Gå til innhold

Offisiellt: Telenor Mobil flår deg!


Anbefalte innlegg

pic10356.jpeg

Ok, kanskje gammelt nytt, men nå er det i hvertfall ennå en rapport på dette, og nok et oppslag hos IT-avisen. I den forbindelse vil jeg fortelle en liten historie om Telenor:

 

Jeg hadde fasttelefon før. (De gamle greiene du ikke kan ta med deg :lol: ). På den tiden brukte jeg Tele2 som var kostet bare 50-70% av Telenor sine priser.

 

En dag ringte telenor til meg og for å verve meg tilbake:

- Har du lyst til å bli telenorkunde igjen?

* Nei, jeg har Tele2 og de er mye billigere.

- Vi har et kjempetilbud nå.

* Hva koster det da?

- Ettellerannet kr per minutt bla bla.

* Men det er jo mye mer enn jeg betaler nå. Kaller du det et "tilbud"?

- Jammen vi er jo ikke SÅ mye dyrere enn Tele2.

* Og så? Hvorfor skal jeg betale MER enn jeg gjør nå?

- Jammen da får du alt på èn regning og slipper å betale to gebyrer.

* Jeg bruker skandiabanken og de har ingen gebyrer

- Jammen det er jo mer oversiktelig med èn regning enn med to.

* Det tar knapt 1 minutt å legge regningen inn på nettbanken så jeg sparer jo ikke mer en 1 minutt på å skifte til dere.

- Ja, 1 minutt er tid det også.

* Men det vil jo koste meg i størrelseorden 100 kr i økt telefonregning.

- Ja, men vi har jo så mye bedre service enn Tele2.

* Jeg benytter meg aldri av servicen til Tele2 fordi alt går smertefritt og billig i utgangspunktet.

- Ja, men hvis du skal bestille ADSL så blir det billigere om du har telenor-abbonement.

* Hvis jeg velger ADSL så blir det nok Nextgentel fordi de er mye billigere selv med den såkalte telenor-abb-rabatten.

- Ja men telenor har bedre ADSL enn dem.

* Så vidt jeg vet er Nextgentel overlegen på pris, hastighet, sercice, tid for innstallasjon, innstallasjonspris, har bedre router og bedre regler på deling av linjen. Jeg ser ingen fordeler med telenor ADSL.

- Neivel. Men hvilken mobiloperatør har du da?

* Netcom

- Du har vel ikke lyst til å skifte til Telenor da? Vi har et godt tilbud...

* Jeg har allerde et billigere og bedre abb hos Netcom.

- Du er kanskje ikke så interresert da..

* Nei, men la meg spørre deg om noe.

- Ja ?

* Har du Telenor-abb hjemme og på mobil?

- Ja, begge deler

* Da skal du høre her: Jeg har spart en masse og er kjempefornøyd etter å ha byttet til konkurrentene. Det er absolutt å anbefale.

- Jasså...

* Ja, bare sjekk ut hjemmesidene www.Tele2.no og www.Netcom.no Det er veldig lett å bytte, servicen er topp, og det er som sagt mye å spare.

- Ok, takk skal du ha, jeg skal se hva det blir til. Jeg jobber jo tross alt for Telenor.

* Jeg skjønner, men du må ikke bruke telenor selv om du jobber for dem. Du får titte litt på de websidene og gjøre en vurdering. Håper du finner noe du liker. Lykke til.

- Takk for tipset, du får ha en god dag videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en litt annen historie om Telenor-verving. For en stund siden, da jeg brukte ISDN til surfing hadde jeg ab. hos ACN. Dette var fordi de hadde veldig billig data-trafikk. Etter hvert gikk jeg over til NGT (NTNU-tilbud, 2Mb til 450,- / mnd). En dag ringte Telenor og spurte om jeg ville ha fastteleon til dem, og siden de har en veldig bra borettslagrabatt sa jeg ja til tilbudet.

 

Men selgeren ville også prakke på meg bredbånd, og kom med det berømmelige tilbudet med 1 GB nedlastning pr. mnd. Jeg takket nei og sa at jeg hadde 2 Mb-linje til en utmerket pris. Men dette skjønte hun ikke da 1 GB var mer enn 2 Mb... :lol:

 

Og det var da jeg ønsket henne en god kveld og et godt liv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...