Roadrunner94 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 hei. har en kompis som har problemer med å komme seg inn på google, msn osv. steamen hans funker sånn halvt, han kan bare snakke med venner men ikken noe mere enn det. feilmelding som kommer opp på steam: Unable to connect to server. Server may be offline or you may not connected to the internet.-105 har googlet og finner ikke noe svar der. det står at han er koblet til internett. rutern funker som den skal, så problemt må ligge i hans pc. virus trur jeg det ikke er. har noen svar eller forslag? Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Du er halveis innpå svaret i spørsmålet dit :-) Du tror det er noe galt med pc. Vel, hook opp en annen pc og se det fungerer da. Hvordan er greiene koblet opp mot internett. Jeg ser ofte folk som har router/modem fra isp med en trådløs router koblet inn i den igjen. I sånne tilfeller er det greit å ha litt snøring på hva man driver med. Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 javel det er en stasjonær pc, det er koblet opp 2 andre pcer til samme rutern og alle er koblet til med kabel, de 2 andre funker alt på, så det problemet må ligge i pcn hans. ellers klarer jeg ikke å se kor det kan være. Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 javel det er en stasjonær pc, det er koblet opp 2 andre pcer til samme rutern og alle er koblet til med kabel, de 2 andre funker alt på, så det problemet må ligge i pcn hans. ellers klarer jeg ikke å se kor det kan være. Steng ned firewaler. Sjekk om router har noe portforwarding til andre pcer i nettverket. Er pcen det gjelder virusfri ? Lenke til kommentar
Roadrunner94 Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 ok skal prøve det. pcen det gjelder er virus fri er jeg helt sikker på han har søkt igjennom maskinen flere ganger med forskjellige programmer. Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 fjern alle antivirus, de kan ha laget en egen brannmur beskyttelse. hadde samme problem med min nåværende pc, fjerna norton og avast, no fungere alt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå