paba Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Når jeg starter opp min pc så kommer windows utforsker automatisk opp. Vet noen hvordan jeg stopper dette? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 opne kjør/run. skriv msconfig og trykk enter. trykk på oppstarts tabben og fjern den Lenke til kommentar
paba Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Hva skal jeg fjerne i fanen oppstart? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 mappen eller programmet som du ikke vil skal starte Lenke til kommentar
srbz Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Det er litt tricky. Utforsker = explorer.exe, men dette er også samme program som håndterer oppgavelinjen og ikonene på skrivebordet. Dersom du lukker alle instanser av "explorer.exe" via oppgavebehandling, vil oppgavelinje og ikoner forsvinne, og du sitter igjen med kun skrivebordsbakgrunnen. Velger du så Fil > Kjør og skriver inn "explorer" vil du få tilbake dette. Gjentar du, vil du åpne Utforsker. Mao: hvis du hindrer explorer.exe i å starte ved boot i msconfig (i den grad det går an), kan du muligens risikere at oppgavelinjen ikke kommer opp ved boot heller. På startmenyen (programmer) har du sannsynligvis en mappe kalt "Oppstart". Alt som ligger i denne mappen kjøres automatisk ved boot. Dersom det ligger en snarvei til Utforsker her, slett den, og problemet vil trolig være borte. Hvis dette ikke er tilfelle har jeg ingen gode løsninger for øyeblikket. Endret 5. august 2010 av srbz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 eventuelt fjerne autorun.inf fra disker... (hvis den er der)... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hvis det er slik at utforsker starter ved Windows start var det ofte slik at dette kom som et resiltat av en blank (tom for data) run entry eller en med feilaktig path i data entry lagret i windows registeret. For å sjekke dette må du starte regedit - gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Undersøk de som ligger der. Samt sjekk også entry's i user delen under HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run 1 Lenke til kommentar
paba Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Her er hva jeg fant. Kan du se om noe her er årsak til oppstart av windows utforsker? list.doc Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Ser ikke ut til at det er noe galt der. Forutsatt da at alle mapper og undermapper eksisterer som de er angitt i value data for alle entryene. Edit: Er det XP , Vista eller Windows 7 du har ? Endret 5. august 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå