Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke HDD

Anbefalte innlegg

Hei datakyndige!

Specs: 2 x SATA hard disker, AsusP5B Deluxe,Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.40 GHz, 2048MB RAM, om det er noen andre specs som trengs er det bare å varsku.

Jeg har en stasjonær PC som ble reformatert for ikke lenge siden, når jeg skulle legge inn OS'et (Windows XP) på nytt så ble installasjonen avbrutt fordi den ikke fant en hard disk å legge seg på. Ved normal oppstart kommer jeg til en svart skjerm med følgende melding: Reboot or select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.Har prøvd å boot'e i forskjellige rekkefølger. Siden jeg ikke kom videre så tok jeg en omstart og gikk inn i BIOS. På forsiden står det bare SATA 1/2/3/ osv... : [Not detected].

Relevant BIOS informasjon (Kanskje?)

Main

IDE Configuration

SATA Configuration - [Enhanced]

Configure SATA as - [iDE]

IDE Detect Time Out (Sec) - [35]

Advanced

Onboard Devices Configuration

JMicron SATA/PATA Controller [Enabled]

JMicron Controller Mode [iDE]

Dersom det er noe mer fra BIOS dere trenger for å hjelpe så er det bare å si ifra så skal jeg finne tak i hva det måtte være.

Tar imot all form for hjelp med åpne armer.

Mvh

grindhouse

Endret av grindhouse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får bare opp sett inn disketten med navn, Diskett fra maskinvareprodusenten i stasjon A: Trykk deretter ENTER.

Jeg har ikke diskettstasjon på PCen min.

Prøvde meg på det å sy inn drivere i xp installasjonen min, men den setup "inf" filen som skal brukes via nlite er ikke blant filene til driveren. Forsøkte å lete i Temp folderen men den dukket ikke opp der heller.

Help :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...