal du med blue-ray? kjøp deg bare en blue-ray spiller koster 1000kr.. kjøp deg en fin pc som denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596233 og kjøp spiller utenom xD hehe.. vent til noen andre kommer.. vedder de ville sakt nesten det samme:P Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Timeline X var faktisk ikke så verst, så denne er aboslutt under vurdering, selv om jeg personlig liker designet til XPS16 bedre. Grunner til at jeg fortsatt liker XPS16 bedre er: -Design -Lys i tastatur -Blu-ray (har en del filmer på Blu-Ray, og hadde vært kjekt å kunne ta de med seg når jeg er ute og reiser) -Bedre ytelse både på både CPU, GPU og HDD Ting som trekker opp for Timeline X: -Lettere -Mye bedre batteritid -til dels bra design -Større disk Var egentlig innstilt på en Dell, men ble litt usikker nå... er den virkelig så dyr i forhold til hva man får? Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Timeline X var faktisk ikke så verst, så denne er aboslutt under vurdering, selv om jeg personlig liker designet til XPS16 bedre. Grunner til at jeg fortsatt liker XPS16 bedre er: -Design -Lys i tastatur -Blu-ray (har en del filmer på Blu-Ray, og hadde vært kjekt å kunne ta de med seg når jeg er ute og reiser) -Bedre ytelse både på både CPU, GPU og HDD Ting som trekker opp for Timeline X: -Lettere -Mye bedre batteritid -til dels bra design -Større disk Var egentlig innstilt på en Dell, men ble litt usikker nå... er den virkelig så dyr i forhold til hva man får? ja.. eneste plus i mitt øye var blue-ray spilleren:P det er vell den som trekker prisen alvorligt opp... og btw.. Dell har ikke bedre GPU:P timelineX har det^^ men denne har bedre cpu:) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599193 men koster da 10k igjenn.. og er litt dyr til hva man får^^ men den har jo i7:P og 640gb hdd.. sykt godt design og skjermen er strålende:) Lenke til kommentar
jonasgutvik Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Timeline X var faktisk ikke så verst, så denne er aboslutt under vurdering, selv om jeg personlig liker designet til XPS16 bedre. Grunner til at jeg fortsatt liker XPS16 bedre er: -Design -Lys i tastatur -Blu-ray (har en del filmer på Blu-Ray, og hadde vært kjekt å kunne ta de med seg når jeg er ute og reiser) -Bedre ytelse både på både CPU, GPU og HDD Ting som trekker opp for Timeline X: -Lettere -Mye bedre batteritid -til dels bra design -Større disk Var egentlig innstilt på en Dell, men ble litt usikker nå... er den virkelig så dyr i forhold til hva man får? ja.. eneste plus i mitt øye var blue-ray spilleren:P det er vell den som trekker prisen alvorligt opp... og btw.. Dell har ikke bedre GPU:P timelineX har det^^ men denne har bedre cpu:) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599193 men koster da 10k igjenn.. og er litt dyr til hva man får^^ men den har jo i7:P og 640gb hdd.. sykt godt design og skjermen er strålende:) Du får mye for pengene på TimelineX serien, men den skjermen er alt fra strålende. Latterlig dårlig oppløsning for en 15' skjerm. Dell XPS16 leveres vel med 1920x1080 skjerm, noe som er veldig mye bedre, og er i mine øyne mye viktigere enn litt bedre CPU og skjermkort. Nå vet jeg ikke hvor mye dette vektes av trådstarter, men dette er i alle fall min mening. Hadde bare acerne også levert gode skjermer hadde nok TimelineX modellene vært uten konkurranse på markedet nå. Men da hadde de vel heller ikke vært så rimelige. Lenke til kommentar
Laibach Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Har endelig bestemt meg for bærbar PC, og vurderer Dell Studio XPS16. Designet er nok noe som trekker opp, samt at spesifikasjonene er bra nok for mitt bruk. Specs er... Core i5 520M 4GB RAM DDR3 1066Mhz ATI HD4670 Fulle spesifikasjoner finner du her. Har oppgradert den fra 320GB HDD til 500GB HDD DVD-Leser/brenner til Blu-Ray leser/DVD-Brenner/Leser Prisen inkludert frakt kommer på 11500kr. Burde jeg bestille denne, eller finnes det bedre alternativer i samme prisklasse? Design er viktig STUDIO XPS 16 : INTEL CORE I7 PROCESSOR DISPLAY : 15.6IN WLED BLACK LEATHER EDGE MEMORY : 6144MB (1X2048 + 1X4096) 1333MH HARD DRIVE : 128GB SOLID STATE SERIAL AT OPTICAL DRIVE : BLU-RAY ROM (BLU-RAY, DIGITAL VIDEO DISK DRIVE... BATTERY : PRIMARY 9-CELL 85W/HR LI-ION GRAPHICS : INTEGRATED 1GB ATI RADEON HD Kjøpte denne PC'en i julegave til meg selv i fjor, og er ekstremt fornøyd, kanskje litt dyrere en det du ser for deg, man har bare godord om min XPS 16, god byggekvalitet og gode løsninger på det meste.. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Mikkis2k: Ja, ser nå at GPUen er en nyere modell, men eneste forskjellen er nok Dx10 på 4670 og Dx11 på 5650. Ellers yter de ganske likt etter hva denne siden har funnet ut. "In our benchmarks with the HD 5650, the GPU is performing on a level with the previous Mobility Radeon HD 4670 or the Nvidia GeForce GTS 250M (with DDR3 graphics memory)" jonasgutvik: Skjermen er nok ikke Full-HD da disse Full-HD LEDRGB skjermene hadde kostet meg 2500kr ekstra, og da hadde prisen vært opp i 14000kr som er 1000kr fra en MacBook Pro 15". Hadde nok isteden blitt en Apple-kunde da Står ikke nøyaktig hva oppløsningen på den er, men regner med den er 1366x768. Laibach: Fin PC du har der Men budsjettet mitt var nok bare på 10000,-, så har allerede sprengt det med god margin, og har fortsatt ikke kjøpt ekstern HDD og Mus :-p Men for å gjøre en kort historie kortere, så bestilte jeg den. Og etter å ha lest litt rundt på nettet om den, så tror jeg ikke jeg vil bli skuffet. Takker uansett for alle råd og tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå