Ideal Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Norge har..få tilfeller av bruk av skytevåpen. Gjengene har skytevåpen og bruker de flittig. Det skytes hele tiden i Oslo. At resten av landet har få tilfeller av bruk av skytevåpen kommer til å endre seg, etterhvert som at møkka sprer seg fra Oslo. 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Det skytes "hele tiden i Oslo". Yeah Right... 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Det gjør faktisk det. http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/skyteepisode-i-oslo-sentrum-3408347.html http://www.gd.no/nyheter/innenriks/article4365741.ece http://www.aftenbladet.no/innenriks/995050/Uskyldige_ofre_i_skyteepisoden_i_Oslo.html http://www.dagbladet.no/2009/05/20/nyheter/innenriks/gjengkriminalitet/young_guns/b-gjengen/6316479/ http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/tre-paagrepet-etter-skyting-i-oslo-sentrum-3258796.html http://www.dagen.no/Nyheter/Nyheter/Samfunn/tabid/248/Default.aspx?ModuleId=65113&articleView=true&tabId=248 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1461323.ece Nå er jeg egentlig lei av å sitte å liste opp linker. La oss nå bare konkludere med det, at dersom du lever i den villfarelse at det ikke skytes i Oslo, så lever du i en drømmeverden omkranset av bomull og polstrede vegger. Her skytes det faktisk hele tiden. 4 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg tror ikke det aldri skytes i Oslo, men å påstå at en gang hver 3. måned eller slikt er hele tiden, det er å gå for langt... 1 Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 La oss nå bare konkludere med det, at dersom du lever i den villfarelse at det ikke skytes i Oslo, så lever du i en drømmeverden omkranset av bomull og polstrede vegger. Her skytes det faktisk hele tiden. Ja. Nå skal jeg ut å kjøpe kaffe. Tar på meg hjelmen og den skuddsikre vesten. Har en ganske trygg rute hvis jeg går gjennom bakgården, bak søppelcontainerne og sniker meg fram til REMA bak bilene. Det at kulene suser over hodet på meg har jeg etter hvert vendt meg til. Får håpe det ikke er noen tunge trefninger rundt barnehagen, der ungene er opptatt med å leke i sandkassa... /ironi At du syns det skytes for mye i Oslo er åpenbart, og akkurat det kan jeg si meg enig i. En skyteepisode er en for mye. Men det får være måte på overdrivelser. Reis til et sted som er sånn passe farlig (Johannesburg eller Moskva bør duge), så kan vi snakke om Oslo etterpå... 1 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg tror ikke det aldri skytes i Oslo, men å påstå at en gang hver 3. måned eller slikt er hele tiden, det er å gå for langt... Men har man ikke rett til å forsvare seg mot kriminelle? Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Nå er det heller ikke slik at det er kun hordene fra den tredje verden man trenger å beskytte seg og sine i mot, men også våre myndigheter som til stadighet blir mere tyranniske. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) At det skytes MER i andre byer enn Oslo, betyr ikke at det ikke skytes alt for mye i Oslo, og det betyr i alle fall ikke at man kan påstå at skyteepisoder faktisk ikke er ganske vanlig i Oslo - for det er nettopp det det har blitt, faktum er at skyteepisoder er hverdagskost, voldtekter også for den saks skyld. Dessverre henger alt sammen med innvandring og det multikulturelle berikelsessamfunnet, vi har blitt beriket med fargerik skyting, et nytt og spennende fenomen vi ikke hadde fra før, det er virkelig fantastiske greier. /sarkasme Nå som det bare blir værre og værre i denne byen, er det mange som tenker at dette kan ende med borgerkrig. For undertrykkelsen og overgrepene er nemlig begynt å bli så merkbare, barnefamilier må rømme bydelene de bor i fordi ungene deres får juling av multikulturelle på skolen. Hva skjer i fall en borgerkrig/raseopptøyer / hva man nå vil kalle det? De fleste gjengmedlemmene har jo rikelig med våpen tilgjengelig, og de er jo stort sett muslimer.. Mens den jevne nordmann har ikke våpen. Ubevæpnede Ola vil bli feid av banen av Ali, som allerede har AK47. Endret 8. april 2011 av Ideal 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Voldtekt og skyting er da ikke dagligdags her i Oslo. Forøvrig, så har Norge en veldig bra våpenlov, og vi er faktisk et av de landene med flest våpen per innbygger i snitt. 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Voldtekt og skyting er da ikke dagligdags her i Oslo. Med 200 voldtekter i året så er det faktisk dagligdags. Det voldtas altså en kvinne annenhver dag. MAO, dagligdags. Det skjer hele tiden. Forrige helg ble fem kvinner overfallsvoldtatt i Oslo. Du kan ikke nekte for at voldtekt faktisk er hverdagskost. Sideopplysning: for 11 år siden var det bare halvparten så mange voldtekter. (111stk, ikke helt nøyaktig halvparten, men nesten.) 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Ok, la meg moderere meg da, overfallsvoldtekt. Forøvrig, "36 prosent av Norges befolkning er i besittelse av et håndvåpen" 1 Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Norge er nest tyngst bevæpnet i Europa: http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/07/01/372654.html Skyteepisoder er vanlig i alle store byer i Europa, voldtekter også. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Som nevnt tidligere i tråden om dere hadde fulgt med, er masse våpen i norge, og de brukes til for det meste i helt legale roller, jakt, sport, skadedyrs utrydding. De brukes ikke til forsvar da det er helt unødvendig. Tyver er ikke bevepnet i norge, de trenger ikke, de går inn i huset ditt(for det meste når du ikke er hjemme) stjeler for noen tusen og går igjen, er du hjemme pleier de å stikke av. Men viss tyvene bryter seg inn i et hus der de FORVENTER at huseieren er bevepnet, vil de selv bli bevepnet, og da når de møter deg og begge har våpen vil minst et menneske bli skutt kanskje dø. Det er bare ikke vært det. Nå i dag er innbrud helt ufarlige, veldig iriterende, men helt ufarlige. At gjenger skyter på hverandre er jo ikke noe problem, de er så dårlige til å skyte at dem ikke treffer bilene til hverandre en gang. 3 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Er dere ute etter å fjerne alle regler mtp. håndvåpen eller? Jeg håper dere er klare over at en liberalisering på denne fronten ikke nødvendigvis bare fører med seg "fordeler" (EDIT:) _FOR_ ofre og potensielle ofre - forbrytere og potensielle forbrytere står også mye sterkere. Det er nemlig ingen fordel i å ha våpen i seg selv - det kommer helt an på hvem som trekker det først. Jeg er overbevist om at å akseptere flere våpen i hverdagslivet vårt bare vil føre til problemer. Endret 8. april 2011 av Dux ducis 1 Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Som nevnt tidligere i tråden om dere hadde fulgt med, er masse våpen i norge, og de brukes til for det meste i helt legale roller, jakt, sport, skadedyrs utrydding. De brukes ikke til forsvar da det er helt unødvendig. Tyver er ikke bevepnet i norge, de trenger ikke, de går inn i huset ditt(for det meste når du ikke er hjemme) stjeler for noen tusen og går igjen, er du hjemme pleier de å stikke av. Men viss tyvene bryter seg inn i et hus der de FORVENTER at huseieren er bevepnet, vil de selv bli bevepnet, og da når de møter deg og begge har våpen vil minst et menneske bli skutt kanskje dø. Det er bare ikke vært det. Nå i dag er innbrud helt ufarlige, veldig iriterende, men helt ufarlige. At gjenger skyter på hverandre er jo ikke noe problem, de er så dårlige til å skyte at dem ikke treffer bilene til hverandre en gang. Kanskje du skulle lese litt statistikk fra land der borgere får erverve våpen til beskyttelse, for å sammenligne dine hypoteser med virkeligheten? Finn en eneste artikkel som beskriver en sak, der tyver har bevæpnet seg, fordi de skulle stjele "stereoanlegg" hos en familie de visste var bevæpnet. Du vil ha store problemer med dette, simpelthen fordi vanlige innbruddstyver ikke risikerer livet for stjele Britney Spears CD'er og Cowboy kostymer. Argumentet ditt mangler kontakt med virkeligheten. Er dere ute etter å fjerne alle regler mtp. håndvåpen eller? Jeg håper dere er klare over at en liberalisering på denne fronten ikke nødvendigvis bare fører med seg "fordeler" ofre og potensielle ofre - forbrytere og potensielle forbrytere står også mye sterkere. Det er nemlig ingen fordel i å ha våpen i seg selv - det kommer helt an på hvem som trekker det først. Jeg er overbevist om at å akseptere flere våpen i hverdagslivet vårt bare vil føre til problemer. Du er komfortabel med at Politiet kan bære våpen, ikke sant? Hva med sivile som blir vurdert like strengt som Politiaspiranter? Er det også greit? Hvis ikke, hvorfor? 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Politiet bærer da ikke våpen til vanlig i Norge. Og det er jeg glad for... Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Kanskje du skulle lese litt statistikk fra land der borgere får erverve våpen til beskyttelse, for å sammenligne dine hypoteser med virkeligheten? Litt slik som i USA? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg tror ikke det aldri skytes i Oslo, men å påstå at en gang hver 3. måned eller slikt er hele tiden, det er å gå for langt... Men har man ikke rett til å forsvare seg mot kriminelle? Får gå å kjøpe deg ei svær øks Lenke til kommentar
Huggslangen Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Kanskje du skulle lese litt statistikk fra land der borgere får erverve våpen til beskyttelse, for å sammenligne dine hypoteser med virkeligheten? Litt slik som i USA? Ja, akkuratt som i USA. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Du mener: Drapsrater («intentional killing») per 100 000 innbyggere i noen utvalgte land, år 2006. (Basert på politidata).[21] USA: 5,62 (største by - New York City: 7,30) Canada: 1,86 (største by - Toronto: 1,82) England og Wales: 1,41 (største by - London: 2,25) Sverige: 1,27 (NB: spesialstudie) Norge: 0,71 (største by - Oslo: 1,67) Danmark: 0,53 (største by - København: 1,80) http://no.wikipedia.org/wiki/Drap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå