zurre Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Min Athlon K7-900 MHz har tatt kvelden. Har tenkt å prøve å selge maskinen, og tenkte å putte inn noe billig. Det viser seg vanskelig å få tak i en slot a-prosessor, så det ser ut som jeg må bytte hovedkort også. Jeg ser et rasende billig hovedkort, Asus P4B266 til 349 kr. Kortet har chipset 845D. Tenkte å sette inn en Celeron f.eks. 2 GHz. Spørsmålet er da om dette blir crap, eller om det vil funke. Jeg er ikke ute etter himmelhøy ytelse, men en maskin jeg kan gi fra meg med noenlunde god samvittighet Ihvertfall må komponentene være kompatible... jeg er ikke veldig bevandret i hardware, så jeg vet ikke om dette i det hele tatt går sammen? Kortet kalles et "Pentium 4 hovedkort", men det går vel med en Celeron for det? Maskinen ellers består av en 256 MB vanlig SDRAM (ikke noe DDR her i gården), et Soundblaster Live lydkort og et Matrox Millennium G400 skjermkort. Hadde vært artig med en tilbakemelding eller to på dette! Og ikke minst - hva kan jeg forvente å få for en slik burk (selger komplett med skjerm og tastatur/mus). Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 For å begynne med det: Celeron er CRAPPOTANIUS, men så lenge du ikke skal spille heftige spill eller lignende holder det for de fleste ...men er du ute etter pc i budsjettklassen bør du heller vurdere AMD-systemer med kanskje litt eldre utgaven av Xp-Cpu'ene... du må uansett ha DDR ram desverre... Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Du får så lite for en slik maskin at det ikke er verdt investeringene med mindre du vil beholde maskinen selv. En slik maskin har stor verdi for brukeren, men veldig liten verdi for kjøperen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå