Gå til innhold

hvilken kur skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

og året etter er du akkuratt som nå,

Så du har prøvd å "bole" for å så slutte og trene rent ett år? Og de 5kg du har er du sikker på ikke har noe med det året du trente rent etterpå ågjøre?

Når jeg sier like stor så mener jeg ikke på grammet.

Siden det første innlegget mitt med "Ja." som svar ble slettet (ble regnet som spam av en eller annen grunn), så svarer jeg igjen.

Ja, jeg har det.

Jeg fikk faktisk kyssesyken og jeg fikk et alvorlig brudd i hånda rett etter endt kur i desember 2009. Jeg har fremdeles beholdt en del av massen jeg la på meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hadde du trent rent i samme periode så hadde du også fått litt masse, da blir det massen du beholdt - massen du ville fått rent = resultatet av kuren. De kg må da veies opp mot bakdelene.

Jeg synnes ikke det er verdt det så jeg står over .

Men på selve kuren er man jo flott for en konkurranse/fotoshoot ol.

Lenke til kommentar

Jeg ser på trening som en investering for fremtiden, bygge opp en helse og fysikk som skal vare livet ut og gjøre din mer kropp mer robust for belastninger, boling ødelegger jo hele det konseptet da du rett og slett ødelegger kroppen din for fremtiden.

For det andre hva er det som gjør at du må bole deg? Er du på så høyt nivå at du ikke kommer lengre? Har du det travelt med å øke, skal du konkurrere? Eller er du rett og slett for utålmodig og lat for å oppnå resultater på hederlig vis.

• Liker 2
Lenke til kommentar

DMN: Kan jeg spørre hvorfor du boler? Har du ikke det som trengs for å bli stor rein, er du utålmodig, vil du blir større enn det som er "mulig" reint? Jeg vet spørsmålene mine er en smule negativt ladd, men det er faktisk snakk om et "juksedop".

Det er nok en blanding av at jeg er utålmodig og fordi jeg kan. Hvis valget er mellom å legge på seg 5 kg muskler i året eller 5 kg muskler hver 3/4. måned, så er jeg ikke i tvil i valget.

Jeg er langt ifra den vanlige hobbyboleren på 16 år som vil ha en 40 cm biceps etter endt kur. Jeg følger kurene mine opp med 3-4 blodprøver og en sjekk på hjertet en gang i året. Hva folk mener om det kan være det samme. Jeg konkurrerer ikke i noen grener, og de som spør meg seriøst svarer jeg ærlig til.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En ting som aldri belyses i slike debatter, antagelig pga at det for det meste er yngre mennesker som poster i dem er at det er seinvirkningene som er riset bak speilet med steroidebruk.

Mye av grunnen er antagelig at det ikke er forsket noe særlig på dette. Yngre mennesker pleier som regel ikke bry seg spesielt mye om ting som kan komme til å skje i fremtiden heller.

De mest alvorlige senvirkningene fra et høyt/langvarig steroidebruk er alvorlige hjerteproblemer, sprø blodårer(dette kan få mange effekter), permanente forandringer i personlighet/psyke, kreft i nyre og lever, store problemer relatert til gallesystem og pancreas etc.

Korttidseffektene/bivirkningene ved et høyt/langvarig forbruk av steroider er for de fleste ikke veldig skremmende, og de fleste av dem er tilsynelatende reversible.

Bivirkninger som faller under korttidseffekter er ustabil psyke med veldig økt aggresjonsnivå for mange, noen får depresjoner relatert til slik bruk også. Forminskede testikler hos menn og økt vekst av klitoris hos kvinner. Testiklene vil som regel øke i størrelse igjen etter endt bruk men det er ingen garanti, fertilitetsproblemer er også veldig vanlig hos menn.

Økte leververdier relatert til økt fett nivå i lever er også veldig vanlig. Noen kan oppleve bitch tits og uren hud, ofte med store kviser. Håravfall er mindre vanlig men kan forekomme.

Brukere av steroider er som regel ikke innvolvert i kriminell aktivitet relatert til bruken annet enn at de støtter organisert kriminalitet når de kjøper produktene.

Slik bruk er dog et ganske stortsamfunnsproblem da folk som opplever alvorlige seinvirkninger vil bli en belastning på samfunnet og helsevesenet spesielt.

Lenke til kommentar

Som sikkert mange andre så har jeg nok en gang vært litt fristet til å prøve, men aldri vært seriøst inne på tanken. Nå er det ikke aktuelt i det hele tatt, det ville tatt fra meg så mye av gleden av å trene. De resultatene jeg får nå kommer utelukkende fra mine egne prestasjoner, og mitt harde arbeid. Det er den følelsen jeg er ute etter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...