Andreasfe Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Sånn sett høres det ganske fornuftig ut. Men pr nå er er jo EF-S-toppnormalzoomen 17-55mm f/2.8 IS USM. Så det høres for meg mer realistisk ut å fortsette på den stien med en 55-135/150mm f/2.8 IS USM (konkurrerende mot Sigma 50-150 og Tokina 50-135. Så fremt ikke Canon kommer med en splitter ny alà EF-S 15-40mm f/2.8 H-IS USM Over til topic, så syns jeg det er merkelig om et så ettertraktet objektiv blir tatt ut av produksjon. Det selges jo i bøtter og spann, og det med god grunn. God pris, suveren optikk. Dog er objektivet noe gammelt, med sine 11 år. Men den eneste mangelen det har er faktisk bildestabilisator. Og der har Canon en modell til nesten dobbel pris som også selger godt. Men kanskje ikke godt nok? Endret 6. august 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (40-125) * 1,62 ≈ (70-200)* - så det er ikke så tilfeldig. Pentax har 50-135 og 60-250 istedenfor 70-200 og 100-400. Men om de ikke har tenkt å ha egne påkostede EF-S-telezoomer holder de seg nok til 70-200. 7D ga jo håp om mer fokus på entusiastsegmentet, men det fungerer jo fint med de eksisterende 70-200 og 100-400, selv om sistnevnte trenger en oppussing. * unnskyld kreativ matematikk jau, men så langt har canon holdt seg til de faste utvalgte brennviddene (ihvertfall i tele enden...) -som, hvis du regner litt på dem, har en ganske logisk sammenheng -dvs akkurat hvorfor både 50 og 55mm vet jeg ikke, men 55 og 135 er mye brukt allerede ihvertfall, derfor holder jeg knappen på dem.. når jeg ser for meg en slik telezoom ser jeg også for meg byggekvalitet ala 17-55/15-85 og dermed prislapp i samme område, så det vil være dyrt i seg selv, men allikevel et veldig godt alternativ for de av oss som ønsker f2.8 og IS i en telezoom men som aldri kommer til å bla opp for 70-200'en.. Så fremt ikke Canon kommer med en splitter ny alà EF-S 15-40mm f/2.8 H-IS USM mener å ha sett noen løse rykter om en 15-40 f4L som arvtager til 17-40... men en ny EF-S 15-40 eller noe sånt har jeg ingen tro på med mindre det er i sammenheng med en telezoom som du er inne på, som en fullstendig relansering av topplinja for crop med brennvidder tilpassa det man får på FF med de mest populære L'ene.. det hadde vært spennende men jeg blir veldig overrasket om de gjør det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå