Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å se på kvinner\menn på gata


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har et spørsmål til begge kjønn:

Hvordan reagerer du på å bli sett på eller "sjekket ut" på gata? og hva slags reaksjon bruker man å få tilbake?

 

Grunnen til at jeg spør er at er vi har hatt et lite "prosjekt" på akkurat dette, ved å gjerne se på jenter på gata noen sekunder mere enn "normalt" gjerne med et smil eller et hei - og reaksjonene varierer helt fra de som setter øynene rett i bakken eller rett opp i himmelen(og ser ekstra misfornøyd ut),og til de som holder øyekontakten,smiler eller ler tilbake og sier hei :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt når jeg er ute å går hvor det er mye folk så ser jeg rett frem, eller ned mot bakken.

Er ikke svær på øyekontakt. Men liker ideen dere driver med.

Skal teste ut i morgen. Kan ikke skade å få noen stygge blikk eller smil tilbake.

 

Og til spørsmålet. Som jeg sier over, så følger jeg ikke med så mye rundt meg så har i grunn ikke lagt merke til om noen nistirrer på meg :]

Lenke til kommentar

Syntes jeg vedkommende er kjekk, holder jeg også gjerne blikkontakten lengre enn til vanlig og slenger på med et smil. Alltid like moro, men er det en som er mindre attraktiv, så pleier jeg som regel å overse det.

 

Edit: uansett om den mindre attraktive personen skulle smile til meg, smiler jeg så klart tilbake! :)

Endret av Frk. Snasen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Basert på svarene i tråden tror jeg at jeg kan anse meg selv som mindre kjekk ^^, (Fantastisk god statistikk, der altså).

 

Jeg pleier som regel å smile og se litt ekstra på de aller fleste jeg ser, jeg liker mennesker og jeg liker å omgås dem og føle deres nærvær på en måte. Om det f.eks. er en jente jeg synes er søt/pen/fascinerende vil jeg kanskje se ekstra på henne, av ren nysgjerrighet og beundring, og jeg vil instinktiv smile i tilfelle hun ser meg. Jeg ØNSKER at hun skal se at jeg ser på henne og smiler, jeg ønsker blikkontakt, og jeg ønsker å eventuelt starte en samtale.

 

Hittil har jeg ofte opplevd at folk overser meg om jeg smiler til dem, derav førsteavsnitt ^^,

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør er at er vi har hatt et lite "prosjekt" på akkurat dette, ved å gjerne se på jenter på gata noen sekunder mere enn "normalt" gjerne med et smil eller et hei - og reaksjonene varierer helt fra de som setter øynene rett i bakken eller rett opp i himmelen(og ser ekstra misfornøyd ut),og til de som holder øyekontakten,smiler eller ler tilbake og sier hei :)

Folk som prøver å få igang en samtale med vilt fremmede midt ute på gata bor i feil land. Vi bor i Norge. Da gjør man ikke slikt. Man skal heller ikke gå rundt og glo på pene jenter og si "hei." Dette burde være et ikke-tema.

 

Jeg pleier som regel å smile og se litt ekstra på de aller fleste jeg ser, jeg liker mennesker og jeg liker å omgås dem og føle deres nærvær på en måte. Om det f.eks. er en jente jeg synes er søt/pen/fascinerende vil jeg kanskje se ekstra på henne, av ren nysgjerrighet og beundring, og jeg vil instinktiv smile i tilfelle hun ser meg. Jeg ØNSKER at hun skal se at jeg ser på henne og smiler, jeg ønsker blikkontakt, og jeg ønsker å eventuelt starte en samtale.

Dette tror jeg du burde slutte med.

 

De gangene det er en gutt som prøver å starte en samtale med ei fremmed jente som "tilfeldigvis" er pen er grunnen åpenbar - han vil ned i buksene på henne, hva ellers... Og jeg synes synd på de jentene som lar seg sjarmere alt for fort. Det burde de ikke.

 

Jeg blir glad hver gang jeg ser at ei dame ikke lar seg rive med av billige/tåpelige playere eller andre sjekkere men heller ber de prøve lykken andre steder.

 

Skulle vedkommende være av den innpåslitne sorten og ha vanskelig for å ta nei for et svar, til tross for at dama faktisk ikke er interessert i det hele tatt: Jeg vil råde alle damer til å ha pepperspray for hånden, bare i tilfelle om (mot formodning) de skulle møte på en slik.

 

Alle damer bør ha denne gyldne regelen med tanke på psykopatene der ute:

 

Never talk to strangers.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

Mener du dette? Eller tuller du?

 

Med din filosofi så vil alle pene jenter forbli single... Det er bare greit å snakke med stygge damer du møter på gata.

Det siste der sa jeg heller ikke... Jeg mener at det bør være en gyllen regel for alle å unngå noen samtale med vilt fremmede ute på gata. Ikke bare i de tilfellene det er en fyr som prøver å sjekke opp ei vilt fremmed jente, det være seg om hun er pen eller mindre pen.

Lenke til kommentar

Det å prøve å få i gang samtaler med vilt fremmede ute på gata bryter med de normer og uskrevne regler vi har her i vårt mer eller mindre flotte land. Altså, kort og godt: Slik er det og slik bør det være. Da vi var små, lærte de fleste av oss at vi ikke skulle snakke til fremmede.

 

Med det sagt, så sier jeg au revoir for denne gang.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

Jepp, og vi må for all del ikke endre våre holdninger ovenfor andre mennesker. Slik har det alltid vært og da bør det forbli sånn.

 

Det er synd det bor så mange mennesker her i landet, vi burde bare vært ett par tusen mennesker her til lands og bodd på hver vår fjelltopp mutters alene.

 

Vi lærte mye da vi var små, det betyr ikke at dette også bør gjelde når vi er voksne individer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

RIckyRon, du høres jo helt hysterisk ut. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg nesten gjettet at du har blitt grovt overfalt en fremmed eller noe, men jeg skal ikke komme med slike alvorlige anklager.

 

Når det gjelder å bryte normer, så er dette noe jeg liker å gjøre. Vi skal ikke smile og si hei til fremmede fordi dette går imot den norske normen? Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg er glad i mange av de tingene som gjør oss til nordmenn, men det faktum at man møter nærmest ingen interesse av fremmede nesten uansett hvor man går synes jeg noe dritt, og der er USA langt langt bedre enn oss. Jeg er enig i at man ikke trenger å stirre på folk og smile hånende osv, men det er heller ikke det diskusjonen handler om.

 

Enig med McHalvorsens innlegg i denne tråden.

Lenke til kommentar

Mener du dette? Eller tuller du?

 

Med din filosofi så vil alle pene jenter forbli single... Det er bare greit å snakke med stygge damer du møter på gata.

Det siste der sa jeg heller ikke... Jeg mener at det bør være en gyllen regel for alle å unngå noen samtale med vilt fremmede ute på gata. Ikke bare i de tilfellene det er en fyr som prøver å sjekke opp ei vilt fremmed jente, det være seg om hun er pen eller mindre pen.

 

Dette må absolutt være et gullkorn!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var i Oslo for en måned siden, og jeg har aldri sett så mange digge kvinnemennesker på en og samme plass. Overalt! T-banen, trikken, gata, toget - over alt! Noen som har opplevd det samme? Vet ikke hvor man skal gjøre av seg... Blir nesten for mye.

Jepp, masse flotte kvinner her i Oslo. Mannfolk også da selvsagt..

Tar meg selv i å kikke på kvinnene, ikke bare daglig men mange ganger daglig. Ekstra gøy når vi får blikkontakt og det er tydelig begge sjekker ut hverandre. :dribble:

 

Det varierer stort. Noen virker til å være helt i sin egen verden, mens andre søker rundt med blikket og smiler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser ofte på gutter på gaten. Ser jeg noen som er litt digg snur jeg meg gjerne å ser litt til, haha. xD

 

Når jeg var i Paris tidligere i år ble jeg faktisk sjekket opp når jeg satt ute for å spise. Selv om det ikke skjedde noe mer, så var det koselig. Og man får i det minste ett lite selvtillitsboost.

 

Ser virkelig ikke problemet med å se litt på folk når man er ute. Trenger ikke å bety at man vil rett i buksene deres av den grunn. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...