Gå til innhold

Panasonic NV-GS50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noen personlige erfaringer med det ?

:woot: HansJ

Har hatt et slikt siden mars og ble overrasket. Skulle vel bare mangle ettersom jeg i 10 år har vært vant til et Hitachi Hi8. Det som overrasket mest var god bildekvalitet. Mange slike småkamera sliter med at motorstøy blir fanget opp av mic'en slik at det blir sjenerende. Jeg har ikke merket noe til dette selv og jeg leste nettopp om en lignende erfaring. Og så får det faktisk plass i lommen på grilldressen :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte en GS5 for noen uker siden (som er en eldre, vel ting går fort i digitalens verden, så eldre betyr ikke årevis..) modell enn GS50, men som visst nok skal være litt bedre.

Funker supert for meg, skal filme rent amatørmessig. Har sett resultatet på tv'en og kan ikke klage. En får selvsagt det en betaler for, kunne sikkert kjøpt en til dobbel pris, men for 7000,- kr. synes jeg dette kameraet fungerer bra.

Det stod mellom denne og Sony TRV33. Valget falt på denne pga. laaang leveringstid på Sony. Vet ikke hva jeg hadde valgt visst ikke, men nå som jeg har fått Panasonic kameraet mitt er jeg veldig fornøyd. Husk at en har 14 dagers angrefrist visst en ikke er det.

Brukervennligheten er fantastisk og kameraet er lett, lite og hendigt.

Lenke til kommentar
Dårliger bilde enn SONY TRV12, 19 og 22. Farger, støy etc

Autofokus funker nesten ikke ved full zoom og dårlig lys.

Dårligere skjerm.

Vel, nå har jeg hatt den tvilsomme glede av å teste TRV12 i praksis, og dette kameraet går rett tilbake til butikken. Mitt gamle TRV48E produserer nesten bedre bilder enn dette her... Kornete bilde, sinnsyk motordur.

Mulig jeg er litt kresen, men etter all den skryten Sony får diverse steder så må konkurrentenes kameraer være ganske dårlige

Skal forsøke GS50 nå, ellers blir det fortsatt TRV48E på meg framover ja

Lenke til kommentar

Har hatt GS 50 i noen dager nå, og sitter igjen med et veldig godt førsteinntrykk.

Først og fremst. Det er ingen motorstøy på opptakene. Dette er i skarp kontrast til de erfaringene jeg har gjort med Canon.

Bildet er også av svært god kvalitet. Zoomen er lynrask, og det finnes også en egen knapp som gir opptak etter 1 1/2 sekund.

Batterikapasiteten på det medfølgende batteriet var ikke rare greiene, så dette vil nok bli skiftet ut snart.

Litt kronglete å komme til kontaktene for USB og FW, men pyttsan...en vanesak.

Nydelig display med veldig klart og rent bilde.

Størrelsen er jo bare perfekt. Den går ned i innerlomma.

Betalte litt over 7000 fra mpx.no.

Fornøyd...det er meg det :-)

Lenke til kommentar

Har nå kjørt med GS50 i noen timer og her er førsteinntrykket

- bedre ergonomi enn Sony-kameraene

- like bra bilde og lysfølsomhet

- mye bedre mht støy fra drivverk og tape

Sony er litt bedre på zoom-hastigheten, men jeg har ikke behov for å gå fra 0-100 på under 2 sekunder :)

Til å være et kamera som kun koster omtrent 1000,- mer enn TRV12 så får man mye mer igjen for pengene - ikke minst for de av oss som verdsetter et (relativt) stillegående apparat. Noe støy er det, men i forhold til Sony så er det praktisk talt ikke-eksisterende

/wideload

Lenke til kommentar

- bedre ergonomi enn Sony-kameraene

- like bra bilde og lysfølsomhet

- mye bedre mht støy fra drivverk og tape

Sony er litt bedre på zoom-hastigheten, men jeg har ikke behov for å gå fra 0-100 på under 2 sekunder :)

/wideload

Ser at du er fornøyd med lysfølsomheten til kameraet. Det er jo veldig bra at det like bra som Sony, for mitt intrykk er at de er best på dette punktet. Forstår derfor ikke at mitt MX-500 skal være så dårlig.

Kan det være noen instillinger som jeg ikke har oppdaget ennå??

Ser også at du liker raskere zoom. Mx-500 er utrulig rask, og det skaper litt problemer før du venner deg til det. Veldig lett å få for rask zomm når ein skal zoome på nær opptak. Jeg ville heller fortrukket en tregere zomm for å ha bedre kontroll.

Royrogers

Lenke til kommentar

Jo takk, jeg var selv på Elkjøp og forsøkte å gjøre et "kupp".

Men tradisjonen tro, de hadde ikke produktet inne. Verken i butikken eller i mer sentrale lagre.

Det beste de kunne love, var en leveringstid på tre uker...typisk.

"Men vi har jo andre kameramerker, kanskje du vil kikke litt på disse", var ekspeditørens forslag.

Enden på visa var at jeg bestilte GS50 på nett, og betalte vel 300 kroner mer enn Elkjøp-prisen.

Porto inkludert...

mvh

BC

Lenke til kommentar

På Elkjøps webside er det mulig å sjekke om varen er tilgjengelig i nærmeste butikk, og det ser ut til at kameraet iallefall er tilgjengelig i Kristiansand....

Handler ellers aldri slike produkter på Elkjøp, de fører som regel utgåtte modeller, men i dette tilfellet er det kanskje verdt et forsøk....

:)

Øystein

Lenke til kommentar

Jeg var på Elkjøp i Sandvika 5.juli og tok da med meg GS50-kameraet til kr 6.985,-. Prisen var oppgitt der inne til 7.990,-, men etter å ha informert om at Expert selger det samme kameraet til 6.990,- satte selger ned prisen med en gang.

Har nå brukt kameraet en del i helgen og er meget godt fornøyd! Mye bedre enn TRV12 som jeg kun hadde i et par dager

/wideload

Lenke til kommentar

Om Elkjøp i Sandvika har priset GS 50 til 7990 har trenger de i beste fall briller.

Tlibudet som gikk ut til samtlige husholdninger nylig oppga nemlig 6990 som pris for dette kameraet, uansett hvilken Elkjøp-butikk man benytter.

At du fikk det for 5 kroner lavere skulle da ellers bare mangle...

Selv er jeg mest imponert over at de hadde GS 50 på lager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...