Gå til innhold

Finnes det straff for ødelegge andres pcer med virus?

Anbefalte innlegg

Nå var jo jeg på partyet og var smart nok til å ane ugler i mosen.

Jeg fikk bare et spørsmål om å lage et innlegg her for de med den informasjonen de hadde.

Begge som fikk virus er truende til å åpne Britney_spears_blowjob.exe.avi.mpg

Jeg kan ikke garantere at pcene hadde nyeste oppdateringer på antivirus, men de hevder det selv.

Han som kjøpte ny pc er lol.

De fikk virus når de kopierte en fil fra pcen hans som garantert skulle være virusfri.

Det er vanskelig å identifisere et virus når man ikke kommer inn på pcen. Og hvis man en gang skulle komme inn så er det bare masse fargesplash på skjermen.

Går ikke an å reinstalere os eller flashe bios. Pcen nekter å gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virus ødelegger jo ikke fysisk. Og virus er btw ikke noe å bry deg om. De eneste gangene du får problemer med virus er når virusprogrammer skal "fikse" eller legge filene i dvale. Jeg har ikke brukt virusprogram siden andre klasse på ungdomsskolen som da blir.... 5 år siden. Da kjørte jeg AWP (anti viral pro) og fant ut at jeg hadde 10 000 virus innpå maskinen.

"OK" tenkte jeg og slettet antivirusprogrammet. Jeg tenker ikke på virus engang, og har "as we speak" sikkert diskene fulle av virus, men det gjør meg ingenting, fordi de plager meg ikke. Hvor mange er deg som har hatt problemer med virus her... utenom etter at viruskontrollen har sagt "du har virus"? Altså gi faen i virusene, og du merker ikke noe av de. At han som hadde virusene skal betale blir for dumt, fordi 99.99999% av maskinene koblet til i-net har eller har hatt virus, og jeg tror ingen har hatt de med vilje. At en kjøpte seg ny maskin, fordi han ikke greier å installere windows på nytt er jo noe som passer inn i gullkornavdelingen. Svaret mitt dersom en hadde krevd det av meg er: "tough fucking luck, dumbass"

Lenke til kommentar

Virus kan slette bios'en, noe som skaper visse problemer :lol:

En kamerat fikk et virus som slettet alle .doc filer på maskinen. Han syntes ikke at det var så veldig morsomt. Spesielt siden han hadde skrevet en oppgave han skulle levere dagen etterpå.

Jeg er langt ifra redd for virus, men jeg er ikke så dum at jeg dropper å bruke antivirus programmer.

Sjansen for å få kjønnsyksdommer er kjempeliten. Derfor dropper jeg kondom-

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for å banke dritten ut av grellingen..

I dag så hjelper det jo egentlig lite med antivirus da. det beskytter jo mot de mer kjente virusene, men "hvem som helst" med nok kunnskaper kan kode et parogtjue linjer som føkker opp PCen og rippe litt kode som ødelegger BIOSen og la den passere fritt gjennom hvilketsomhelst antivirii program.. men så straks symantec og de gutta får fingra i det, så er det jo mulig å stoppe det.

Lenke til kommentar
For et par uker siden var det LAN i bygda her og på det LAN'et var det et lol som hadde mange farlige virus på pcen. To av kompisene mine fikk virus av ham. Virus som ikke NAV med alle oppgraderinger kan fjerne.

De får problemer som: pcen loader ikke windows. windows er delvis ødelagt. masse fargesplash på skjermen.

De får ikke reinstalert os eller flashet bios. (bios er klikket på en av pcene). En av de har kjøpt ny pc og han andre vet ikke hva han skal gjøre.

Finnes det noen straff for han som hadde viruset?

Det er jo veldig surt for de som har fått pcene ødelagt!

hvis dere oppdaget virus, trekk ut tp å rensk maskinen hans!

Lenke til kommentar
Virus ødelegger jo ikke fysisk. Og virus er btw ikke noe å bry deg om. De eneste gangene du får problemer med virus er når virusprogrammer skal "fikse" eller legge filene i dvale. Jeg har ikke brukt virusprogram siden andre klasse på ungdomsskolen som da blir.... 5 år siden. Da kjørte jeg AWP (anti viral pro) og fant ut at jeg hadde 10 000 virus innpå maskinen.  

"OK" tenkte jeg og slettet antivirusprogrammet. Jeg tenker ikke på virus engang, og har "as we speak" sikkert diskene fulle av virus, men det gjør meg ingenting, fordi de plager meg ikke. Hvor mange er deg som har hatt problemer med virus her... utenom etter at viruskontrollen har sagt "du har virus"? Altså gi kjøss i virusene, og du merker ikke noe av de. At han som hadde virusene skal betale blir for dumt, fordi 99.99999% av maskinene koblet til i-net har eller har hatt virus, og jeg tror ingen har hatt de med vilje. At en kjøpte seg ny maskin, fordi han ikke greier å installere windows på nytt er jo noe som passer inn i gullkornavdelingen. Svaret mitt dersom en hadde krevd det av meg er: "tough fucking luck, dumbass"

Yahoo!! :lol: Dagens. :p

Lenke til kommentar

Som CD skrev, det ER straffbart å sende ut virus/ infisere andres pcer. Dette gjelder både om det er en privat person, eller en bedrift som får data ødelagt. Det gjelder også uansett om det er software eller hardware.

Uansett om det reises påtale, kan en gå til erstatningssak mot skadevolder. Da kan en kreve erstattet rimelige utgifter som er påført ved skadeverket. Utgangspunktet vil være at reparasjonskostnadene skal dekkes. En som kjøper ny pc, får nok ikke dette dekket. Uansett ville maksimal skade i et tilfelle som dette vært å kjøpe nytt hovedkort/ reparere/skifte bios og evt. ny hd. Og det er etter mitt skjønn MAKSIMALT.

Om han i det hele tatt skal kunne holdes ansvarlig, må han med viten og vilje/uaktsomt(feks. uforsiktighet han burde unngått) - ha infisert de andre pcene. Dette har jeg for lite opplysninger til å ta stilling til her.

Mvh

Spursmann

Cand.Juris

Jussonline.com - kommer snart =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
pcen er på ingen måte ødelagt, dette blir det samme som å kreve erstatning for at noen har formatert hddn din mens du var på do...
Og viss du hadde noe av verdi(prosjekter, dokumenter, osv...) da? Skal han betale for tur til ibas?

har man noe av verdi, prosjekter, dokumenter o.l så lagrer man det for guds skyld på cd,eventuelt diskett eller legger det opp på mailserveren før man reiser avgårde på lan..det meste kan skje på et lan..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hva slags fil er det snakk om ?

du ante ugler i mosen, nårtid ante du disse uglene, etter at maskinene sluttet å fungere ?...

hvis biosen er fucked så betyr vel det at man ikke engang kommer seg såpass langt at maskinen vurderer å loade os, så det sier jo seg selv at det er klin umulig å installere noe os på nytt...

løsningen ligger i det å oppdatere bios...det skal ikke mere til enn det..

uansett så går det an til å "tvinge" hovedkortet til å bytte bios versjon...uansett..etter han har gjort dette så er det bare til å starte på nytt, går det ikke å loade windows så installerer du windows på nytt uten å fjerne den tidligere versjonen, på denne måten så beholder du eventuelle dokumenter,prosjekt o.l slik at du kan få reddet de over på cd, for så å ta en mer grundig formatering etterpå..

men hvis de er eventuelt dumme nok, slik som personen som la frem saken også nevnte de er, så tviler jeg sterkt på at de i det hele tatt klarer å flashe bios korrekt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...