Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Depressiv? Flere ting

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei! Jeg sliter litt for tiden føler jeg. Er snart 25 år gammel og jobber innen IT. Ganske stressende, men jeg har lissom aldri følt at jeg ikke har takla stress. Har alltid jobba godt under stress og har nesten følt at det har vært bra for meg.

Men for et par måneder siden ble det slutt mellom meg og madammen. Og det var egentlig helt greit, vi bor sammen enda og prater hele tiden sammen og har ingenting usagt sånn sett.

Eneste er at vi lissom ikke kan holde rundt hverandre hele tiden lenger, noe som plager meg litt tror jeg. Har alltid likt følelsen av å holde rundt noen og det å bli holdt rundt. Er litt den følelsen av at man ikke er alene..

Og for et par måneder siden ble jeg 50% sykemeldt pga betennelser i armer og fingre, såkalt musesyke, bare i begge hendene. Etter dette har jeg trent en del hjemme og det har hjulpet. Men i tillegg har jeg masse vorter som jeg prøver å bli kvitt. Og dette går veldig på selvfølelsen! Kjøpte noe produkt fra Singapore som var 100% garantert å fungere, og det ser ikke ut til å fungere så godt som de sier. Eller, de fungerte jo, men jeg peller litt for mye på ruren tror jeg. Uansett, tror at det har spredd seg til leppen og faktisk et par på penis også. Dog ikke kjønnsvorter, for det ser egentlig helt likt ut som de jeg har på fingrene, bare at de er veldig små.

Men skal ikke immunforsvaret ta seg av vortene da? Kan det være at kroppen har vært for opptatt med å fikse betennelsen at den ikke klarer å ta knerten på vortene? Har vært til legen og fryst én gang, men det er kanskje ikke nok med én gang? Er redd for å plutselig se ut som tremannen fra Indonesia.. Alt dette, samt følelsen av å være alene/forlatt tar litt på meg egentlig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang vortene, du prøvd å fryse dem? Jeg hadde dem da jeg var liten/ten-årene og frøys noen av de. En behandling som ikke gjør vondt, man blir bare nummen.

Det jeg ble fortalt så er vorter et virus i blodet. Ta en titt på wikisiden.

Jeg vil også anbefale deg å ta kontakt med fastlegen din ang problemet ditt. Om personen er av det motsatte kjønn eller inkompetent har du selvfølgelig rett og lov til å oppsøke en annen lege. Noe stuff fra singapore høres veldig "heksebrygg" ut :)

Har du også vært i kontakt med terapaut and hvordan komme deg raskest mulig etter betennelsene?

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

Dama mi har prøvd ALT mot vorter, men ingenting hjalp før hun kom til en naturterapeut som analyserte noen hårstrå(!) og satte henne på en hard diett. Det var vel en mnd. uten mel, poteter, sukker eller rødt kjøtt, om jeg ikke husker feil. Tungt å komme gjennom, og behandlingen var dyr, men vortene forsvant og har ikke kommet tilbake.

Ellers blir jeg stadig mer overbevist om at fysisk og psykisk helse henger nøye sammen. Vet ikke om det gjelder vorter, men det som er sunt på ett område påvirker gjerne de andre. Noen å snakke med, fysisk aktivitet, at du er bevisst hvem du sammenligner deg med, at du får gjort noe du selv synes er nyttig, osv, er viktig for å ha det godt med seg selv.

Lenke til kommentar

Naturterapeut? Hvor i Norge var dette? :) Jeg har veldig tørt hår så jeg mistenker at det kan være noe med ernæringen min egentlig. Er jo veldig tynn osv.

Ellers har jeg forsøkt å fryse, dog bare én gang. Og det fungerte ikke helt som jeg trodde. Men jeg tror ikke behandlingen var SÅ hard heller, han sprayet bare på flytende nitrogen i et par-tre sekunder. Har lest at det kan hende man må spraye leenge, for å være sikker på at man tar knerten på alt.

Forsvant vortene av seg selv bonkytonk? Hadde hun masse vorter? Dette høres interessant ut :)

Kanskje jeg skal undersøke kinesologi eller hva det heter også?

Lenke til kommentar

Dette var i Sandnes, men slike naturterapeuter finnes nok i de fleste byer. Denne fyren var visst mange forskjellige ting, så jeg er ikke sikker på om det var naturterapidelen som var det viktigste. Men i alle fall ble et hårstrå sendt til Tyskland e.l for mineralanalyse, og resultatene av den bestemte hvordan dietten skulle være. Hun hadde MYE vorter ja, og alle forsvant.

Kinesologi har jeg ingen greie på...

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal prøve en blanding av Omega3-oljer, Vitamin-E, hvitløkstabletter, samt drikke masse vann, slutte å røyke, fortsette å trene og få godt med søvn.

Fisk spiser jeg såsi aldri, så jeg får jo nesten ikke i meg noen av de gode fiskeoljene.

Jeg har tatt multivitaminer i omtrent en måned nå, men det alene er sikkert ikke nok.

Rødt kjøtt spiser jeg egentlig veldig lite av fra før av. Og grønnsaker spiser jeg ganske nok av vil jeg si. Det må jo ha med hva jeg spiser å gjør, hva kroppen får i seg.

Legen sa ihvertfall at ved frysebehandling av vorter så reagerer ofte immunforsvaret og plutselig faller alle av, selv om man ikke har behandlet akkurat dem. Dette skjedde jo ikke hos meg, så det betyr jo sikkert at det er en ubalanse ett sted vil jeg tro?

Ellers går det litt bedre nå. Jeg sier til meg selv ganske ofte at det er viktig at jeg puster rolig og prøver å slappe litt av. Plutselig så forsvinner alle nervene med én gang.

Og til høsten begynner jeg med meditasjon to ganger i uka :) Det hjelper sikkert på dette og!

Og hvis ingenting av dette fungerer så er det noe virkelig galt med meg! :) Og det tror jeg ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...