raisbais Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Etter en hel del research, er det dette jeg har falt ned på. Men siden dette er den første dataen jeg bygger, vil jeg gjerne ha noen til å se over for å sjekke at delene passer sammen og at jeg ikke har gjort noen "feil". Hva synes du om dette: OS Windows 7 Home Premium Kabinett Fractal Design Define R2 Titanium Grey (Elegant and stille - med andre ord perfekt!) Prosessor Intel Core i5 750 RAM Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB (2x2GB) CL9 Hovedkort Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156 eller Gigabyte GA-P55A-UD3 eller ASUS P7P55D, P55, Socket-1156 (her trenger jeg hjelp!) HDD Samsung SpinPoint F3 1TB (Alle sier at dette er det beste, men hvorfror forstår jeg ikke?) GPU XFX Radeon HD5770 (jeg kommer ikke til å spille som en storspiller, men noe spilling blir det nok. I tillegg har jeg to skjermer, så dette skjermkortet vil nok passe utmerket) DVD-RW Spiller ingen rolle. Finner noe billig i siste liten. PSU Corsair TX 650W (dyrt, men stabilt) Prosessorkjøler? Trenger jeg det? Jeg tror at jeg ikke gjør det, men spør for sikkerhets skyld. Hva synes du? Gi meg gjerne tilbakemelding om hva dere synes. Alle gode svar er varmt velkomne. På forhånd, tusen takk! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) 2 ting, når du finner ut hvilket hovedkort du skal ha så går du på minneprodusentens hjemmeside og bruker deres konfigurator for å finne kompatibelt minne. Og siden det er snakk om at denne maskinen skal være stille så er det 3 ting som jeg ville sjekket grundigere før du bestiller og det er støynivå på Powersupply, skjermkort og cpukjøler. Sistnevnte kan kanskje med hell byttes med en 3djeparts kjøler lagd for stillegående operasjon. Det finnes også dedikerte skjermkort med enten passive kjølere eller stillegående luftkjølere, Powercolor har spesialisert seg på begge deler. Edit: Når jeg ser over så blei det visst mer en 2 ting. :!: Endret 4. august 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Thinkfree Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hei! Intel Core i5 760, har nettop kommet ut, så det er nok et bedre valg enn Intel Core i5 750. Istedenfor Radeon HD5770, ville jeg valgt GTX460. Mye bedre ytelse, lav temp og støy, og bare et par-tre hundrelapper dyrere. Angående DVD-RW er det lurt å lese litt rundt på brukeranmeldelser, noen kan lage ganske mye støy. Bruk f.eks newegg.com og søk på varenr (eller se top rated). Angående prosesorkjølere så vil en stock kjøler som oftest enten gi lite kjøling eller mye lyd. Vet ikke hvordan Intel Core i5 760 gjør det på det område. Eventuelt kan du legge til Cooler Master Hyper 212 Plus (200)kr), som gir mye for pengene. Hovedkort er avanserte greier, der får noen andre hjelpe deg. Lenke til kommentar
raisbais Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Kommentarer til dette? Vi begynner å nærme oss skikkelige greier her: OS Windows 7 Home Premium Kabinett Fractal Design Define R2 Titanium Grey Prosessor Intel Core i5-750 (siden denne har vært lenger på markedet, er den også hakket billigere, og etter hva jeg har forstått er det liten forskjell til 760) RAM Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB (2x2GB) CL9 Hovedkort Gigabyte GA-P55A-UD3 (etter å ha gransket alternativene, er dette vinneren med ørliten margin) HDD Samsung SpinPoint F3 1TB (kanskje to 500GB Spinpoint i RAID 0?) GPU XFX Radeon HD 5770 DVD-RW Samsung SH-S223L (sjekket http://www.google.com/products/catalog?oe=UTF-8&q=Samsung+SH-S223L&cid=9069817801113504335&os=reviews&start=10) PSU Corsair TX 650W Prosessorkjøler legger jeg til senere hvis jeg føler at det blir nødvendig, eller blir det nødvendig uansett, kanskje? ______________________________________ Bestemt ikke i bold Ubestemt i bold Endret 4. august 2010 av raisbais Lenke til kommentar
raisbais Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Takk for hjelpen, dere som hjalp! Nå har jeg bestilt: OS: Windows 7 Home Premium Cha.: Fractal Design Define R2 Titanium Grey CPU: Intel Core i5-750 RAM: Corsair Dominator 4 GB DIMM 240-pin DDR3 1600 MHz/PC3-12800 CL9 MB: Gigabyte GA-P55A-UD3 HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB GPU: XFX Radeon HD5770 DVD-RW: Samsung Samsung SH-S223L (checked reviews and stuff, found it cheap and it's Samsung) PSU: Corsair TX 650W Prisen ble på 8872 kr. Jeg er fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå