-Léon- Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Hei Usikker på om dette er det rette stedet å poste spm mitt om, hører kanskje hjemme i Helse tråden men en moderator får vel flytte om den ikke hører hjemme her. Sliter hvertfall med at jeg får vondt i hodet og blir av og til veldig kvalm om jeg spiller noen spill. Sitter heller ikke lenge før jeg blir kvalm o.l. Kan gå under 1 time eller noe slikt. Er det noen som har funnet en løsning? Sliter veldig med Just Cause 2, at jeg blir dårlig og andre spill som jeg ikke kommer på. Endret 3. august 2010 av -Léon- Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Om det er kjappe scener kan det gjerne skje. Spill strategi eller noe å se om det hjelper. Evt. ta deg en joggetur elns. Spenol, mentol, eller hva de pillene som hjelper heter kan vel også funke. Repsils, DET var det! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg er ingen medisinsk ekspert, men det første jeg ville gjort om du ikke alt har sjekket dette er å oppsøke en optiker å sjekket synet. Snakke med fastlegen kan også være en ide, men som sagt jeg har egentlig ingen kjennskap til dette problemet. Er det kun i spill du føler ubehag? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg flytter denne til Helse Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Spiller du mer enn det vanlige? (5-6 timer dagen). Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Om det er kjappe scener kan det gjerne skje. Spill strategi eller noe å se om det hjelper. Evt. ta deg en joggetur elns. Spenol, mentol, eller hva de pillene som hjelper heter kan vel også funke. Repsils, DET var det! Spenol er fuktighetskrem, mentol er smakstilsetning (elns) og repsils er halstabletter. Ser ikke hvordan noe av dette hjelper mot hodepine. Paracet og Ibux er smertestillende, jeg selv opplever liten eller ingen effekt av disse, men du kan forsøke dem. Som forebyggende tiltak støtter jeg forslaget om å dra til optiker. Dersom øynene dine har dårlig samsyn, dvs. at du kanskje er nærsynt eller langsynt i ulik grad på høyre og venstre øye, kan dette føre til ulik belastning på synsnervene som igjen kan føre til hodepine. Jeg fikk selv påvist dette hos optiker for endel år siden, og fikk lesebriller med ulik styrke på høyre og venstre øye. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) hodepine: kan være migrene, skjeiler du så kan det skape mye hodepine, dårlig luft i rommet, ikke nok søvn i døgnet, ikke nok ute. det er mange muligheter ser du så om du kunne ha spesifisert litt mer så hadde det vært veldig kjekt kvalme: sitter du bøyd framover mens du spiller (altså du har en slik stol som gjør at du titt og ofte må det) så kan det skape problemer i magen jeg har vært borti akkurat det selv og med engang jeg setter meg ordentlig i stolen så går det vekk. det kan også være dårlig mat, at du ikke har fått de tingane du trenger i løpet av en dag... neste gang du er på do og gjør nr 2: http://www.vg.no/hel...hp?artid=595040 tenk på denne å sjekk etter og les å finn ut Edit: Paracet og ibux: jeg kjenner ingen effekt ved dette utenom når jeg tar 2 paracet og 2 ibux 400mg om gangen. dette er pga av at paracetten forsterker ibuxen sin effekt. det spiller veldig liten rolle hvilke medisin tabletter du tar. paracetten vil forsterke det aller meste som finnes (testet og gjort selv på utallige ting) de varer kun i 4 timer så om du har mye problemer med dette så ender du opp med stort forbruk og unødvendig utgift på dette Endret 3. august 2010 av DrHawkins Lenke til kommentar
Legion Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Det er ikke uvanlig å bli "bilsyk" av spill, ikke er det mer alvorlig enn en kvalme som går over. Det er stort sett FPS spill som er utløseren, da typisk headbobbinga, men dybde, fov og bevegelser generelt er også en faktor. bilspill er en klassisk synder, men det er veldig individuelt Jeg for min del klarte aldri mer enn 15 min om gangen i HL1 og HL2 før jeg måtte legge meg på sofaen...kun de to spilla også...vel, blue shift også, men ikke op.for. eller cs/css Noen løsning finnes nok ikke, du kan ta bilsyke/sjøsykepiller såklart, samt ingefær om det hjelper. Musikk kan også hjelpe Ingenting hjalp for meg, så jeg spilte aldri ferdig hverken hl1 eller 2... Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Kan ikke epilepsi også være en faktor her? Jeg ville uansett tatt en tur til fastlegen og forklart problemet. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Sitter i stuen og er vel ca 1-2m ifra tven. Tror kanskje det hadde vært smart av meg å ta en tur til optikeren siden jeg bruker briller og de begynner egentlig å bli for dårlig. Vet ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det egentlig, siden jeg myser litt vel mye. Sover ikke så fryktelig lenge heller men tror først så bør jeg stikke til optikeren min. Er kun spill som gjør meg dårlig på den måten. Noen som har et navn på noen reisesyketabelletter? Takk for hjelpen =) Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 hvis du myser mye så får du mye hodepine. jeg kjenner til dette... hvor mye sitter du å spiller i døgnet? hvor mye er du ute? spiser du ordentlig? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Har vel kanskje blitt litt mye spilling nå som jeg har fri, men skjer ellers når jeg jobber daglig også. Spiser ordentlig vil eg si, minimalt med junkfood og drikker ikke brus noe ofte heller. Er kanskje ikke ute så mye som jeg burde, men det vil jo forandre seg når jeg kommer meg tilbake i arbeid neste uke. Uansett så tror jeg det er mest med at jeg kanskje sitter litt for lenge foran data/xboxen og brillene mine er for svake. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Om det er kjappe scener kan det gjerne skje. Spill strategi eller noe å se om det hjelper. Evt. ta deg en joggetur elns. Spenol, mentol, eller hva de pillene som hjelper heter kan vel også funke. Repsils, DET var det! Spenol er fuktighetskrem, mentol er smakstilsetning (elns) og repsils er halstabletter. Ser ikke hvordan noe av dette hjelper mot hodepine. Paracet og Ibux er smertestillende, jeg selv opplever liten eller ingen effekt av disse, men du kan forsøke dem. Som forebyggende tiltak støtter jeg forslaget om å dra til optiker. Dersom øynene dine har dårlig samsyn, dvs. at du kanskje er nærsynt eller langsynt i ulik grad på høyre og venstre øye, kan dette føre til ulik belastning på synsnervene som igjen kan føre til hodepine. Jeg fikk selv påvist dette hos optiker for endel år siden, og fikk lesebriller med ulik styrke på høyre og venstre øye. Prøvd å drikke spenol? Kan for alt jeg vet virke mot hodepine.. Men, jeg tok visst feil der. I flere spill-manualer står det man burde ta en 15min pause for hver time man spiller. Har aldri prøvd selv, men kan nok funke. Og optikker ja. Kanskje ha større avstand fra TV om mulig? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 ja etter svarene du har fått her så vet du vel hva du bør gjøre da kontakt fastlegen og forklar fikse brillene være litt mer ute litt mindre spilling men som du sier så blir det jo seff litt ekjstra når man har fri og vil hjelpe en del når du begynner å jobbe igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå