Gå til innhold

Canon 70-200 F4 på vei ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CR rapporterte faktisk i januar om at Canon har tatt patent på en 70-200mm f4L IS USM II (dvs. 70-210mm står det faktisk) der et av linse-elementene er laget i plast..

Link 1

Link 2

det finnes riktignok en haug patenter for Canon-objektiver, og det eneste av de nyere som har blitt virkelighet så langt var patentet for den nye 70-200 f2.8'en som kom i januar..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

CR rapporterte faktisk i januar om at Canon har tatt patent på en 70-200mm f4L IS USM II (dvs. 70-210mm står det faktisk) der et av linse-elementene er laget i plast..

Link 1

Link 2

det finnes riktignok en haug patenter for Canon-objektiver, og det eneste av de nyere som har blitt virkelighet så langt var patentet for den nye 70-200 f2.8'en som kom i januar..

Det kan da umulig bli et bedre objektiv med en plastlinse ? Er det det på 70-200 2,8L II ? Prisen blir vel også mye høyere, slik 2,8 II ble.

Arne M

Endret av Arne M
Lenke til kommentar

Ser nå på Canon Norge at 70-200 4L IS er fjernet, mens den uten IS er der ennå. Skal den med IS sjaltes ut tro? Er den med på det lista over ting som skal legges frem 11 august ? Jeg lurer.

Arne M

den er da der den.. ligger under "Optisk bildestabilisering" bare.. link

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Link 1

Link 2

Det kan da umulig bli et bedre objektiv med en plastlinse ? Er det det på 70-200 2,8L II ? Prisen blir vel også mye høyere, slik 2,8 II ble.

Arne M

jeg aner ikke jeg, men jeg tror vekt kan være grunnen til at de tester det..

Lenke til kommentar

Ser nå på Canon Norge at 70-200 4L IS er fjernet, mens den uten IS er der ennå. Skal den med IS sjaltes ut tro? Er den med på det lista over ting som skal legges frem 11 august ? Jeg lurer.

Arne M

den er da der den.. ligger under "Optisk bildestabilisering" bare.. link

Takk skal du ha. Jeg så under EF-objektiver. :blush:

Arne M

Lenke til kommentar

Etter 11 år på markedet må det vel være greit å la objektivet pensjonere seg fra handelen. Jeg har litt vondt for å tro at de skulle introdusere et nytt ustabilisert teleobjektiv i 2010. Når gjorde de sistgang det? ƒ/4 IS er vel fremdeles et av de beste objektivene på markedet, så jeg ser ikke helt hva de skulle gjøre for å forbedre det. Kanskje det kommer et EF-S 40-125/2 ment for 7D?

Lenke til kommentar

jeg har vanskelig for å se at de slipper fra seg 70-200 f4 non-IS med den populariteten den har, men jeg ser gjerne at det kommer en ny billig og rask telezoom med IS som kan komplettere 17-55. 40-125 høres litt for random ut imo.. 55-135 eller 150 ville jeg heller satsa på.. f2.8 IS USM selvsagt..

Lenke til kommentar

(40-125) * 1,62 ≈ (70-200)* - så det er ikke så tilfeldig. Pentax har 50-135 og 60-250 istedenfor 70-200 og 100-400. Men om de ikke har tenkt å ha egne påkostede EF-S-telezoomer holder de seg nok til 70-200. 7D ga jo håp om mer fokus på entusiastsegmentet, men det fungerer jo fint med de eksisterende 70-200 og 100-400, selv om sistnevnte trenger en oppussing.

* unnskyld kreativ matematikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...