LogiT3x Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hei, der! Eg har ein engelsk windows vista home premium 32-bit (X86) dvd. Det eg har lyst til er å legge inn (integrere) norsk språkpakke med vlite slik at eg kan velge norsk. Har tenkt å lage meg ein eigen oppstartsbar dvd/bootable dvd med vlite der eg kan velge ka slags ting som skal vere med og ikkje vere med. Så då tenkte eg at eg skulle integrere norsk språkpakke. Eg har googlet men finner bare exe filer. Kan noken vere så snill å hjelpe meg med å laste ned norsk språkpakke slik at eg kan integere det med i den nye iso fila som eg har tenkt å lage? Takker for alle svar! Spør om du lurer på noke:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Gå til Windows update, bla gjennom valgfrie oppdateringer så velg deretter Norsk språkpakke og legg den til. Nå vil maskinen ha lagt den til så skifter du språket inne på kontroll panel tror det er inne på (klokke, språk og område(Windows 7)) men det er sikkert noe det samme hos Windows Vista. Så re starter datamaskinen din og nesten alt vil være norsk. Endret 4. august 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
LogiT3x Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Okei, takker for svar:) Men er det ikkje bare windows vista ultimate ein kan gjere det på? Altså å velge frå windows update. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jo. Men her er en artikkel hos DinSide. Lenke til kommentar
LogiT3x Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Jo. Men her er en artikkel hos DinSide. Okei, takker for svar:) Men det står: "Dette er kjørbare EXE-filer som gjør det mulig å endre språket i Windows 7 og Vista fullstendig, men de lar seg ikke kjøre på hvilken som helst versjon. De krever nemlig at du har Business-, Enterprise- eller Ultimate-versjoner av operativsystemene." Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Du kan jo bare formatere hele driten og legge til Windows 7 Ultimate med norsk språkpakke. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Last ned språkpakken, pakk ut .lp filen ved å skrive navn.exe /extract c:\lp Så følg guiden min for Windows 7, skal funke på Vista også, men jeg har ikke testet det, men har du tid, så kan du jo prøve http://samfunn.myhken.com/?p=447 Lenke til kommentar
LogiT3x Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Du kan jo bare formatere hele driten og legge til Windows 7 Ultimate med norsk språkpakke. ja, det kan no eg gjere, men eg har ikkje win 7 ultimate dvd norsk. Last ned språkpakken, pakk ut .lp filen ved å skrive navn.exe /extract c:\lp Så følg guiden min for Windows 7, skal funke på Vista også, men jeg har ikke testet det, men har du tid, så kan du jo prøve http://samfunn.myhken.com/?p=447 Det kan kan eg prøve, har faktsik lest guiden din for før av, men var/er usikker sjølv og om det går med vista, skal evt prøve:) Takker:) Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Les artikkelen hos DinSide en gang til. Det står at ved hjelp av den aktuelle framgangsmåte så kan man også endre språk for standardutgaven av Vista/Win 7. Jeg skiftet språk på billigste utgave av Windows 7, uten problem. Rent praktisk så fungerer det slik at man kan switche mellom to eller flere språk, hvorav et språk fungerer som "native". Før oppgraderinger så kan det nok være lurt å bytte tilbake til originalspråket, og å gjennomføre oppdaeringen med originalspråket kjørende. Etterpå så kan man skifte til det språket man ønsker. Og jo, med den metoden som står beskrevet hos DinSide så fungerer det i alle fall med standardutgaven av Windows 7. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Problemet med Vistalizator er at ekte Windows 7 pcer blir flagget som "non genuine" altså piratkopier. Les mer her: Microsoft Forum Derfor bedre å gjøre det manuelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Du kan jo bare formatere hele driten og legge til Windows 7 Ultimate med norsk språkpakke. ja, det kan no eg gjere, men eg har ikkje win 7 ultimate dvd norsk. Da henvender du deg til www.ThePiratebay.org så får du deg Windows 7 Ultimate Norsk, CD key og crack helt gratis. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Da henvender du deg til www.ThePiratebay.org så får du deg Windows 7 Ultimate Norsk, CD key og crack helt gratis. Det piratsnakket er ikke tillatt her på forumet. Hvorfor risikere å laste ned noe drit fra TPB med virus, spyware, rootkit, bakdører, etc når han faktisk har en lovlig kopi? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Da henvender du deg til www.ThePiratebay.org så får du deg Windows 7 Ultimate Norsk, CD key og crack helt gratis. Det piratsnakket er ikke tillatt her på forumet. Hvorfor risikere å laste ned noe drit fra TPB med virus, spyware, rootkit, bakdører, etc når han faktisk har en lovlig kopi? Fordi Windows Vista 32 bit Home premium sugde så jævlig, jeg anbefaler gratis Windows 7 Ultimate 64bit versjon, den er faktisk bedre enn det du får i butikken. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Hjelper jo ikke om Windows 7 er bedre enn Vista når du laster det ned ulovlig fra TPB.... Piratkopiering har du vel aldri hørt om? Neppe virus, bakdører, rootkit etc heller. Og skal man først gjøre noe slikt, finnes det mange tryggere steder å laste ned fra Endret 4. august 2010 av myhken Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hjelper jo ikke om Windows 7 er bedre enn Vista når du laster det ned ulovlig fra TPB.... Piratkopiering har du vel aldri hørt om? Neppe virus, bakdører, rootkit etc heller. Og skal man først gjøre noe slikt, finnes det mange tryggere steder å laste ned fra Jeg vet jævlig godt hva dette dreier seg om siden jeg har 5TB med pirat materiell som er lastet ned til eksterne harddisker. Jeg annonserte kun den enkleste veien til nytt operativ system, og det er lett å finne ut om det er en sikker versjon på TPB. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Du kan ALDRI vite 100% sikkert om en kopi lastet ned fra TPB er helt fri for alt. Og ikke om du må bruke cracker etc for å gjøre den "gyldig". Bra for deg at du har 5TB med piratkopiert materiale da. Mens jeg har ca det samme med lovlig ned lastet materiale, som f.eks Windows 7 etc, og ekte lisenser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Du kan ALDRI vite 100% sikkert om en kopi lastet ned fra TPB er helt fri for alt. Og ikke om du må bruke cracker etc for å gjøre den "gyldig". Bra for deg at du har 5TB med piratkopiert materiale da. Mens jeg har ca det samme med lovlig ned lastet materiale, som f.eks Windows 7 etc, og ekte lisenser. Du har sikkert brukt flere tusen på dette for å ha det lovlig. Jeg har brukt totalt 0kr. Og jeg er foran deg fordi jeg har fremdeles pengene og har akkurat det samme som deg. Dessuten så pleier jeg å bruke Torrentbytes.net og hvem som helst kan ikke laste opp til den siden. Er jeg i tvil så kan jeg skanne innholdet for dårlig innhold. Endret 4. august 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Bedre å ha brukt noen tusen på ekte programvare enn 0 på piratkopier. Og du har neppe det samme som meg, for jeg har helt 100% ekte .iso filer av alt fra Microsoft. Ellers kjøper jeg det meste annet av programvare også. Det er tryggere. Men jeg er alltid for å kunne finne billigere løsninger på ting, som f.eks å kjøpe et Technet abonnement til 1.300 kroner i stedet for å kjøpe en fullversjon av Windows 7 i butikken for over 2.000 kroner. http://samfunn.myhken.com/?p=1402 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Moderator, la innleggene mine få stå jeg har ikke linket direkte til piratnettsted og har kun omtalt det og aldeles ikke sagt at han skal gjøre det da jeg går ut ifra at han viste om TPB på forhånd. Jeg har sagt i hele mitt liv at jeg skal ALDRI bruke penger på CYBERSPACE (spill, programmer, filmer, tv serier, diverse) på PC siden alt er tilgjengelig gratis. Endret 4. august 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Denne problemstillingen er til intern diskusjon. Tråden stenges midlertidig. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg