Gå til innhold

Velge Asus G73JH eller Hp Envy?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal nå bytte ut min 2år gammle Hp pavilion dv5 1095eo etter som den har fått litt dårlig behandlig gjennom tiden :ermm:

Har bestemt meg for en av dem som er listet nedenfor, men klarer ikke å bestemme meg.

Pcen blir med på skolen hver dag, men uten om det så blir den bare brukt til surfing,film og litt spilling.

Også lurer eg litt på om Hp envy 1085 er verdt 2000kr mer enn Hp envy 1080? Og om det er mye viftestøy fra den? :hmm:

Og for min del så virker det som hpen er den beste.Bedre skjerm,tastatur,opp til 3 eksterne skjermer(Også ser den finere ut),(Selv om Asusen har minimalt bedre ytelse). Eller tar eg feil her?

Men valget står mellom en av dei 3 som er opplistet.

Vilken mener dere eg burde gå for?

1#Asus G73JH

2#Hp Envy 1080

3#Hp Envy 1085

(Beklager innlegget blei så rotete oppsatt, men takker for alle svar :thumbup: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit du om det er lignade tastatur som er på apple sine bærbare?

Kjøleløsningen på Asus G73 virker ganske solid ja!

Men pcen ser jo ikke serlig bra ut :p hehe.

Også synst eg å lese om att innsynsvinkelen på skjermen er ganske dårlig(altså, kan ikke se inn fra siden eller om den er vippet for langt opp eller ned)???

Men uten om det så bare virker hp sin litt mer "up yo date" da tenker eg ikke på att skjermkortet på Asus sin yter noen % mer enn det som står i envy'en.

Men reint ytelse messig, er Asus G73 MYE eller en liiiten smule bedre enn HP envy 1085? :)

Lenke til kommentar

Nåvell, angående innsynsvinkel så får du vel en lignende effekt på de fleste laptopper, men som regel vil du da se på laptoppen din fra en vinkel som gir et godt bilde uansett?

Asus sin er nyere, så det er nok den som er mer "up to date"

Nå er nok 1085 kraftigere enn den billigste G73'en til generelt bruk med unntak av spill, så det spørs litt hva du vil velge. Personlig ville jeg gått får den Asusen til 14k da den knuser Envy ned i støvlene, men det kan jo fort bli litt mye å betale det.

Jeg bare vet at som langtidsbruker av en gaming laptop før jeg kjøpte stasjonær at en vil sette utrolig god pris på kjøling når man spiller, ettersom en varm laptop, noe de fleste blir, yter helt utrolig dårlig i forhold til det den burde.

I tillegg vil et "godt" kjølesystem i en laptop forlenge levetiden mangfoldig siden komponentene i en vanlig en gjerne ligger ved 80-90+ ved lengre gaming sessions.

Syntes forøvrig at G73 ser bra ut, og selv om det kanskje er litt harry så kan illuminert keyboard være en grei funksjon om natten, men du foretrekker jo åpenbart HP Envy sitt design, noe jeg kan skjønne siden den ser mer ut som en "laptop"

Begge to er jo i og for seg gode kjøp :)

Lenke til kommentar

Jo det stemmer nåkk det :)

14tusen blir nåkk litt i meste laget for min del desverre :(

Det du seier om kjøling er eg veldig ening i.Har en hp som eg sitter på no, den blir eg svett i håndflatene av å bare sitte å skrive på. Kjøleløsningen er heilt på bærtur her.

Men ser ut for att det muligens blir en Asusen pga av varmeutviklingen på envy'n.

Bestiller på søndag tenker eg :roll:

Men noen som veit om tastaturet er som på dei fleste laptoper eller er det lignede macbook tastatur? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...