rema100 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hei, jeg har forsikra traktoren, og jeg skal ha en ungdom til å kjøre bort fyll masse og bokk osv.. Vis det kjer en ulykke med traktoren og han kjører den, han er ikke forsikra, må jeg stå med annsvaret vis det skjer noe da? Eller dekker forsikringen den?. Hvor mye koster det evnt å forsikre han? Haster. Takk Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Ungdom, som i, for ung, uten førerkort? Lenke til kommentar
rema100 Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Ungdom, som i, for ung, uten førerkort? 16 år, har førekort Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Men han har vel ikke førerkort for traktor? Da bryter dere loven begge to. Forsikring er jeg ikke sikker på, men jeg tror at forsikringen muligens ikke gjelder når du låner bort din traktor ulovlig. Og det er ikke lov å låne bort kjøretøy til noen som ikke har lov og kjøre det, så det får vel noen konsekvenser det og. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Du er jo pliktig til og forsikre dine arbeidstakere. Hvis de ikke er det, og de blir skadet vil jo du bli erstatningspliktig! For priser ring et par forsikringsselskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå