Pillenuppi Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hei. Er en jente på under 18, men spiser ofte ute på restaurant med venninner osv. Lurer på om de er VELDIG nøye med å spørre etter legitimasjon hvis jeg for eksempel bestiller en Mojito? Ser ut som jeg er over atten, men mange pleier jo å spørre uansett, spesielt på daglivarebutikker. Er de like strenge på restaurant? Er det like vanlig å spørre etter leg der? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Du får ikke kjøpt drinker med mindre du er over 20. Lenke til kommentar
Pillenuppi Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Ah. Det kan til nød gå altså. Men det skader jo ikke å prøve, bortsett fra at jeg blir ikke så veldig høy i hatten hvis de spør after all... Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Nu vil jeg tro det kommer litt an på hvordan du og venninnene dine oppfører deg på restauranten. I og med at det er en restaurant, hvor det ikke er aldersgrense på å komme inn, vil jeg også tro de er nøye med å sjekke legitimasjon hos kunder som ønsker å bestille alkohol. De kan jo tross alt miste sjenkebevilgningen sin. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Er som regel strenge på restauranter ja. Hvertfall når det er sprit. Men husker selv jeg bestilte øl på restaurant når jeg var 16, måtte vise ID, men fikk ølen likevell Lenke til kommentar
Pillenuppi Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Er bare jeg og en venninne til som skal i kveld. Vi kan begge tas for å være 20 i utseende og oppførsel, men vi får se. Kommer sikkert litt an på kelnerene også Kan alltids rapportere når jeg kommer tilbake. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hva ble det til? Fikk du Mojitoen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå