s3ny Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Heisann! Har tenkt til å bygge meg ny pc, siden den jeg har nå begynner å bli gammel (5år+).... Dette er hva jeg har tenkt til å kjøpe: https://prisguiden.no/profil/lister/117071 Om Haf X ikke er tilgjengelig så vurderer jeg Haf 932... Og bør jeg gå for Corsair HX 750W eller Corsair TX 750W? er det noen vits i å spare noen hundringser på disse? PC'en skal brukes til spilling, hd-film, photoshop, osv... W7, skjerm, tastatur, mus, høytalere osv ekstrautstyr har jeg...har også 1 stk 1 tb hdd og 1 stk 200gb hdd på den pcen jeg har nå som jeg også tenker på å sette inn i denne nye pcen. Hva syns dere? Er det noe jeg bør bytte/legge til? Er denne pcen fremtidsrettet? Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Fremtidsrettet er den vel ikke, da PCI Express 3.0,SATA 6 Gb/s, 28 nm-produksjonsteknikk, LGA 2011 etc etc er rett rundt hjørnet Ok ok, oppsettet ser bra ut, er omtrent det jeg tenker å kjøpe nå. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Det kommer vel alltid noe nytt noe. Om en vil vente lenge ut i 2011 så er vel det greit, men oppsettet hans ser bra ut det Ville byttet harddisken mot en Samsung Spinpoint F3. Om HAF X ikke er tilgjengelig er Storm Sniper Black Edition eller Cooler Master 690 II advanced gode valg Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Du kan også kjøre på med AM3 og ha en pc som har muligheten for x8 prosessor senere. Men som ^ sa så kommer det alltid noe nytt. 1366 blir 2011 1156 blir 1155 Lenke til kommentar
s3ny Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 vil helst ha intel i7 så da har jeg byttet hdd til Samsung F3 1TB Er komponentene da klare til bestilling? Og vil alle komponentene passe hverandre uten noen problemer? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det som ligger i kurven der passer fint sammen Forøvrig så lurer jeg på hvilket kabinett du bestemte deg for? Ville bare si at jeg anbefaler å ikke kjøpe 932 ettersom det er en støvmagnet uten like, og at store nok støvfiltre ikke finnes på det norske markedet. Ta en titt på komponentguiden min, og se om du finner et kabinett der du liker https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1248508&st=0 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Når det gjelder kabinett, så har jeg Storm Sniper Black Edition og er veldig fornøyd med det. Har faktisk hatt det i snart 2 år er det vel, og temperaturer holder seg lave selv ved hard gaming. Så det er et kabinett jeg anbefaler. Lenke til kommentar
s3ny Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 du har rett....har lest mange som har problemer med støv på haf 932, så jeg tror jeg vil gå for haf x siden den er videreutviklet og rettet på feil som haf 932 hadde... tenkte på å bestille alle komponentene iløpet av helgen/mandag, og se om haf x blir tilgjengelig...pr. nå så er det ingen som har den på lager er det godt valg? trur du jeg trenger å kjøpe ny cpu vifte/kjøler eller holder det med stock kjøler til i7-930...har ikke tenkt til å overklokke den med det første, muligens senere... Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hvis du ikke skal OC med det første så trenger du ikke noen CPU kjøler med det første. Så enkelt er det I hvertfall mtp temperaturer. Lenke til kommentar
s3ny Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 okei! siste spørsmpål ser at det finns mange forskjellige 5870 kort....er xfx ett lurt valg? Lenke til kommentar
Matseng Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Denne er det mange som anbefaler pga. den ekstreme kjøleren. Ta gjerne en tur innom tråden min og legg igjen en kommentar. Lenke til kommentar
s3ny Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 ser at komplett kjører superweekend på denne: PowerColor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594774) til 3000... er den bedre enn xfx sin med tanke på kjøling/ytelse/andre ting? bør jeg gå for denne istedenfor xfx? noen tips? Lenke til kommentar
s3ny Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Ser at de fleste xfx 5870 grafikkort er med en stor vifte i midten...noen som har erfaring med disse? Har også lest at disse ikke ermulig å overklokke. Stemmer det? Ser at de fleste xfx 5870 grafikkort er med en stor vifte i midten...noen som har erfaring med disse? Har også lest at disse ikke ermulig å overklokke. Stemmer det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå