MatseMats Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Alt startet med at jeg skulle innstallere et program som krevde en moderne, men ikke så vanlig java versjon (skulle først reinstallere den javaversjonen jeg hadde, deretter laste ned og innstallere JDK). Siden programmet jeg skulle kjøre ikke fungerte måtte jeg prøve å finne feilen/utslette feilen. Så jeg lastet ned den nyeste versjonen av det normale javaprogrammet man bruker til forskjellige saker og ting, å finner så ut AT DET MESTE PÅ DATAMASKINEN KLIKKER HELT! Google Chrome ble helt hemma, Philips SongBird klikka (fungerer nå, Skype ikonet fikk en error, men det fikset seg selv. Jeg kommer ikke på alt i farta, men trenger skikkelig hjelp, datamaskinen som fungerte 100% perfekt (og har gjort det i et år, takket være rengjøring med div.programmer) tror jeg ommer til å krepere, etter som at ting skjer helt tilfeldig også, slik som at de andre nettleserene mine plutselig blar bakover i viste sider uten at jeg gjør noe. Jeg har særiøst 0% peiling! Skanner datamaskinen nå. Help Help! Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 re instal av Windows er det sikreste, men prøv å slett alt av Java og det JDK greiene dine, deretter gå i registeret og fjern alle spor! Det burde hjelpe.: Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 JDK står for Java Development Kit, og brukes dermed naturlig nok av javautviklere. Med mindre dette er et utviklingsverktøy - er du sikker på at det er JDK du trenger? Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 JDK står for Java Development Kit, og brukes dermed naturlig nok av javautviklere. Med mindre dette er et utviklingsverktøy - er du sikker på at det er JDK du trenger? Takker for svarene, jeg har faktisk gjort det. Avinstallerte alt fra java (3-4 programmer) og datamaskinen er mye roligere nå! Men uansett, Google Chrome har ikke blitt bedre, den ser faktisk enda mere herpa ut! Å ja, det er JDK jeg trenger, DET er jeg sikker på, men trenger jeg ikke vanlig java for å gjøre mye forskjellig på datamaskinen, eller i nettleserene? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Java Development Kit(JDK) trenger du viss du skal lage programmer i java. Java installert trenger de fleste for og kjør sider/programmer som er lagd med java eksp: login nettbank. Sjekk her for installasjon. http://www.java.com/en/download/installed.jsp?jre_version=1.6.0_20&vendor=Sun+Microsystems+Inc.&os=Windows+XP&os_version=5.1 Trenger du begge er det bare installere begge,det er selvfølgelig ingen konfilkt. Alle som utvikler i java må ha begge installert. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Hahh, dette fikset veldig mange problemer! TAKKER FOLKENS! Nå skrur den seg ikke av random, klikker ikke, og masse surr med datamaskinen har stabilisert seg! Nå mangler jeg bare å få Chrome til å fungere, har ikke satt i gang ennå. Åsså er det å laste ned, samt innstallere en fungerende JDK. Off we go! Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Nope, Google Chrome er like hemma :thumbdown: Vel, fikser den seinere, så etter JDK Edit: har fått lastet ned en JDK versjon, men er usikker på om det er den riktige. Navn på filen jeg lastet ned: java_ee_sdk-6u1-jdk-windows Last Eit: Jeg klarte å fikse det, takker for all hjelp folkens! Endret 4. august 2010 av MatseMats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå