Gå til innhold

Tar Norge imot for mange innvandrere?

Anbefalte innlegg

The primary problem with "de svarte" integration is forced isolation and racism, not racial inferiority.

Hva med å se på svarte amerikaneres altfor hyppige dysfunksjonelle familiforhold hvor barn vokser uten en far, hvor en enorm andel av mennene er i fengsel, hvor andelen som fullfører videregående er lav eller hvor ghettokulturen er det store forbildet og rap-stjerne er fremtidsdrømmen? Andelen svarte amerikanere som lever på trygd har jo gått i taket siden de store velferdsprogrammene kom på 60/70-tallet. Svarte første- og annengenerasjonsinnvandrere fra Afrika gjør det jo bedre enn svarte amerikanere som stammer fra slaver.

In the USA all major corporations embrace and promote the idea of increased productivity when employing a diverse racial demographic. This is supported by several studies and corporations and nations that ignore will have a hard time with the all important north american markets that like it or not will soon have no racial majority.

Jeg kan ikke fatte hvorfor en bedrift skal ha noe konkurransefortrinn fordi de ansatte har forskjellig etnisk bakgrunn -- har enkelte raser medfødte egenskaper som en arbeidsgiver vil sette pris på?

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem skriver på engelsk her? Er dette lov? Enda verre er det at han sikkert er norsk og bare skal vise seg.

1. Innleggets Innhold

Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt.

http://wiki.diskusjo...tningslinjene#1

smile.gif

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Hva med å se på svarte amerikaneres altfor hyppige dysfunksjonelle familiforhold hvor barn vokser uten en far, hvor en enorm andel av mennene er i fengsel, hvor andelen som fullfører videregående er lav eller hvor ghettokulturen er det store forbildet og rap-stjerne er fremtidsdrømmen? Andelen svarte amerikanere som lever på trygd har jo gått i taket siden de store velferdsprogrammene kom på 60/70-tallet. Svarte første- og annengenerasjonsinnvandrere fra Afrika gjør det jo bedre enn svarte amerikanere som stammer fra slaver.

Slik hender naar en gruppe isoleres og ikke integreres. Stresset blir for mye og fattigdom og rasisme bidrar til dysfunksjonelle familieforhold som foere til mere problemer for den neste generasjon. Nye innvandrer fra Afrika er oftest bedre utdannet og ikke har de samme problemer som de som har levd av trygde i mange generasjoner.

Likevel- se paa hudfarget paa presidenten vaar foer du fordoemmer USA eller "de svarte" i USA

Jeg kan ikke fatte hvorfor en bedrift skal ha noe konkurransefortrinn fordi de ansatte har forskjellig etnisk bakgrunn -- har enkelte raser medfødte egenskaper som en arbeidsgiver vil sette pris på?

Naar en skal selge produkter til diverse befolkning fra mange forskjellige raser og bakgrunner gjelder det aa virkelig kjenne hvordan disse grupper fungerer. Bor man i liten homogent norge saa blir det vanskelig aa vite hva Cajuns i New Orleans oensker mest.

Videre, hvis man oensker aa loese problemer gjelder det aa ha folk som kan se paa problemer fra mange forskjellige synsvinkler, noe som er vanskelig aa vite med en mer homogent ansettelse.

Hvem skriver på engelsk her? Er dette lov? Enda verre er det at han sikkert er norsk og bare skal vise seg.

Jeg ble foedt i New Jersey og har bodd i USA hele mitt liv unntatt en liten stund i Lillestroem norge. Jeg kan litt norsk men er selvsagt mye flinkere paa engelsk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Videre, hvis man oensker aa loese problemer gjelder det aa ha folk som kan se paa problemer fra mange forskjellige synsvinkler, noe som er vanskelig aa vite med en mer homogent ansettelse.

Og takket være den sinnsyke fremmedinnvandringen som foregår i Vesten i dag, vil det Europeiske og Nord-Amerikanske kontinentet (hvor stort sett all nytenkning og fremgang har sitt utsprinng i dag) være fullstendig homogent om et par hundre år - med mindre folk tar vettet fast i den nærmeste framtid.
Lenke til kommentar

Ja. Og de gir dem for mye. De fleste innvandrer familiene i denne byen har det bedre enn de fleste norske. De får jo alt servert på ett sølvfat av kommunen. De gjemmer også unna penger i kofferter og stasher dem i dyner ect. (som jeg har sett selv).

Det eneste dem ikke får er en sosial omgangskrets.

Men ja, noen burde stoppe det nå før det flyter over. Og de bygger moskeer i alle byene. Tenk om vi skulle dra til f.eks. ett land vest i asia hvor det er få kristene og kreve å få oppbygd kirker på hvert gatehjørne, tror ikke det hadde slåått igjennom.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og takket være den sinnsyke fremmedinnvandringen som foregår i Vesten i dag, vil det Europeiske og Nord-Amerikanske kontinentet (hvor stort sett all nytenkning og fremgang har sitt utsprinng i dag) være fullstendig homogent om et par hundre år - med mindre folk tar vettet fast i den nærmeste framtid.

Det beste forskning og nytenkning i verden skjer idag hos amerikanske universitetene hvor 50 prosent av de som soeker doktor graden er innvandrer og flertallet av disse er fra ikke vestlige land. Hvis du inkludere forste eller annen generasjon innvandrer saa er antall graduate studenter av ikke vestlige opprinnelse saa er det kanskje mer enn 60 prosent av forskning og nytenkning fra folk har blitt paavirket utenfor vesten.

Innvandrerer har alltid vaert en stor fordel til USAs oekonomiske framgang, tidligere var flertallet fra europa men idag kommer nobel prisene til amerikaner som har en ikke vestlig bakgrunn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva var galt med det svaret? Må jo stoppe alle disse pestbringende kakkerlakkene som disse rødgrønne quislingene drasser inn i landet.

Det går ann å være imot stor asylinnvandring uten å kalle dem kakkerlakker og andre slike nedvergene uttrykk. Jeg synes egentlig ikke noe om slike uttrykk, fordi det er ikke menneskene det er noe galt med og det vil gjøre det vanskligere for Norge å forandre politikken sin.

Det beste forskning og nytenkning i verden skjer idag hos amerikanske universitetene hvor 50 prosent av de som soeker doktor graden er innvandrer og flertallet av disse er fra ikke vestlige land. Hvis du inkludere forste eller annen generasjon innvandrer saa er antall graduate studenter av ikke vestlige opprinnelse saa er det kanskje mer enn 60 prosent av forskning og nytenkning fra folk har blitt paavirket utenfor vesten.

Innvandrerer har alltid vaert en stor fordel til USAs oekonomiske framgang, tidligere var flertallet fra europa men idag kommer nobel prisene til amerikaner som har en ikke vestlig bakgrunn.

Men som sagt tidligere, USA har en helt annen innvandring. USA tar imot 85K asylsøkere hvert eneste år og svært mange av dem er fra ganske uproblematiske østasiatiske land. Til sammenligning er det 1300 per år etter norsk målestokk. Sammenlign det med med Norge og spesielt Sverige som tar ca 10 ganger flere som prosent av befolkningen og nesten alle er fra fra problematiske land.

Og det er riktig at USA har bedre forhold for å intigrere innvandre, men det betyr ikke at de kan ta imot hvem som helst. Prøv Sveriges innvandring og ta imot 570K fra Irak og Somalia hvert eneste år. Tror du det hadde gått bra det også?

Og du nevner at man aldri kan bli norsk, men det er ikke helt sant. Suksessfulle innvandre kan bli norske. F.eks. John Carew er norsk. Det er fordi nordmenn ser på nordmenn som noe positivt og mange ser på innvandring som noe negativt og uønsket. Dermed vil de ikke koble dem sammen. F.eks. New Zealand har helt klart ikke bedre forhold for intigrering opprinelig, men det fungerer mye bedre fordi de bidrar til økonomien. Her blir innvandre ofte kalt kiwier så lenge man har bodd i New Zealand siden man var ung og kan snakke engelsk flytende. For å sammenligne innvandringen til Sverige og innvandringen til USA så ser du forskjellen.

USA:

Mexico 189 989

China, People's Republic 80 271

India 63 352

Philippines 54 030

Cuba 49 500

Dominican Republic 31 879

Vietnam 31 497

Colombia 30 213

Korea* 26 666

Haiti 26 007

Muslimske land: ca 90K-110K

Sverige:

Iraq 9543 (329 000)

Somalia 7021 (239 000)

Poland 5261 (179 000)

China (excluding Hong Kong) 3462 (118 000)

Thailand 3165 (108 000)

Denmark 3010 (102 000)

Iran (Islamic Republic of) 2976 (101 000)

Germany 2845 (97 000)

Finland 2385 (81 000)

Turkey 2213 (75 000)

Andre muslimske land: ca 13000 (ca 450 000)

Som du ser over har Sverige høyere innvandring per capita sammenlignet med USA og svært mange av dem er fra problematiske land. Bare forestill deg om USA skulle ta imot 1 200 000 personer fra muslimske land hvert eneste år. Det hadde blitt ca 75-100 (inkluderer etterkommere) millioner mennesker iløpet av 50 år. Og siden de er unge vil de vokse mye raskere. Tror du USA klarer å intigrere 75-100 millioner muslimer iløpet av 50 år?

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hva mener du med "å ta vettet fatt"?

Å slutte å bidra til vår egen kollektive folkedød.

Hvem inkluderes i den "hvite rase" ?

Det spørsmålet kan du få tusenvis av forskjellige svar på, men stort sett regnes etterkommerne av det historiske indo-europeiske folket som "hvite". Begrepet "hvit rase", er dog noe misvisende, ettersom hudfarge er langt ifra den eneste eller den avgjørende forskjellen mellom andre raser. "Den europeiske rasen" eller "den kaukasiske rasen" er mer passende. Endret av 793
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener vi tar imot for mange innvandrer hit til landet. Ikke fordi jeg har noe imot innvandrere som personer eller tror at hele samfunnet vil bli veltet med det første men fordi det ganske enkelt bringer med seg mer negativt enn positivt, slik jeg ser det. Meg bekjent har vi ikke noe skikkelig "innvandrerregnskap" men i tidligere diskusjoner har man vell kunne konkludere med at innvandring fra ikkevestlige land er noe vi taper på økonomisk. I tilleg viser det seg at bla. Oslo sliter med mye kriminalitet fra innvandrergrupper. Altså tar man en kalkulert risk ved å føre den politikken vi gjør i dag. Vi vet fks. at per 1000 somalier vi slipper inn vil x antall jenter bli voldtatt og y antall mennesker få ødelagt livene sine på grunn av vold osv. Noen mener det er verdt det, der er jeg ikke enig.

I tilleg vil mange ta med seg verdier som er ett stykke unna våre egne. Hvorvidt dette er en god ting eller ikke er det sikkert delte meninger om men jeg foretrekker mange av de vi har i dag.

Jeg synes vi burde sette en stopp frem til vi faktisk klare å integrere dem som kommer til landet. Det tror jeg ville være det beste for dem som kom til landet, og dem som bor her fra før.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...