Gå til innhold

Hvilken rase spiller du?

151 stemmer

1. 1. Hvilken rase spiller du?

• Terran
      40
    • Protoss
      68
    • Zerg
      30
    • Random
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller stort sett Terran, men har veldig lyst til å lære Zerg. Syns bare alt virker så mye vanskeligere med de :/

Vil påstå Zerg har minst krevende macro. Det tar bare litt tid å venne seg fra det "tradisjonelle" produksjonssystemet til terran og low-tech toss.

Lenke til kommentar

Spiller selv terran og vil fortsette å spille de til jeg har en god mestring over rasen :). Det er så sinnsykt mange måter å spille de på at jeg vil nesten påstå at terran er den mest adaptive rasen i spillet ( ghosts+nukes+tight spot= <3)

Lenke til kommentar

Kjører nok terran. Syns egentlig ingen av rasene er vanskelige å spille, gjelder bare å finne den som passe sin spillestil.

Inntrykket jeg har av de forskjellige rasene er:

Terran - Sterke defensive, meier ned alt som kommer mot dem hvis de blir plassert riktig. Veldig sårbare på åpne områder mot de to andre rasene. Kan kun holde så mange baser som kan forsvares typisk 1-2 i en onlinematch.

Zerg - Sterkt offensive, raske. Svake i lukkede områder mot de andre to rasene. Kjempesterke i åpne områder der de kan ta i bruk fart og antall. Hurtigproduksjon og overraskelse. Litt mer avhengig av at man er flink micro/macro enn de andre rasene.

Protoss - Balanserte. Har ingen spessielt dårlige eller gode units, eller for å si det på en annen måte. Ikke units som er spessialisert i forsvar eller angrep, men har litt av hvert, en slags blanding av de to andre rasene ville jeg nok sagt. Mangler litt defensiv kraft, og litt offensiv fart, og i tillegg er de litt dyrere.

Dette var en veldig grov inndeling, men man får ihvertfall et visst inntrykk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+19283741

Terran, ganske simpelt fordi jeg spiller best med dem. Når APM og multitaskingen tillater det kommer jeg muligens til å switche til en annen rase. Synes det er mye enklere å vinne med terran. Noen sier de er OP, men jeg tviler.

Jeg har ett inntrykk av at terran er den beste rasen hvis man putter noobs i ett game.

Altså, like me :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...