Gå til innhold

Hvilken rase spiller du?

151 stemmer

1. 1. Hvilken rase spiller du?

• Terran
      40
    • Protoss
      68
    • Zerg
      30
    • Random
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynt å spille kun random nå :) Suger som Zerg og Protoss, men får tro det blir bedre etter hvert!

Stå på! Jeg spilte kun terran før, gikk over til random for mer variasjon. De første kampene ble det 66% mer tap (dvs alle zerg og protoss kamper). Men etterhvert kom jeg meg, fikk mer innsikt i alle rasene - og spiller nå zerg på heltid. Utrolig glad for at jeg spilte random i en periode. Spilte vel 100-150 kamper som random. Det har gjort at jeg skjønner spillet mer, og jeg har funnet ut at jeg liker måten zerg fungerer på bedre enn terran og protoss.

Lenke til kommentar

Dere generaliserer raser for mye. Fines aldri en bestemt ting man altid bør gjøre. Dere sier at som zerg så gjelder det og defende defende defende helt til du har et par baser. ALT en gjør bør være en reaksjon på hva fienden gjør. Zerg kan helt klart være offansive i starten også. Har sett det gang på gang med Idra fks.

Lenke til kommentar

om 2 spillere er lik skill-wize og rasene 100% balanced. Da kommer det ned til hva den enkelte spiller bruker av units. funker dårlig og "tvinge" fienden til og bytte fra colossus om du kun har Speedlings, veldig enkelt sakt. Selvfølgelig, om du bestemmer deg fra start å bruke mutalisks og fienden masser zealots så kan du jo bare fortsette uten og skifte strategi. Men om du ikke allerede har vunnet og fienden rekker og lage counter-units så må du countre den uniten igjen. (Må og må, du må jo ikke om du føler du har economic advantage eller mange flere units en motstanderen så du bare kan kjøre over) om fienden skifter strat og kjører på med stalkers/phoenix må du begynne og produsere andre units.

Lenke til kommentar

Dere generaliserer raser for mye. Fines aldri en bestemt ting man altid bør gjøre. Dere sier at som zerg så gjelder det og defende defende defende helt til du har et par baser. ALT en gjør bør være en reaksjon på hva fienden gjør. Zerg kan helt klart være offansive i starten også. Har sett det gang på gang med Idra fks.

Nei poenget mitt var at du som Zerg bør ha den planen å legge opp for et macrogame. Ser du noe som f.eks ForgeFE kan du reagere på det med tidlig agressjon fordi du faktisk kan gjøre nok skade med det til at det lønner seg.

Prøver du tidlig agresjon som Zerg og stoppes er du mer eller mindre ferdig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Terran - Sterke defensive, meier ned alt som kommer mot dem hvis de blir plassert riktig. Veldig sårbare på åpne områder mot de to andre rasene. Kan kun holde så mange baser som kan forsvares typisk 1-2 i en onlinematch.

Har du vurdert å lage Planetary Fortress av base #3? :D

Terran har kun problemet du nevner her hvis de går mech. Går de bio så har de ingen problemer med mobilitet.

Spiller Protoss selv og det er nok mest fordi det var det jeg spilte i SC:Broodwar. ;)

Lenke til kommentar

Spiller alle raser, men har siden slutten SC BW tiden, likt Zerg best.

Før forrige patch kan man vel si at Zerg kun måtte defende. I hvertfall mot Terran, da de hadde 4 gode rush muligheter: Helions, Banshee, Reaper og MM.

Nå trenger man stort sett bare å tenke på Banshee og MM rush. Blir det MM rush, fikser Roaches og Banelings dette. Blir det Banshee, fikser et par queens dette uten altfor mye pes.

Den nye patchen(Altså den med roach buff) gir Zerg flere muligheter early game enn før.

Syns egentlig det hele er veldig balansert nå.

Leser på Team Liquid at noen Protoss spillere føler at Protoss trenger en buff uten å se helt hvorfor..

Lenke til kommentar

TheBoss1980: Mest sannsynlig fordi det ingen protoss-spillere har klart å komme seg til kvartfinalen i GSL sesong 1 eller 2. Eller at nå i GSL 3 så er det 12 av 64 spillere som er Protoss.

Det er nok litt for tidlig å si om problemet er map-poolet, spillerene eller om Protoss er underpowered.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...