Gå til innhold

Modding av chiftec, min erfaring!

Anbefalte innlegg

Min erfaring med chiftec er at det er noe helsikens dritt! Hater mange av patentene deres! blant annet det med festinga av frontpanelet.. for å få det av må du ta av begge side deksla og ta ut diskettstativet for å komme til klipsene som holder det fast.. STRESS spør du meg.. også er det de helsikens stativa som holder hd og disket rom, noe forbanna ustabile greier, skal du ha vifte foran hd'ene er det et helsiken med kablene til viftene.. alt i alt er jeg missfornøyd med chiftec og kan ikke fattte at alle syntes det er så bra å modde! Så nå blir mitt neste prosjekt å lage mitt eget kabinett!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med Chieftecen min (DX01-BD). Litt stress å ta av frontdekselet ja. Harddiskrammen står støtt som fjell, kansje du har tatt den inn og ut litt formangen ganger :) Hvis du ikke liker popnaglene til topplokket kan du jo bare borre dem ut og erstatte med skruer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvordan får dul det til å sitte ordentlig da? Må man ikke lage masse jenger og drit? BLir ikke det komplisert?

Neida er ikke vanskelig bare bor ut naglene. Å så bruker du skruer og muttere og skrur det ordentlig hardt sammen. Så ikke toppen blir løs :yes:

Lenke til kommentar

Hvordan får dul det til å sitte ordentlig da? Må man ikke lage masse jenger og drit? BLir ikke det komplisert?

Du finner først ut størrelsen på skruene, sikkert M3. Så går du på Billigtema og kjøper gjengetapp med gjengebakk for M3 gjenger. Så finner du ut hvor store hull du trenger til den gjengestørrelsen du bruker. Deretter borer du opp hullene til den størrelsen hvis nødvendig. Så er det bare til å gjenge, bruk olje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...