Gå til innhold

Avid Xpress DV

Anbefalte innlegg

Har nettopp skaffet meg dette programmet for å bruke det når jeg har filmet med mitt nye Sony pc120 (som jeg venter på enda i posten). :o

Noen som har erfaring med dette programmet?

Ikke så mye man kan sjekke når man ikke har en filmsnutt å eksperimentere med, men det lille jeg har sett synes jeg virker ganske komplisert. Er helt ny i dette "faget", så jeg har ikke mye peiling.

Hva mener dere som har erfaring her? Skulle også gjerne hatt en brukermanual til dette programmet. Noen som vet om man kan laste den ned fra nettet? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt en rekke redigeringsprogrammer som Adobe Premiere, Speed Razor, Final Cut Pro osv. Etter min mening er Avid Xpress DV det beste programmet som finnes for DV-redigering. Det er ikke så vanskelig å lære seg enkel redigering på det, men det har en enorm dybde, slik at man kan lære seg mer effektive metoder etterhvert som man bruker det endel. Når man benytter programmet vil tastaturet ditt virke som en hel rekke funksjonstaster. Ekstremt effektivt. Man kan få kjøpt et eget tastatur til Xpress DV, eller klistremerker å merke tastene med. Da slipper man å lære seg hele tastaturet utenat. Storebroren til Avid Xpress DV benyttes i 90% av alle spillefilmer. Anbefales!

Sjekk også ut Avid-skolen i Norge: www.wisnaes.com

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Avid Xpress DV er herlig. Men jeg har også prøvd "Purple" på en Sony VAIO, jeg hadde litt vanskelig for å velge mellom disse. Men kjøpte til slutt en laptop med Avid, fordi det er tross alt "standarden", også kan man eksportere EDL filene til større redigerings-maskiner når/om man trenger dét :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...