Knife Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) svada Endret 3. august 2010 av Pijus Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Selvfølgelig er det mulig å komme seg langt uten utdanning, men det øker jo sjansene betraktelig for å få til noe om du har litt utdanning. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Er da ikke noe i veien å tenke sånt, men du kan jo ikke forvente at alle skal være enige...? Sivlasjonen har lært oss å for å få et sukksess liv så må du gå på skole - få en bra utdanning - bra jobb - så pensjonere du deg i 60 års alderen. Og det blir sett på som et velsukksess liv. Famillien står helt fast på at man må ha en jobb og utdanning for å klare seg i livet, noe jeg ikke er helt enig med. Neivel, men sånn er det i de fleste tilfeller. Med mindre du har en veldig god ide og ressurser til å sette i gang noe, kommer du relativt kort uten videregående skole feks... Om man velger å droppe utdanning vil det sannsynligvis koste mye penger for å oppnå samme status som en med universitets/høgskoleutdanning. Tungt er det nok også. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 3. august 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Selvfølgelig er det mulig å komme seg langt uten utdanning, men det øker jo sjansene betraktelig for å få til noe om du har litt utdanning. svada Endret 3. august 2010 av Pijus Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Er du f eks 15 år og vil ta livet ditt, så bør du høre på de som har levd lenger, og skjønne at det er mer i livet enn fjortissperioden. Så om argumentet at familien lider som gjør at manfår folk til å unngå å ta sitt liv, så er det bra nok. Du kan gjerne tenke at Michael Jackson lever, og Elvis, og kanskje Kong Olav, men du oppnår ikke så mye med det. Mye man kan filosofere om. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 3. august 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Og en annen ting. Er det slik at de er låst til en type tenkning og jeg kan tenke fritt rundt om tema'r? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Og en annen ting. Er det slik at de er låst til en type tenkning og jeg kan tenke fritt rundt om tema'r? Skjønner ikke helt spørsmålet? Ber du om lov til å tenke anderledes enn farmora di? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Selvfølgelig er det mulig å komme seg langt uten utdanning, men det øker jo sjansene betraktelig for å få til noe om du har litt utdanning. Det er akkurat det jeg sier. Men de sier at jeg aldri kommer til å oppnå noe som helst uten udanning. Enklere sagt, for å tjenne penger SÅ må man ha utdanning mener dem. Også snakket vi om å jobbe for andre, også sa farmoren min at "Du kommer til å MÅ jobbe for andre" akkurat slik om at jeg aldri hadde klart å opprette noe eget. Hvorfor tenker de slik? Hvorfor tenker jeg slik som jeg gjør da? Fordi jeg har større tro på meg og dem har blitt hjernevasket av sivilasjonen om at man må ha en utdanning for å klare seg? Forsåvidt så har jeg gode karakterer på skolen, men jeg liker ikke å tenke at skole er den eneste veien til sukksess.. De vil vel kanskje ikke at du tenker at du ikke trenger utdannelse. Det er jo direkte dumt å ikke ta utdannelse om du har muligheten til det. Finnes ikke mange eksempler på at folk har hatt en ulempe av å ha utdannelse, selv om noen veldig få har klart å lykkes uten. Kanskje de ville ha lykkes enda bedre med utdannelse? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 3. august 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Det jeg mener er at famillien står helt fast på at utannelse MÅ MAN HA.. 1) Ja, jeg vil ta utdannelse men 2) Jeg vil tro at man vil oppnå stor sukksess med livet med/uten utdannselse, hvis bare man tror på at man vil klare en bestemt ting. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Det jeg mener er at famillien står helt fast på at utannelse MÅ MAN HA.. 1) Ja, jeg vil ta utdannelse men 2) Jeg vil tro at man vil oppnå stor sukksess med livet med/uten utdannselse, hvis bare man tror på at man vil klare en bestemt ting. Man klarer ikke "hva man vil", bare fordi man tror og vil og jobber for det. Det finnes ingen eksempler jeg vet om der det lønner seg å ikke ta utdannelse vs å ikke ta utdannelse. (Om ikke målet med livet ditt er å leve i jungelen/skogen som de gjorde i gamle dager, men det er vanskeligere i dag enn det var før pga mindre natur å ta seg til rette i og færre felleskap som lever der) Så utdannelse MÅ MAN ha ut fra perspektivet til familien din, som er at du skal lykkes i livet. Man kan også lykkes ved å vinne i lotto noen ganger, den KAN SKJE, men ikke veldig sansynlig. Litt usikker på hvorfor du ikke vil akseptere at dagens samfunn bygger på kunnskap? Kunnskap får man lettest gjennom utdannelse, og deretter livserfaring. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Forsåvidt så har jeg gode karakterer på skolen, men jeg liker ikke å tenke at skole er den eneste veien til sukksess.. Nja, kommer an på hva du mener med suksess...fordi det er jo visse ting som ikke kan erstattes. 1. Skole - Der man utvikler seg sosialt fordi det er der alle på din alder ER, gå i en klasse du er vant til og ser hver dag, samhold med vennegjengen, knytte bånd for livet! Lære ting med venner, bli forelska i en fjortis i klassen, os.v. 2. Studere - Møte nye folk, det glade studentliv, fester og mer fester, status å si at du er student til andre, pugge sammen til eksamen og glede seg sammen når den er overstått. ...såklart kan du oppnå en viss suksess i etellerannet, men du går likevel glipp av tingene over. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Når ble det så fryktelig status å si at man er student? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 Først. Bill Gates var ikke fattig. Han kom fra en rik familie, gikk på gode skoler og hadde ganske gode forutsetninger til å bli rik senere i livet. En god dose flaks og rett sted/tid gjorde ham superrik. Så, til det at du tenker annerledes enn din familie. Jeg regner med at din familie gjør som folk flest og ignorerer veldig usannsynlige muligheter. Så, selv om det er en hypotetisk mulighet til å klare seg godt uten utdannelse så er den veldig liten. I din families verden så dropper man like godt den lille muligheten og sier at man må ha utdannelse. Dette er selvsagt ikke noe galt i å gjøre. Det er en mulighet for at du om nøyaktig 57 minutter og 21 sekunder fra akkurat når du leser dette får en komet i hodet og dør, men ingen gidder å ta med den muligheten i sin planlegging av noe som helst siden den er forsvinnende liten. At du endrer tankegang når du blir eldre er så og si garantert. Du får mer erfaring, mer kunnskap og ser flere koblinger enn tidligere. Som fjortis er forsåvidt ikke hjernen din ferdig utviklet heller, så rent biologisk vil du tenke bedre og bedre frem til tidlig i tyveårene. Din farmor vil ikke at du skal tenke på selvmord. For en god del mennesker så er tanker om selvmord synonymt med depresjon og fare for å gjøre det. Tenk på det som en tommelfingerregel av typen "ikke ta på platen" du lærer som liten unge. Foreldrene vet at den kan være varm og at du ikke er i stand til å ta en rasjonell beslutning enda. Så istedenfor å si "ikke ta på platen med mindre (masse unntak)" så gir de bare en klar regel som ikke trenger å vurderes eller gjøres noen beslutninger med. Så til konspirasjonsteorier. De aller aller aller fleste av disse er bare oppspinn og rent svada. Det er ekstremt usannsynlig at MJ skulle klare å lure alle som har hatt tilgang til kroppen og gjort tester med den. Det er også usannsynlig at MJ ville klare å gjemme seg noen steder mtp hvor lett gjenkjennelig han er. Det økonomiske aspektet er nok bare tull. Hvis han skulle ha klart å gjemme seg for å redde penger så vil han i det øyeblikket han blir oppdaget bli saksøkt for alt sammen. Det er langt mer sannsynlig at noen drepte MJ for å skape popularitet og så tjene penger på dette, selv om det også er ganske usannsynlig. Gud gidder jeg ikke snakke om her da det finnes ekstremt mye stoff om det ellers. Og helt til slutt. Hvis det var lett å klare seg bare man hadde tro på noe. Hvorfor er det da så mange ekstremt fattige i verden? (sett med norske øyne) Lenke til kommentar
blured Skrevet 3. august 2010 Rapporter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Jeg vil tro at man vil oppnå stor sukksess med livet med/uten utdannselse, hvis bare man tror på at man vil klare en bestemt ting. Du kommer godt på vei med en sterk og fast tro. Men troen må støtte seg til en god idè, og personen som tror og prøver å gjennomføre denne ideen må være forholdsvis dyktig på det han driver med. Min personlige mening er at svært mange ville kunne kommet langt i livet sitt hadde de bare våget å gjennomføre det de tror på. Men svært mange av disse ideene kan bedre gjennomføres med en utdanning, på samme måte som noe gjerne gjennomføres bedre om en virkelig setter seg inn i ideen (flere år) på forhånd. En utdannelse gir deg også; et kontaktnett (og mye morro) og dannelse og erfaring og struktur og evnen til å levere innen en gitt deadline. Det siste er veldig viktig; designere og fotografer og journalister med formell utdanning kan ofte kvie seg for å jobbe med folk innen yrket som mangler utdanning simpelthen fordi dette er en egenskap utdannelse gir. Endret 3. august 2010 av blured Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 Tråden stenges da trådstarter har fjernet innholdet i samtlige av sine innlegg. Eventuelle reaksjoner på dette sendes på private meldinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg