eveant Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg fikk også den advarselen nå Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Skvatt litt når jeg så meldinga, men regna med en oppklarende tråd her. Rammer dette bare Opera/AVG-brukere? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg har ikke hatt noe av det, har AVG, men riktignok Firefox Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Dette ser ut til å være fiksa nå. Jeg får ingen advarsel lenger. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Sikkert AVG sjøl som har gjort det... Just kidding. But u never know Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Gjelder det en spesiell tråd eller hele forumet? I en tråd ble det postet en kodesnutt som utnytter et sikkerhetshull i IE, og flere har rapportert at AVG reagerer på dette. Kodesnutt som ren tekst, eller som faktisk kunne utgjøre en fare? Proof of consept kode på et angrep mot IE6 ble postet som eksempel i en tråd. Jeg har fjernet den nå, men det er dessverre ingen måte å si hvor lang tid det tar før filteret til AVG oppdateres. Har prøvd å twitre dem. Ser om jeg får kontakt med Opera så de kan gjøre på sin side I mellomtiden kan dere midlertidig gjøre dette: Enabling/Disabling Fraud Protection Fraud Protection is enabled by default. It can be disabled/enabled from Settings > Preferences > Advanced > Security by unchecking/checking the box marked "Enable Fraud Protection." Beklager trøbbelet Ikke så lurt å skru av.. Du kan heller bare velge å besøke siden likevel, så husker den det. Du får ikke advarselen for hver eneste side. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Har sikkert med annonsesystemet å gjøre. iPod1 forumet opplevde det samme for bare noe dager siden. Der var det annonsene som var synderen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Noen måtte posten en exploit i tags for noen dager siden, det er derfor vi får opp denne advarselen Var helt harmløst, fordi koden aldri ble kjørt fra , og den kan bare kjøres i IE, som også vistnok skal være patchet mot det. Urk Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Jeg får advarsel enda, og den kommer uansett hvilken side jeg er på. Edit: Jeg får også advarsel med Opera i OS X Snow Leopard. Endret 3. august 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Vi skal ta og får bekreftet om det var kodesnutten eller annet som forårsaket dette. We'll keep you posted Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Gjelder det en spesiell tråd eller hele forumet? I en tråd ble det postet en kodesnutt som utnytter et sikkerhetshull i IE, og flere har rapportert at AVG reagerer på dette. Kodesnutt som ren tekst, eller som faktisk kunne utgjøre en fare? Kode postet som ren tekst (i -tags, men likevel). Dessuten var den ikke fullstendig, så den utgjorde ingen reell fare. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Ser ut som at det er fikset nå. Får intet RØDT HYL fra Opera lenger. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Godt å høre! Litt skummelt at det ikke skal mer til enn en ufullstendig kodesnutt for å merke et så stort nettsted som diskusjon.no som svindel og skadelig. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Nåja, du ser kanskje på det som skummelt, men jeg ser på det som betryggende når jeg nå da kan vite at jeg surfer trygt på de fleste steder. Fikk forøvrig opp samme advarsel på facebook her om dagen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Med "skummelt" mente jeg at det tydeligvis skal svært lite til (koden som ble postet var ikke funksjonell) for å gjøre et stort, kjent forum om til et utrygt svindelnettsted. Lenke til kommentar
Populært innlegg AleksanderAas Skrevet 4. august 2010 Populært innlegg Del Skrevet 4. august 2010 Mitt navn er Aleksander og jeg jobber for Opera. Tenkte å gi litt tilbakemelding i denne saken. AVG hadde diskusjon.no listet som ett domene med skummel kode på. Hvilken side har jeg ikke helt oversikt over, men resultatet var at siden ble blokket i Opera. Årsaken til dette er at AVG hjelper oss med lister over skumle sider på nettet. I slike tilfeller der en side som ikke burde vært i listen havner der tar det dessverre litt tid for oss å rydde opp i dette. Diskusjon.no er nå ryddet opp i og vi arbeider med å forbedre muligheten brukerne våre har til å rapportere slike "false-positives". Beklager eventuelle ulemper dette måtte ha medført. Jeg håper dere forstår at slike feil kan oppstå! 19 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Mitt navn er Aleksander og jeg jobber for Opera. Tenkte å gi litt tilbakemelding i denne saken. AVG hadde diskusjon.no listet som ett domene med skummel kode på. Hvilken side har jeg ikke helt oversikt over, men resultatet var at siden ble blokket i Opera. Årsaken til dette er at AVG hjelper oss med lister over skumle sider på nettet. I slike tilfeller der en side som ikke burde vært i listen havner der tar det dessverre litt tid for oss å rydde opp i dette. Diskusjon.no er nå ryddet opp i og vi arbeider med å forbedre muligheten brukerne våre har til å rapportere slike "false-positives". Beklager eventuelle ulemper dette måtte ha medført. Jeg håper dere forstår at slike feil kan oppstå! Veldig flott med en slik tilbakemelding Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Mitt navn er Aleksander og jeg jobber for Opera. Tenkte å gi litt tilbakemelding i denne saken. AVG hadde diskusjon.no listet som ett domene med skummel kode på. Hvilken side har jeg ikke helt oversikt over, men resultatet var at siden ble blokket i Opera. Årsaken til dette er at AVG hjelper oss med lister over skumle sider på nettet. I slike tilfeller der en side som ikke burde vært i listen havner der tar det dessverre litt tid for oss å rydde opp i dette. Diskusjon.no er nå ryddet opp i og vi arbeider med å forbedre muligheten brukerne våre har til å rapportere slike "false-positives". Beklager eventuelle ulemper dette måtte ha medført. Jeg håper dere forstår at slike feil kan oppstå! Advarselen stammer mest sannsynlig fra denne tråden, da en bruker hadde postet kode som utnyttet et sikkerhetshull i IE6. Koden var ukomplett og var postet kun for diskusjonens skyld (så det var aldri noen reell fare). Flere brukere sa at de fikk advarsel fra AVG på grunn av denne koden. Iallefall er koden fjernet nå, så problemet er løst. Endret 4. august 2010 av A-Jay Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Med "skummelt" mente jeg at det tydeligvis skal svært lite til (koden som ble postet var ikke funksjonell) for å gjøre et stort, kjent forum om til et utrygt svindelnettsted. Hvordan skal AVG vite at koden ikke er funksjonell? Better safe than sorry kanskje... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå