danielch Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Hei! Jeg prøver å lage en php fil, der folk sender inn Epost adressen sin, så får jeg eposten dems for at dem skal kunne abbonomere på ett nyhetsbrev.. Jeg får denne feilmeldingen: Parse error: syntax error, unexpected T_ELSE in i:\www\onnet\dorcasinfo\dorcas.info\www\mail.php on line 10 Koden til PHP filen ser slik ut: <?php // konfigurasjon $to="[email protected]"; $subject="Dorcas Nyhetsbrev"; // send mailen if (mail($to, $subject, $_POST['body'])) { print ( "Du er nå registrert som mottaker av Dorcas Nyhetsbrev!"); else { print ( "En feil oppstod ved sending av fårespørselen.. trykk back og prøv på nytt.\n"); } ?> Kan noen hjelpe meg? Endret 4. august 2010 av ANiftyNinja Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) mangler du ikke en } foran "else"? "Forespørselen" forresten. Endret 4. august 2010 av Ekko Lenke til kommentar
danielch Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Nå fungerer koden, da er det bare dette: Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in i:\www\onnet\dorcasinfo\dorcas.info\www\mail.php on line 7 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Ja, står jo i mld. Hvilken SMTP server skal du bruke? endre den i php.ini Lenke til kommentar
danielch Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Jeg skjønner hva meldingen sier. Tingen er.. php.ini eksisterer ikke på serveren. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Skal ligge i server root mappen under /php vertfall der min er /Server/php/php.ini /server/www/... er alle webfilene mine Lenke til kommentar
danielch Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Ingen slik mappe på servern her. Strukturen her ser slik ut: server/Sharepoint server/aspnet_client server/dorcas.info server/dorcas.info/log server/dorcas.info/www server/dorcas.info/special Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Widnows server iis skal få liv i min server igjen så finne den Lenke til kommentar
danielch Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Det er for sent etter klokka 15:30, da er jeg ferdig på denne jobben for i år (sommerjobb) EDIT: Jeg sa til sjefen at han skulle ha kjørt Linux, men neida. Endret 5. august 2010 av ANiftyNinja Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Bare stapp in apache. du får apache med php opp på 10min apache win32. Du kan evnutelt starte en SMTP server på den pcen som bare relayer til deres smtp. (hmailserver gjør det) som er gratis. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Serveradmin er på ferie. Da bare sier jeg at det ikke er mitt problem. - Problem solved! Takk for hjelpen - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå