Gå til innhold

Erfaringer med å gi kamera til barn?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde to forskjellige barnekameraer da jeg var liten. Det første fikk jeg vel da jeg var 4 år gammel, eller noe sånt. Syns det var veldig moro, men vet ikke helt hvor bildene har blitt av. Jeg hadde derimot et Canon IXUS X-1 (analogt undervannskamera) som jeg brukte fryktelig mye. Har faktisk tatt det litt i bruk igjen nå. Gøy med analogt også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok barna om noen år får leke seg med fars gamle 20D med gammelt kitobjektiv - tror nok flere fotointeresserte her sitter på gamle kompaktkamera man kan sende videre nedover..

Jeg har gitt min sønn på 2år mitt gamle kompaktkamera. Han synes det er stas å gå rundt å ta bilder, selv om man skal ha flaks hvis man klarer å se hva han har tatt bilde av. Stort sett så går han så nærme at han har linsen helt inntil det han skal ta bilder av. Nå har han fått lekt seg litt med kamera i en ukes tid og han forstår stadig mer av hvordan han kan ta et bilde. F.eks at han må se det han skal ta bilde av på skjermen.

Her om dagen pekte han på pappas kamera og sa "Kjøpe sånn til meg i morra". Men jeg tror vi venter et par år med DSLR.

Her er et typisk bilde han har tatt av meg.

post-117856-1281123336,8487_thumb.jpg

Eller så kan det se slik ut. Her skulle han ta bilde av nesetippen.

post-117856-1281123363,4815_thumb.jpg

Eller et bilde av seg selv

post-117856-1281123396,9091_thumb.jpg

Med andre ord ingen veldig bra bilder, men om man god krok skal bli.. eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...