Gå til innhold

Blir svimmel, shaky og begynner å kaldsvette ved spilling av noen få spill. Noe jeg kan gjøre?

Anbefalte innlegg

Sliter med det samme som TS.

Min løsning er vel å bare ikke spille de spillene som gjør meg dårlig så lenge. Eller bare slutte å spille de i det hele tatt ;p

I tråden jeg lagde så fikk jeg svar om at det kanskje var pga jeg anstrengte synet mitt mye når jeg spilt, og kan være det er rett siden jeg bruker briller og føler de ikke er sterke nok.

Bruker du briller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde det bare skjedd med dritt spill, men har aldri klart å fullføre HL2 pga dette, og nå i dag fikk jeg tak i en kopi av L4D2 men orket ikke å komme meg til det andre safe room engang på første campaign.

L4D1 gikk helt fint, aldri noen problemer.

Jeg har hørt om andre tilfeller av vertigofølelse i Source Engine, kanskje på grunn av en litt "løs" friksjon når man er i bevegelse. Det er derfor litt rart at du ikke opplever dette i L4D1, siden etter det jeg husker er det ikke noe forskjell på bevegelsesystemet der. I så fall har det kanskje noe med det visuelle (fargeblanding) å gjøre?

Endret av cs_
Lenke til kommentar

Det kan være ulike grunnen til det. Om du blir stresset, redd eller irritert i noen spill, kan det være grunne. Kjenner flere ganger når jeg disconnecter fra SC2 midt i en match, at pulsen stiger, og blir ganske irritert. Da tar jeg 10 min pause, før jeg prøve på nytt.

2 måter å løse problemet på er, 1: Slutte å spille, 2: Oppsøke lege og finne ut hva som er feilen :)

Kunne du kanskje postet en spesifikk liste over spill som gjør det ? Sammen med en spesifikk liste over hvilke syntomer du får av hvert av spillene? :)

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...

Dette er svært vellkjente fenomen for mange av oss som spiller vr spill. Tror virkelig ikke dette er noe man trenger å oppsøke lege for (men om noen likevel er bekymret for egen helse spnskal mab selfølgelig gjøre det). Men dette har ingen ting med epelepsi å gjøre. Det som skjer er at bevegelsene i spillet trigger en forventning i hjernen om en fysisk bevegelse den ikke får. Derav får man en kroppslig respons som i all hovedsak er akkurat det samme som sjøsyke/bilsyke. Må tilstå jeg ikke viste så mange slet med dette utenfor vr spill. Men det er akkurat det samme.

Tipset er å ta hyppige pauser, slutte før eller med en gang du merker kaldsvette. Mest sansynlig vil du kunne trene deg opp på de spillene du sliter med, ved å spille de mye og ofte. Men da mwd hyppige pauser. Field of view som flere nevner er absolutt en synder som kan hjelpe å forandre på. Se også etter mods som kan forandre på våpen vingling og hodebevegelser. Jo mindre du har av slike ting jo mer hjelper det.

Lykke til. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...