Gå til innhold

Sony Ericsson Aspen - Førsteinntrykk

Anbefalte innlegg

Etter at min HD Touch tok kveld og mørkt måtte jeg ha en annen telefon. mitt valg falt da på Sony Aspen.

hovedgrunnen til det er at jeg hadde lyst på en telefon med tastatur. og helst med Windows OS siden det er kompatibelt med det andre verktøyet mitt.

min er den hvite telefonen. og jeg er faktisk fornøyd med utseendet til den selv om den er relativt stor. det første, umiddelbare, minuset er den "lille" skjermen. den kan bli tung og svelge når man er vant med den relativt store skjermen til HDén.

Sony blir nå ladet opp at mini USB. og den har 3.5 mm uttak til headsett. og har, selvfølgelig, støtte for mini SD-kort.

telefonen virker godt sammenskrudd og er behagelig og holde i. litt sånn Iphone følelse der. og den er jo svært lett så jeg merker ikke så mye til at den ligger i jakkelomma.

dette er jo også en såkalt Greenhart telefon fra Sony. d.v.s. den er laget av resikulert materiale.

det var utrolig lite med i esken til telefonen. jeg satt faktisk med en litt rar følelse etter at jeg hadde tømt esken.

det var f.eks. ikke med noen instuksjonsbok. ei heller mini SD-kort. så det må jeg kjøpe utenom.

ellers er det en fryd og bruke Windows 6.5. ser uendelig mye bedre ut en den gammle 6.1.

liker også at man kan plassere snarveier fremme på oppstartsbildet. (ja, jeg vet det har eksistert på andre telefoner. men la meg nå suge litt på den karammelen).

merker også at den er kjappere en HDén. og mye raskere og skrive SMS på.

tastaturet kar Norsk oppsett. og siden hver tast består av "puter" på typisk Sony manerer, gjør det at det er lettere og treffe de rette tastene og man skriver dermed med en grei hastighet.

det er et helt greit kamera på telefonen. som er på 3.2 MP. jeg har tatt noen bilder, men ikke lastet dem inn på PCén, så det er vanskelig og si noe bastant om kvaliteten på dem.

men det er GEO-tagging på den. og det er jo en litt morsom sak.

dette er jo en såkalt profftelefon, men jeg synes likavel at Sony kunne ha spandert en lite spill med. det kan jo bli lange dager på flyplassene.

det følger også med Google maps og et GPS program som heter Gokivo.(uten at jeg har prøvd det sistenevnte).

Ellers er det lett og finne frem på telefonen for meg som har hatt Windows OS fra før. men jeg må si at for en som kjøper en touch telefon for første gang finnes det mange telefoner som er lettere og sette seg inn i.

men mitt førsteinntrykk er faktisk at dette virker som en bra telefon. så får vi se videre hva som skjer. om skjermen blir for liten, eller om jeg kan leve med den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Tøft, hvordan er intrykket etter nesten 1 mnd med telefonen?, Har HTC HD2 men har litt lyst på qwerty tastatur som er ekte knapper..

og bruker mobilen på jobben, og jobb-programmet støtter bare windows mobile.

Er den rask nok, og fortsatt bra og skrive med? Lurer også veldig hvordan batteriet holder seg, eller om den burde lades hver dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...