MysticoN Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hei, på Fredagen bestilte jeg meg en iphone 4, fikk bekreftet kjøpet og pakken sendt samme dag. Alt virket fint helt til posten fikk pakken. Jeg bor i molde og som dere kan se på sporingen har den vært i min by 2 ganger men ikke klart å sendt pakken den siste strekningen til postkontoret. Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested 04.08.2010 11:42 1714 SARPSBORG Sendingen er sortert og videresendt 04.08.2010 09:00 1714 SARPSBORG Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 03.08.2010 18:49 6410 MOLDE Sendingen er blitt feilsendt. Den er nå videresendt til riktig adressested 03.08.2010 11:55 6516 KRISTIANSUND N Varsel er sendt mottaker på e-post til [email protected] 03.08.2010 09:40 Varsel er sendt mottaker på SMS til +47917xxxxx 03.08.2010 09:40 Sendingen er ankommet Nordlandet Post i Butikk, Handleriet Nordlandet 03.08.2010 09:10 6516 KRISTIANSUND N Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 02.08.2010 08:10 6410 MOLDE Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 30.07.2010 19:57 0024 OSLO 2.08.10 ringte jeg posten for 1. gang, jeg lurte på hvorfor pakken ikke hadde blitt sendt fra terminal til post kontor samme dag siden den kom på postkontoret kl 08:10 på dagen. fikk beskjed om at utkjøring til postkontor skjedde kun en gang pr dag og jeg måtte vente til i morra. 03.08.10 ringte jeg posten igjen, da fikk jeg varsel på mobil og mail om at jeg kunne hente pakken i kristiansund. Ho jeg snakket med beklaget og kunne fortelle at pakken hadde blitt sendt til 6516 kristiansund istedenfor 6416 Molde selv om pakken hadde vært i molde dagen før. 04.08.10 ringte jeg IGJEN til posten. ganske irritert for no hadde vist pakken IGJEN blitt feil sendt, den hadde igjen kommet til molde post terminal men vart sendt vidre til sarpsborg. Jeg var forbannet men lot ikke det gå ut over han jeg snakket med på telefonen, jeg spurte hvordan dette var mulig og om jeg ikke hadde krav på noe erstatning siden de (posten) hadde rotet så mye og sendt pakken min fra by til by. Fikk beskjed om at det var KUN avsender som kunne kreve dette. Ringte deretter Chess som tok kontakt med Mobi (eller noe). Chess ringte tilbake 10 min seinere og kunne fortelle at Mobi skulle ta kontakt med posten å få de til å få ut fingeren og rydde opp i dette. Vist jeg ikke hadde fått mobilen på Fredag så skulle jeg ringe tilbake for å se om det var mulig å få en kreditering. Ifølge de så var sende lappen riktig. Så har jeg krav på noe eller må jeg bare bite i det sure "Apple" og vente? Lenke til kommentar
Tokra Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Det er ikke din jobb å forholde deg til Posten. Selger har det fulle ansvar for pakken til den er levert deg, derfor er det dem som forholder seg til posten. Evt. krav på grunn av forsinkelse må du føre mot selger, som igjen kan føre krav mot posten. Forbrukerkjøpsloven § 6. Leveringstiden Tingen skal leveres innen rimelig tid etter kjøpet, hvis ikke noe annet er avtalt. Er det avtalt et tidsrom for levering, har selgeren rett til å velge tidspunktet om forholdene ikke viser at valget er forbrukerens. Har selgeren ved hentekjøp rett til å velge tidspunktet for levering, skal han eller hun i tide gi forbrukeren melding om når tingen kan hentes. Så spørsmålet er hva som er rimelig leveringstid. Angrerettsloven sier at rimelig leveringstid er på opp til 30 dager desto mindre annet er avtalt. I kvittering e.l. lovet moobi en bestemt leveringstid? Skulle produktet ikke være levert innen rimelig tid gjelder følgende lov: Forbrukerkjøpsloven § 19. Forbrukerens krav ved forsinkelse Dersom tingen ikke blir levert eller blir levert for sent og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side (forsinkelse), kan forbrukeren a) holde kjøpesummen tilbake etter § 20 b) kreve oppfyllelse etter § 21 c) kreve heving etter § 23 d) kreve erstatning etter § 24. Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende. Dersom selgeren ikke i tide oppfyller sine plikter ellers etter kjøpet, gjelder bestemmelsene om forsinkelse tilsvarende så langt de passer, likevel ikke § 23 tredje og fjerde ledd. Partene kan avtale en annen løsning. Se http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-005.html Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Og den sier at man kan kreve erstatning for økonomiske tap eller heve kjøpet. Ser ikke hvordan det kan hjelpe trådstarter noe særlig dessverre, da han ikke kan ha hatt et økonomisk tap her (sannsynligvis ikke). Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Kan jo hende det står f.eks. "6516 Molde" på pakken.. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Og den sier at man kan kreve erstatning for økonomiske tap eller heve kjøpet. Ser ikke hvordan det kan hjelpe trådstarter noe særlig dessverre, da han ikke kan ha hatt et økonomisk tap her (sannsynligvis ikke). Nei, det er ikke noen økonomisk tap, og er vel heller ingen valg å heve kjøpet siden det da blir umulig å få kjøpt en ny telefon vist jeg ikke skal ta turen til finn og kjøpe en over priset telefon. bare forbanna plagsomt siden jeg allerede har "kvittet" meg med min gammle telefon (Htc Magic som hadde mange feil pluss fått fukt skader et par uker før). Og når jeg så at den var ankommet Molde post terminal på mandag regnet jeg med at jeg hadde telefonen i hånden samme dag eller dagen etter. Kan jo hende det står f.eks. "6516 Molde" på pakken.. neida, har sjekket dette allerede etter første feil sending. alt er ok når det gjelder adresse. No har pakken kommet til Molde post terminal igjen og grodd fast der. Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 05.08.2010 08:49 6410 MOLDE Ifølge post kontoret mitt er det veldig merkelig at den ikke kom til dem den 05.08 da de normalt får pakkene kl 12:00. Ifølge ho på telefonen (ringte posten) vil den ikke komme før på Lørdag eller mandag og i følge moobi og chess kan de ikke gjøre noe mer siden de har fått beskjed fra posten at pakken no skal sendes til riktig adresse. Spurte om den hadde blitt sendt til feil adresse i første omgang og de kunne igjen fortelle at det ALLTID har vært rett adresse på pakken.. Så nå er det 3. gangen eller 4. dagen pakken er et par kilometer unna meg uten at jeg kan få tak i den Endret 6. august 2010 av MysticoN Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Siste nytt: Fikk til posten og spurte igjen om de hadde fått pakken kl 15:00 da de ikke hadde det overtalte jeg de til å ringe post terminalen i molde. Etter 15 min fikk jeg vite at pakken ikke var å finnee. Den hadde kommet til dem på torsdagen men etter det hadde vist ingen sett den og de kunne ikke finne den i systemet heller noen plass i terminalen. Fy faen er det mulig, først sender molde post terminal den til feil by 2 ganger også klarer de å rote den vekk... Ringte moobi og de skulle lage en "sak" og han skrev at det var en haste sak, men har mine tvil på at jeg noen gang får se den telefonen igjen... Hvordan dette er mulig viste verken jeg eller de på posten men enten er det kun suppe hoder det borte eller er det en det borte som har noe imot meg, handlet mye på nett før og aldri opplevd noe lignende. Edit: da har jeg snakket med Moobi igjen og de kunne fortelle at de hadde snakket med posten kundeservice og fikk fortalt at pakken "måtte" ligge på terminalen men ikke bli sendt ut før på mandag. for de kunne umulig ha leitet over hele lokalet. merkelig tenkte jeg og fortalte at de hadde leitet i 20 min uten å finne den, men neida. ingenting skjer før mandag, så vist pakken "virkelig" er borte så har vi kastet bort 1 og 1/2 dag med andre ord. Beklager har gjordt det jeg kan gjøre sa han fra moobi. Så spørsmålet er hva som er rimelig leveringstid. Angrerettsloven sier at rimelig leveringstid er på opp til 30 dager desto mindre annet er avtalt. I kvittering e.l. lovet moobi en bestemt leveringstid? Tokra: Etter litt om og men så låvet de meg at jeg skulle få telefonen på Fredag 06.08.10. men er ikke normal post gang 3-5 dager eller noe? Endret 6. august 2010 av MysticoN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå