nutts Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hei Jeg skal handle meg ny laptop for redigering av AVCHD når jeg er på farten. Tidligere har jeg brukt Microsoft baserte maskiner, men sikler litt på en Mac denne gangen, men er ikke helt sikker enda. Hva er veien å gå i dag, Mac eller Microsoft OS? (hvis man tenker på bilde og video redigering) Har tidligere brukt Premiere og diverse Pinnacle produkter. Premiere finnes jo både for Mac og Microsoft OS. Tenkte på en 15" Macbook Pro, 2,4ghz med 4gig ram, SSD og høyoppløst skjerm. Skal også sette sammen en 4kjerners Microsoft basert maskin når den tid kommer, men tenkte å kjøpe ny laptop først. (eller kansje en 4kjerners Mac hvis det faller seg sånn) Noen som kan gi meg noen gode råd her? Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Kjøp macbook pro med i7 prosessoren, da har du bra kapasitet. Mac os er jo et lettere system enn W7 og vista så kanskje en i5 eller mindre holder også, men ville helt klart gått for en i7 til avchd materiale. Final cut for mac er vel ganske likt premiere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå