DCG Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg driver og jobber med en image løsning for bedriften. I utgangspunktet skal alle bruke det samme imaget, men det brukes forskjellige answer-files for forskjellige kontorer. Problemet mitt nå er Office 2010 (Professional Plus). Denne krever en produktnøkkel når den blir installert. De forskjellige kontorene har egne lisenser (og nøkler) for Office noe som gjør at jeg ikke kan skrive inn en nøkkel. Er det noen måte å få installert Office 2010 på uten å spesifisere nøkkel under installasjon? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Ligger ikke nøkkelen i answer(.mst)-filen? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Ligger ikke nøkkelen i answer(.mst)-filen? Mulig jeg ordla meg litt feil. Office blir installert på referanse maskinen før jeg tar image av den. Da må jeg taste inn en nøkkel når den bli installert og det er det jeg helst vil unngå. Jeg ønsker å få installert Office uten nøkkel, så får nøkkelen heller bli tastet inn når brukeren får en maskin som bruker imaget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 hvordan distribuerer du imaget til klientene? Kjører du sysprep før du lager imaget? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Imaget blir distribuert med WDS og skal etterhvert også distribueres med minnestikker og DVDer. Kjører sysprep før jeg tar imaget ja. Nå fant jeg en løsning etter litt leting. Jeg installerer Office med en gyldig nøkkel, så kjører jeg ospp.vbs like før sysprep for å fjerne nøkkelen. Når imaget da blir distribuert kjører jeg ospp.vbs som en ekstra kommando i answer-filen og legger inn en ny nøkkel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det står at office 2010 må aktiveres etterpå med en gyldig nøkkel etter å ha kjørt sysprep. Selv så trengte jeg ikke å legge inn nøkkelen, men må altså aktivere via serveren. Vi trykker ut imaget via WDS og eneste jobben etterpå er å aktivere Windows 7 og office 2010.. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Hmm, merkelig. Jeg har Professional Plus fra ActionPack og den må ha en nøkkel for å installere seg. Men det ordnet seg, aktivering kan også styres med ospp.vbs som ligger i Office installasjonen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 kanskje det er bare vl versjonene som ikke må ha nøkkel for instalasjon.... hmmm... Lenke til kommentar
DCG Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 kanskje det er bare vl versjonene som ikke må ha nøkkel for instalasjon.... hmmm... Det kan nok stemme. Jeg skulle mye heller hatt det, men per idag er det mest økonomisk å ha ActionPack på hver site fremfor VL med international use. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Jeg kan jo også legge til litt detaljer i tilfelle andre kommer i samme situasjon Prosedyren for å få fjernet og lagt til ny nøkkel er slik: Installer Office (med en gyldig nøkkel) Kjør "csript ospp.vbs /unpkey:NØKKEL" (kun siste gruppen i nøkkelen) Kjør sysprep Legg til denne kommandoen i answerfilen: "ospp.vbs /inpkey:NØKKEL" Man må også ha auto-logon i answerfilen slik at kommandoen får mulighet til å bli kjørt som en admin bruker. Lenke til kommentar
Lindermann Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg driver og jobber med en image løsning for bedriften. I utgangspunktet skal alle bruke det samme imaget, men det brukes forskjellige answer-files for forskjellige kontorer. Problemet mitt nå er Office 2010 (Professional Plus). Denne krever en produktnøkkel når den blir installert. De forskjellige kontorene har egne lisenser (og nøkler) for Office noe som gjør at jeg ikke kan skrive inn en nøkkel. Er det noen måte å få installert Office 2010 på uten å spesifisere nøkkel under installasjon? Ring microsoft og spørr.. Du kan normalt ha registrert 14 pcer pr lisens nøkkel Lenke til kommentar
DCG Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Som du ser på postene så har jeg løst problemet. Forresten så har jeg ti aktiveringer på hver av nøklene jeg sitter med (ActionPack for forskjellige siter i forksjellige land). Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 kanskje det er bare vl versjonene som ikke må ha nøkkel for instalasjon.... hmmm... Jeg lurer på om ikke VL installeres keyless fordi den forventer å finne en lisensserver. Finner den ingen server innen 30 (?) dager så ber den om nøkkel. Min VL gjorde i alle fall dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 kanskje det er bare vl versjonene som ikke må ha nøkkel for instalasjon.... hmmm... Jeg lurer på om ikke VL installeres keyless fordi den forventer å finne en lisensserver. Finner den ingen server innen 30 (?) dager så ber den om nøkkel. Min VL gjorde i alle fall dette. Vel vi må aktivere installasjonene fra serveren. Ganske greit siden office 2010 ligger lett tilgjengelig på nettet vårt. Om noen ansatte tar en "kopi" med seg hjem, så virker nden bare i 30 dager.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå