Deaktivert Konto Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hei! Jeg er en fjortenårig gutt som ønsker meg litt mer overkroppsmuskler (Bryst, armer, rygg, skuldre). Har allerede sterke ben, jogger litt, og har sprunget 8km på 41:30. Magemusklene er heller ikke altfor galne, selv om jeg hater situps/crunches.. hehe.. Høyde: 160-165(?) Vekt: 46 kg Har begynt på One Hundred Pushups-programmet, og håper på resultater. 90 graders veggsitting er jeg ikke så god på. Holder med 2 minutt for min del Planken klarer jeg 3x40 sek. Ellers har jeg et sett med dumbells som går opp til ca 2x12 kg. Mor har en sånn terapeut-greie som henger fra taket, som man kan ta pullups på, og en ergometersykkel (foretrekker sykling ute) ellers så er det vel ikke så mye utstyr. Noen som har forslag til treningsprogram som kan få meg igang med å bygge muskler? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Du kan gjøre alt med et par hantler og en slik stang som du har men jeg anbefaler deg å kjøpe en bok med gode bilder. Bill Pearl skreiv en bok med illustrasjoner av alskens øvelser mellom himmel og jord men den er antagelig vanskelig å få tak i. http://www.amazon.com/Bill-Pearls-Keys-Inner-Universe/dp/0962991007 Boka er egentlig suveren for den har som sagt alle mulige øvelser man kan tenke seg(og ikke tenke seg) med gode illustrasjoner. Den finnes utgitt i Norge og. Jeg har den og skal se om jeg finner ISBN nummeret på den. Heftet utgave: ISBN 82-990761-0-2, pris 298kr Innbundet utgave:ISBN 82-990761-1-0 pris 360kr Et lite tips, kjøp innbundet da den er sinnsvakt tjukk, ca 630 sider A4 format. Endret 4. august 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Er det ikke å finne på internett da? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Du er jo bare en spiker, vent noen år til du er "ferdig" med puberteten og du har fått på deg noen ekstra kg. Er veldig lite vits for deg å begynne med noe heftig trening siden kroppen din driver med så mye forandring som den gjør allerede. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Er det ikke å finne på internett da? Bare å leite det. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Men har dere noen konkrete tips ang. spesifikke øvelser? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Du er jo bare en spiker, vent noen år til du er "ferdig" med puberteten og du har fått på deg noen ekstra kg. Er veldig lite vits for deg å begynne med noe heftig trening siden kroppen din driver med så mye forandring som den gjør allerede. Ikke? Hvorfor IKKE? HVORFOR IKKE? Hør nå her, ja vi ungdommer kan være egoistiske og skade oss selv. Løfte tyngst mulig vekt og ikke trene riktig. Men av den gurnn, så er pupberteten kanskje den beste plassen å begynne. Mye mat, høyt vektshoromon og testrone nivå = mer muskler, mindre fett. Øke i vekt og muskler ekstremt kjapt og bygge en kropp du skal ha resten av livet ditt. Komme du i tidilige 20 årene så er den sjansen desverre borte og du kan ikke få bruk av ekstra kraft fra hva puperteten har å gi. Det andre er at man lærer en ungdom tidlig i livet hvordan man tar vare på kroppen og spiser riktig. Og hva om jeg sa at ungdommer som spiser mer enn kroppen klarer å ta og trener klarer kanskje å legge på seg 2x mer muskelmasse enn ungdommer som ikke spiser nok. Det er den perioden du skal gå fra gutt til mann. Løft i vei og spis i vei! Endret 4. august 2010 av Pijus Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Er helt enig med Pjus, fysisk fostring er bare sunt for en 14 åring. Og tipset på boka til Bill Pearl er seriøst ment, den er en bibel for alle som trenger instruksjon i vekttrening. Det er endel rart inne den og men det må en bare ta med, brorparten er veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå