andre_s Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hei. Er på jakt etter nytt objektiv til Nikon D3000, har nå et 18-55mm men synes det blir litt for lite zoom.. Noen anbefalinger? Tar vel mest bilder av alt egentlig, meste mennesker, hvis det har noe å si.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hvor savner du zoom - i teleenden eller i vidvinkelenden? Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 jeg misstenker at trådstarter her mener han trenger mer tele (Zoom er bare forholdet mellom lengste og korteste brenvidden. 18-55 har fks. 55/18 = ~3x zoom) 55-200 er et billig og okay alternativ. Du kan evt. se på 18-200 som er noe dyrere. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 18-200, 55-200 eller 70-300 er vel rimelige alternativer. Lenke til kommentar
andre_s Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Er mere tele jeg er på jakt etter ja Er ikke helt inni de riktige betegnelsene i fotoverden Takk for anbefalinger, Lenke til kommentar
andre_s Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Er dette et greit alternativ: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=437162 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Er dette et greit alternativ: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=437162 Egentlig ikke,denne type objektiver har endel kompromisser,typisk så yter de dårlig i de lengste og korteste brennviddene og trenger mye lys for og fungere optimalt.Ville vurder et teleobjektiv som fortsetter der som ditt kitobjektiv slutter,foreksempel en 55-200 VR,kjøp helst et objektiv med stabilisering "VR" da det er nesten er en nødvendighet på teleobjektiver. Hvor mye har du tenkt og bruke på et objektiv ? Lenke til kommentar
andre_s Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Men vis jeg kjøper et objektiv som starter der mitt nåverende slutter blir det da veldig vanskelig å få med mye på bildet uten å gå langt i fra det man tar bilde av? Vil ha et allround objektiv på en måte.. Pris har jeg ikke tenkt på, er vel en grense rundt 3000-4000kr Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hvis du ikke vil bytte objektiv etter behov er nok ikke en superzoom å komme utenom,den som har fått mest skryt av de er Tamron 18-270 VC"stabilisering",Nikon sin egen går vel også for og være bra men den har ikke så stort brennviddeområde og forholdsvis dyr.Les gjerne testene/brukererfaringer som er i lenkene jeg har lagt med. Og her kan du se bilder tatt med Tamron og Nikon. Lenke til kommentar
Leema Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Du kan like godt kjøpa eit superzoom kamera. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Du kan like godt kjøpa eit superzoom kamera. Vel,et speilrefleks har dog fordelen med en større sensor da. Lenke til kommentar
elgoxe Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 De litt mer moderate "superzoomene" kan jo også være aktuelle, litt avhengig av hvor mye tele du tror du trenger. Nikon 18-105mm VR og Sigma 18-125mm gir deg ganske mye mer tele samtidig som de ikke koster skjorta. Selv holder jeg nok en knapp på 18-105mm som et greit og rimelig all-round objektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå