Gå til innhold

Noen få spørsmål angående "Timeline X" serien fra acer

3xt

Anbefalte innlegg

hei

Jeg hadde noen få spørsmål angående Timeline X serien fra acer.

Jeg har lest litt rundt men ville bare spørre for sikkerhet skyld igjen.

Hvordan er det med varmen? vet noen sann ca. hvor mange grader den blir under spill?

Er det noen spesielle forskjeller mellom 14" og 15"? når det gjelder med varmen, støy, skjermen, høy taleren,

Er det noen som har erfaringer med multi task? kan du feks kjøre et spill og feks browseren. kan du da fortsatt bytte mellom de to fort?

Er det noen som vet om man må lage en recovery disk selv, eller får man det med i pakken?

Er det noen som har erfaringer med mic'en? er den brukbar? eller bør man kjøpe seg en ekstra?

og hvilken ville dere ha anbefalt når det gjelder mellom 14" og 15"?

Finnes det noen som er like gode i pris/yteles som acer'en?

noen små krav:

pcen bør være ganske så lett

ikke større enn 15"

som sakt, den er for skolen/spill(men er ikke en hardcore gamer, som trenger det beste av det beste av ytelesen)

et godt design er kjekt å ha

bør ha et så godt som mulig kjølesystem

trenger en pc til skolen/spill som ikke krever den beste ytelsen. Men vil helst ha en pc som går så raskt som mulig :thumbup:

Kanskje litt off topic, men jeg lurte på når det gjelder 3D, på bærbaren, må man da ha ett spesiell skjerm + grafikkort? eller holder det så lenge du har en god nok pc + programvaren?

Endret av 3xt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved spilling blir 5820TG opptil 95 grader på CPU og rundt 85 grader på GPU, avhengig av hvor belastende spillet er. Det at det er brukt en del metall i konstruksjonen gjør at tastatur og området på venstre side av maskinen føles varmere å ta på enn på en maskin som er av bare plast. Så ja maskinen er ganske varm, men ikke så varm at det er noe problem med ytelse/stabilitet. 4820TG har dårligere kjøleløsning, og kan ha dårligere skjerm. Høyttalerene vet jeg ikke noe om på 4820TG. Støy vet jeg ikke om det er forskjell mellom de.

Kan bytte mellom spill og browser, men det tar litt tid å bytte, avhengig av hvilket spill. SC2 f.eks tar et par sekunder å komme inn i spillet igjen etter å ha vært i windows.

Må lage recovery selv med acer erecovery, er ingen plater med i pakken.

Ville anbefalt 15" grunnet bedre kjølesystem enn på 14".

Hvis du tenker på 3D som 3D-kino effekter, krever dette spesiell skjerm og 3D briller.

Hvis du vil ha lang betteritid og spillytelse har timeline X ingen konkurrenter i samme prisklasse, klarer du deg med "normal" 2-3 timers batteritid kan f.eks denne være aktuell:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596426

eller denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586017

Lenke til kommentar

du sa at den kan bli opp til 85-95 grader, men ville du ha sagt at det er helt ok varme for å være så belastet? eller er det så varmt at det blir ubehagelig å ha håndflaten på pc'en/tastaturet? men i normal bruk så blir pc'en vel ikke varmt?

Hvilken ville du ha valg når det gjelder mellom timeline x og asus x42jv?

og ja med 3D mente jeg sann 3D som i kinoen. det eneste jeg vet er at skjermen må ha minst 120Mhz tror jeg for å kunne spille av 3D. Vet du noe om timeline kan kjøre 3D?

Endret av 3xt
Lenke til kommentar

du sa at den kan bli opp til 85-95 grader, men ville du ha sagt at det er helt ok varme for å være så belastet? eller er det så varmt at det blir ubehagelig å ha håndflaten på pc'en/tastaturet? men i normal bruk så blir pc'en vel ikke varmt?

Hvilken ville du ha valg når det gjelder mellom timeline x og asus x42jv?

og ja med 3D mente jeg sann 3D som i kinoen. det eneste jeg vet er at skjermen må ha minst 120Mhz tror jeg for å kunne spille av 3D. Vet du noe om timeline kan kjøre 3D?

Som sagt må man ha en spesiell skjerm for 3D, og det har ikke timelineX.

Det er ikke uvanlig at maskiner blir så varme, men maskinen føles ganske varm å ta på i forhold til plastmaskiner, så det kan være litt ubehagelig.

Under normal bruk er den veldig kjølig og fin.

Asusen vet jeg lite om, har aldri prøvd den, men ut fra bildene så tror jeg nok tastaturet er bedre enn timelinex tastaturet. Asusen er jo litt svakere også (svakere CPU og skjermkort). Men om den er kjøligere under hard belastning enn timelineX er den absolutt verdt en titt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...