lunde123221 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Problemet løst :!: tok pc'n fra hverandre og satt den sammen igjen, og nå fungerer den har også bestillt ny PSU siden pc'n trenger mer kraft med det nye hovedkortet Endret 4. august 2010 av lunde123221 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Sjekk at alt er koblet riktig. Alle strømkontakter satt i? Minnebrikkene HELT nedi sporene? Ingen LED/speakerkabler som er feil vei? Osv... Lenke til kommentar
lunde123221 Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Sjekk at alt er koblet riktig. Alle strømkontakter satt i? Minnebrikkene HELT nedi sporene? Ingen LED/speakerkabler som er feil vei? Osv... det virker som at Led/speaker kablene er satt riktig i.. det eneste jeg ser som ikke er kobla i er en rød og sort kabel som kommer fra toppen av skjermkortet mitt.. vet du hva den er til eller hvor den skal kobles inn? Lenke til kommentar
lunde123221 Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Etter bytte av hovedkort , får jeg ikke noe bilde opp på skjermen og det kommer en konstant piping. alt ser ut til å sitte som det skal utenom en løs Sort/Rød kabel som kommer fra toppen av skjermkortet mitt Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Tja, uten at jeg vet akkurat hvilken kabel du snakker om, så kan detvære en kabel for SLI, den trenger du ikke koble til så lenge du kun har et grafikkkort. Har du koblet til strøm til grafikkortet ditt? Lenke til kommentar
lunde123221 Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Bilde av kortet og den løse kabelen. Lenke til kommentar
lunde123221 Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Tja, uten at jeg vet akkurat hvilken kabel du snakker om, så kan detvære en kabel for SLI, den trenger du ikke koble til så lenge du kun har et grafikkkort. Har du koblet til strøm til grafikkortet ditt? jeg legger ved bilde av skjermkortet. trenger skjermkortet strøm utenom det den får fra Pci-slotten? kortet er et Nvidia 9800gt Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jepp, regner med at du har en kontakt i enden av skjermkortet ditt som står tom. Finn den kabelen fra PSU som passer. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Sjekk at absolutt alle kabler er riktig plassert samt at skjermkort og minnebrikker er riktig montert. Sjekk også at CPU er riktig montert og har kjøling. Det er viktig at alle deler har god kontakt. Søk også på Google på Post Error Codes (som pipingen er). Lenke til kommentar
lunde123221 Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Jepp, regner med at du har en kontakt i enden av skjermkortet ditt som står tom. Finn den kabelen fra PSU som passer. takk. det stemmte det du sa. det har slutta og pipe, men jeg har fortsatt ikke noe bilde Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Sjekk minnebrikkene (ta de ut, og prøv med kun en og en). Lenke til kommentar
lunde123221 Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Sjekk minnebrikkene (ta de ut, og prøv med kun en og en). prøvde det , men det hjalp ikke. men vet du hva den løse røde/sorte kabelen som jeg nevte tidligere er til? Lenke til kommentar
lunde123221 Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Sjekk at absolutt alle kabler er riktig plassert samt at skjermkort og minnebrikker er riktig montert. Sjekk også at CPU er riktig montert og har kjøling. Det er viktig at alle deler har god kontakt. Søk også på Google på Post Error Codes (som pipingen er). det har slutta og pipe nå, det viste seg at strøm kabelen til skjermkortet ikke var i. men jeg har fremdeles ikke noe bilde.. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Var et dårlig bilde, så jeg så ikke enden på den, men gjetter på at den er for å koble til CD-ROM for lyd til HDMI. Om det er en slik kabel, så har det ikke noe å si for ditt problem. Du er 100% sikker på at minnet klikket på plass riktig? Hva med CPU og kjøling? Og strøm til CPU? Lenke til kommentar
lunde123221 Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Var et dårlig bilde, så jeg så ikke enden på den, men gjetter på at den er for å koble til CD-ROM for lyd til HDMI. Om det er en slik kabel, så har det ikke noe å si for ditt problem. Du er 100% sikker på at minnet klikket på plass riktig? Hva med CPU og kjøling? Og strøm til CPU? her har du ett nytt bilde av kabelen.. Lenke til kommentar
lunde123221 Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Var et dårlig bilde, så jeg så ikke enden på den, men gjetter på at den er for å koble til CD-ROM for lyd til HDMI. Om det er en slik kabel, så har det ikke noe å si for ditt problem. Du er 100% sikker på at minnet klikket på plass riktig? Hva med CPU og kjøling? Og strøm til CPU? nå sjekka jeg igjen.. minnet klikka på plass. alle vifter inne i kabinettet går (Skjermkort vifte, Kabinett vifte og Cpu vifta.) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 To like tråder er slått sammen til en. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Den kabelen har nok ikke noe med feilen din å gjøre, står sikkert et par bokstaver på skjermkortet ditt der kabelen er? Ser forresten at minnet ditt er koblet feil. Par skal stå på samme farge. Lenke til kommentar
lunde123221 Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Den kabelen har nok ikke noe med feilen din å gjøre, står sikkert et par bokstaver på skjermkortet ditt der kabelen er? Ser forresten at minnet ditt er koblet feil. Par skal stå på samme farge. ok, nå har jeg satt det ene kortet i Dimm_a1 og det andre i Dimm_b1 (gul og gul) men fortsatt ikke noe bilde.. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Du har prøvd å ha bare en minnebrikke i? Og byttet med den andre, slik at bare denne er i? Du har koblet til 4-pin strøm til CPU? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå