Jihadinmymind Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hei, har idag en forsterker med 4 utganger bak ( 2 x a + b). Her kan jeg velge utifra innstillinger om den skal gi kraft til 2 eller 4 utganger. Jeg har idag 4 x 15" koblet til hver sin inngang bak. Disse kan evt. seriekobles slik at forsterkeren gir kraft til kun 2 utganger og 15" er linket fra en høytaler til en annen. Problemet: Jeg vil anskaffe meg 1 x18" sub, hvordan skal jeg få koblet denne til forsterkeren uten å kjøpe meg et delefilter som jeg ikke har råd til? Finnes det en jack kabel som er 2 jack til 1 jack? Slik at jeg kan kjøre 4 kanaler og ha 4 x 15" koblet til den ene a + b og subben koblet til den andre a + b? Takker for svar, se vedlagt bilde hvis det hjelper Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Subben setter du på begge B portene, slik at du får dobbelt med effekt og trøkk, resten av høytallerene lar du stå i hver sin utgang på forsterkeren! Men vet du hvor mange watt sub, forsterker og toppere er på? Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Forsterkeren er Yamaha EMX640, spesifikasjoner: http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/ContentDetail/ModelSeriesDetail.html?CNTID=2280&CTID= Manual: http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/pa/english/mixers/EMX640E.pdf De 4 x 15" er Laney te300 150w, 8 ohm står det bakpå. Subben er en gammel eurolive 18" behringer, har dessverre ikke mer data enn det.. Hjalp det noe? Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Du (kan)koble®: A port; 2stk Laney, hver sin side (høyre-venstre) B port; 2stk Laney hver sin side (høyre-venstre) + Behrnigeren som du kjører på begge B utgangene, dvs. høyre og venstre kanal. dette gjør at du dobler effekten av subben! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå