Bykatt Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hei, Hvilke erfaringer har dere med å kjøpe fotoapparat til barn for første gang? Ved hvilken alder ca, og hva slags type kamera har dere kjøpt? Hvordan ble kameraet brukt/mottatt? Jeg vet godt at det er stor forskjell på barn, men er interessert i å få noen innspill da jeg vurderer å kjøpe billigste type av kompaktkamera til en 6-åring. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Kommer an på produktet - dette har demovideo hvor det delvis fungerer som sprettball.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Vurderer et til mine barn - med speiloptikk. 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Kommer an på produktet - dette har demovideo hvor det delvis fungerer som sprettball.. Hihi, er det lov å være skeptisk til bildekvaliteten? Og jeg tror de fleste er enige om at dine er litt små enda til å få eget kamera... Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) jeg ville klint inn litt penger på en Nikon D3x til en 6åring. (bilder i spoiler) til ca 50 000 samtidig, når jeg først var igang, hadde jeg kjøpt dette, til bare 150 000kr og dette: f/2 !!! Endret 5. august 2010 av diskutant Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg fikk mitt første kamera da jeg var rundt 6-7 år, et Olympus Mju med fast 35mmer. Mamma ble lei av at jeg stjal Canon AE-1en hennes hele tiden. Mange minner fra det kameraet, og det/jeg tok overraksende gode bilder. Lenke til kommentar
Leema Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Husker sjølv når eg var i den alderen, hadde ikkje eige kamera, med ein haug med eingongskamera, og eit rødt, enkelt kamera med film.Var veldigt kjekt, men tok veldig mange like bileter. Brukte vel ein heil filmrull på sauer. Haha Men, no som da er snakk om digitalt, så er vel ikkje da eit problem. Kjøp i alle fall eit som tåler litt! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hos familien Rockwell begynner man tidlig: http://www.kenrockwell.com/ryan/index.htm 14 juli Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Mine barn har i 5-års alderen fått kamera i den billige enden av kompaktkameraene (rundt $100). I den alderen sliter de fortsatt en del med betjeningen. Det de syns er morsomst er filming, men de kan også ta noen artige bilder, og de syns det er kjempemorsomt å se sine egne bilder og filmer senere. Definitvt verdt det. Nedisden er at kameraene nok ikke brukes så mye som jeg gjerne hadde sett. Det glemmes alltid igjen ett eller annet sted. Barna er i tillegg klønete og glemsomme, og er gjerne midt oppe i de fotoverdige begivenhetene. Endret 5. august 2010 av Anew Lenke til kommentar
Itw Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Tøtta mi har fått bruke olympusen så mye hun ønsker fra 3års alderen, og som nevnt over, stor stas og se sine egne bilder. Og ettersom at den tåler nesten alt var det aldri noe problem. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Kidsa får selvsagt fritt leke med speilrefleksen så snart de er i stand til å plukke den opp, men det blir noe helt annet... Det er for tungt, og det blir enormt mange bilder i serie... ...det er viktig å kære dem et godt grep fra tidlig alder. (de siste to er tatt med barnas kompaktkameraer, og det syns jo - de som hevder at man skal velge kompaktkamera for å få "ferdige bilder" ut av kameraet er på bærtur. Teknisk dårlig ja, men ikke ferdige.) Endret 5. august 2010 av Anew Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 En 6åring kan like godt ha en kontantkort-mobil med kamera. Gleden er større da. Da har de mp3-spller, spill, telefon og kamera Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Høres ut som et innlegg i debatten om hvor ung kan man være før man får sin første telefon Uansett. Dattera mi(på 6 år) stikker av med kompaktkameraet støtt og stadig og tar bilder. Noen bilder blir gode, noen blir greie og så har du de 10 før og etter som bar må slettes. Men sånn er det nå. I tillegg får både hun og søskenbarn leke med speilrefleksen til tante. Da er det stas å ta bilder Eg synes uansett at det er greit å begynne med et rimeligere kamera til å begynne med. Hvertfall i rundt 6 års alderen. Man tenker ofte ikke på konsekvenser da og det er lett at kameraet får seg et realt slag mens de går eller at man finner kameraet igjen på hagebordet etter sommerens regnskyll. Men det er også en grei måte å lære de ansvar og regler. "Ja du kan få ta bilder her inne, og når du er ferdig med det setter du det på hyllen der borte(som naturligvis er høyere opp enn hva junior på 2 klarer å nå opp til, eller dra i for den del)". Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 så det var ingen som syns mitt forslag var bra? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) så det var ingen som syns mitt forslag var bra? Joda, akkurat det jeg hadde gått for Om jeg hadde barn selv hadde det nok blitt engangskamera eller et billig kompaktkamera. Evt. kunne jeg vel lånt bort et speilreflekskamera om jeg allerede hadde et som var laget for å tåle en del. Engangskamera er jo greit for som noen andre nevnte tidligere så er et lett for at det blir glemt. På en annen side er det jo sikkert mye kjedeligere enn å kunne se bildene med en gang, det hadde i alle fall niesen min syntes (Hun elsker å se bilder av seg selv rett etter jeg har tatt de). Endret 5. august 2010 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 så det var ingen som syns mitt forslag var bra? Næh - Nikkor 14/2.8 D er for dårlige greier og ikke noe for barn. Det skulle vært Nikkor 6mm/2.8 fisheye hvis det skulle være noen vits. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 zoomobjektivet da? det var i det minste lyssterkt. D3x'en bør være nok =) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Prøv nå å hold dere litt seriøse i svarene da! Objektiver og kameraer til over 100 000 hører ikke hjemme her! Over til topic, min niese på 10 har hatt "eget" Nikon D40 i noen år og har nylig fått seg ett vanntett kompaktkamera. Vil så absolutt anbefalle digitalt da det fort går ett par hundre bilder Hun syntes det er kjempeartig og det blir faktisk noen brukbare bilder av det også. Hun har prøvd seg som fotograf i fotostudio også, men det var ikke like velykket med henne i den enden av kameraet Jeg vi anbefalle kamera, ungen(e) kan få mye morro ut av det, og det kan bli fine bilder. Endret 5. august 2010 av aklla Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Tror nok barna om noen år får leke seg med fars gamle 20D med gammelt kitobjektiv - tror nok flere fotointeresserte her sitter på gamle kompaktkamera man kan sende videre nedover.. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 tidlig krøkes. det eneste som gjelder for en 6åring er en d3x, superzoom og vidvinkel. prøv å ha litt humoristisk sans=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå