Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Konstant piping og ikke noe skjermbilde etter bytte av hovedkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk at alt er koblet riktig.

Alle strømkontakter satt i? Minnebrikkene HELT nedi sporene? Ingen LED/speakerkabler som er feil vei? Osv...

det virker som at Led/speaker kablene er satt riktig i.. det eneste jeg ser som ikke er kobla i er en rød og sort kabel som kommer fra toppen av skjermkortet mitt.. vet du hva den er til eller hvor den skal kobles inn?

Lenke til kommentar

Tja, uten at jeg vet akkurat hvilken kabel du snakker om, så kan detvære en kabel for SLI, den trenger du ikke koble til så lenge du kun har et grafikkkort.

Har du koblet til strøm til grafikkortet ditt?

jeg legger ved bilde av skjermkortet.

trenger skjermkortet strøm utenom det den får fra Pci-slotten?

kortet er et Nvidia 9800gt

post-218948-1280857658,3767_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sjekk at absolutt alle kabler er riktig plassert samt at skjermkort og minnebrikker er riktig montert. Sjekk også at CPU er riktig montert og har kjøling. Det er viktig at alle deler har god kontakt.

Søk også på Google på Post Error Codes (som pipingen er).

Lenke til kommentar

Sjekk at absolutt alle kabler er riktig plassert samt at skjermkort og minnebrikker er riktig montert. Sjekk også at CPU er riktig montert og har kjøling. Det er viktig at alle deler har god kontakt.

Søk også på Google på Post Error Codes (som pipingen er).

det har slutta og pipe nå, det viste seg at strøm kabelen til skjermkortet ikke var i. men jeg har fremdeles ikke noe bilde..

Lenke til kommentar

Var et dårlig bilde, så jeg så ikke enden på den, men gjetter på at den er for å koble til CD-ROM for lyd til HDMI. Om det er en slik kabel, så har det ikke noe å si for ditt problem.

Du er 100% sikker på at minnet klikket på plass riktig?

Hva med CPU og kjøling? Og strøm til CPU?

Lenke til kommentar

Var et dårlig bilde, så jeg så ikke enden på den, men gjetter på at den er for å koble til CD-ROM for lyd til HDMI. Om det er en slik kabel, så har det ikke noe å si for ditt problem.

her har du ett nytt bilde av kabelen..

post-218948-1280860647,6087_thumb.jpg

Lenke til kommentar

nå sjekka jeg igjen.. minnet klikka på plass. alle vifter inne i kabinettet går (Skjermkort vifte, Kabinett vifte og Cpu vifta.)

Lenke til kommentar

Den kabelen har nok ikke noe med feilen din å gjøre, står sikkert et par bokstaver på skjermkortet ditt der kabelen er?

Ser forresten at minnet ditt er koblet feil. Par skal stå på samme farge. 

ok, nå har jeg satt det ene kortet i Dimm_a1 og det andre i Dimm_b1 (gul og gul) men fortsatt ikke noe bilde..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...